  • Data: 2012-10-20 20:34:39
    Temat: Re: NW pic na wodę.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-20 19:30, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 20 Oct 2012 18:14:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > No dobra, przyznaje - jesli uznac ze bilet okresowy jest niezbedny, to w
    > pewnych lokalizacjach i KM jest niesbedna.

    Po cóż więc były te dywagacje? Dla zasady?

    > Ale trzeba bylo lepsze przyklady wymyslec, bo bardzo tej KM nie lubie, i
    > zupelnie nie widze dlaczego zrobiono ja niezbedna :-P

    Już napisałem, że Twoje "nielubienie" karty miejskiej jest naprawdę
    nieistotne z punktu widzenia omawianego zagadnienia. Ja nigdzie
    nie pisałem, że ją lubię, bądź nie - jest ona konieczna do zakodowania
    biletu długookresowego i tyle.

    > Normalnej - poprzednio wyliczylem ze 60zl kosztuje _konieczny_ transport
    > przy uzyciu zwyklych biletow.

    Nie - przyjąłeś sobie, a nie wyliczyłeś.
    <cite>
    40 jednorazowych ulgowych kosztuje ile - 60zl ?
    Do obowiazkowej szkoly wiecej nie trzeba.
    </cite>

    > No to ja im dodalem w przykladzie 25 zl na dodatkowe bilety, i wyszlo mi
    > raptem 10% wiecej niz twoj bilet miesieczny, wiec sam rozumiesz - 10%
    > drozej to jest sensowna alternatywa, wiec nie ma koniecznosci kupowania
    > biletu okresowego :-)

    Ty chyba się naprawdę nudzisz - najpierw przyjmujesz sobie jakąś
    wymyśloną ilość przejazdów jednorazowych jedną linią do obowiązkowej
    szkoły, następnie próbujesz udowodnić, że wydawanie 10% więcej
    od ceny biletu długookresowego jest "sensowną alternatywą".
    To się kupy nie trzyma. Przypadkiem pominąłeś przy tej okazji
    kwestię zakupów biletów jednorazowych oraz kolejnych
    obowiązków/utrudnień z tego tytułu wynikających. Szczególnie dla
    dziecka, że o rodzicach/opiekunach nie wspomnę. Nie pisz tylko, że
    mogą "kupować" przez komórkę, bo przecież to sensowna alternatywa.

    > Tak w zasadzie jak sobie przypomne ... do pewnego wieku to w zasadzie nie
    > jezdzilem po miescie, bo i po co ?

    Ty być może nie i nie miałeś takich potrzeb. Jednak na tej podstawie
    nijak wyciągnąć wniosków ogólniejszych nie można.

    > kolegow ma sie z podworka,

    Koledzy z podwórka... Tacy też bywają, ale to niczego nie zmienia.

    > ze szkoly ..

    Jedni mieszkają blisko szkoły, inni dalej. Oczywiście można "mieć"
    tylko kolegów z "bliska", ale sensowność takiej argumentacji znowu
    mizerna.

    > Ale moze juz latorosl dwoma srodkami dojechac, co znacznie powieksza
    > zasieg.

    Bądź nie dojedzie jednym w czasie określonym w bilecie. Ty zdaje się
    naprawdę nigdy z komunikacji nie korzystałeś.

    > A przeciez nie ma koniecznosci zapisywania go do najdalszej szkoly
    > w calym miescie :-P

    Każdy ma podstawówkę pod oknem, gimnazjum czy średnią podobnie?
    Poza tym szkołę średnią to już dzieci wybierają same i różnie
    może im wyjść na podstawie wyników z gimnazjum. Jako rodzic
    mam obowiązek zapewnić im możliwość dojazdu, choćby na drugi
    koniec aglomeracji. Tak, w DC szkoła może być po drugiej stronie
    miasta i za te 78 dzieciak dojedzie i będzie mógł realizować
    swoją edukację.

    > A stare bilety okresowe nie sprawdzaly sie bardzo dobrze ?

    A co to znaczy stare? Jak sięgnę pamięcią to też były do
    długookresowych obowiązkowe legitymacje i naklejało się
    "znaczki".
    Np. coś takiego:
    http://inprl.pl/media/thumbnail/78/62/786211323c9228
    2bd21613928140b863.jpg
    Były też jakieś z wycinaniem, ale to jeszcze wcześniej.

    > U mnie nie mozna placic za parkingi, wiec zupelnie nie wiem po co ta karta,
    > chyba tylko po to zeby prezydent mogl sie pochwalic na koszt podatnika :-)

    Karta jest po to, by było wygodniej, sprawniej itd. Ci którzy z KM
    (komunikacja miejska) regularnie korzystają, znają jej zalety.