  • 71. Data: 2019-05-14 09:55:32
    Temat: Re: NURD
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-05-13 o 20:06, Shrek pisze:
    > "to nie jest przejście dla pieszych. Tutaj pieszy ma pierwszeństwo tylko
    > jak ma zielone światło" Przyznam, że nie rozumiem problemu.

    Chyba chodzi o to, że włączanie zielonego jest opcjonalne - jak ktoś się
    boi albo jest duży ruch to sobie można włączyć ale normalnie przechodzi
    się bez włączania po ustąpieniu pierwszeństwa samochodom. Chyba nie
    przypadkowo to czerwone dla pieszych jest takie małe, nisko przy słupku.
    Ale nie to jest w tym filmie najważniejsze.
    Istotą jest to, że aby znaleźć przejście bez sygnalizacji, na którym
    pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo (co wielokrotnie jest podawane jako
    symbol zachodu, cywilizacji) to trzeba przejść pół miasta. Czyli, że
    prawdą jest, że na zachodzie pieszy na przejściu (bez świateł) na
    bezwzględne pierwszeństwo, tylko że takich miejsc jest bardzo mało. Może
    mniej niż u nas stref zamieszkania. I dlatego powoływanie się na ten
    przykład aby uzasadnić wprowadzenie bezwzględnego pierwszeństwa pieszych
    na naszych przejściach jest bez sensu. U nas pieszy ma mniejsze prawa
    ale częściej.
    Owszem, można by u nas zrobić "jak na zachodzie" ale nie polegałoby to
    na nadaniu większych praw pieszym na wszystkich obecnie istniejących
    przejściach tylko na likwidacji większości przejść.
    Dla kierowców by to było nawet wygodne (ustąpić bezwzględnie pieszym raz
    na kilka-kilkanaście kilometrów a we wszystkich pozostałych miejscach
    winnym byłby z definicji pieszy) ale dla pieszych mniej.

    --
    SW3
    ----

  • 72. Data: 2019-05-14 09:59:00
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-05-14 o 06:17, Shrek pisze:
    > A więc ustalmy pierwszeństwo po normie euro i masie. Rzeczywiście genialne.

    A jak myślisz, dlaczego pociąg ma pierwszeństwo?

    --
    SW3
    ----

  • 73. Data: 2019-05-14 17:38:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 09:55, SW3 pisze:

    > Chyba chodzi o to, że włączanie zielonego jest opcjonalne - jak ktoś się
    > boi albo jest duży ruch to sobie można włączyć ale normalnie przechodzi
    > się bez włączania po ustąpieniu pierwszeństwa samochodom.

    No dobrze - ale jak to, że można łazieć na czerownym odczynia przejście
    dla pieszych, bo nie łapię?

> [...]
    > pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo (co wielokrotnie jest podawane jako
    > symbol zachodu, cywilizacji) to trzeba przejść pół miasta.

    Bo tam jest zasada, że piesi łażą gdzie chcą - innymi słowy tam
    przejście jest dla pieszych - to miejsce gdzie moga przejść bez
    "uważania" na samochody, bo one mają uważać na nich, a u nas przejście
    dla pieszych jest... dla kierowców - jest to miejsce gdzie mogą oni
    przejść pod warunkiem, że nic nie jedzie (i niedzie więcej).

    Shrek

  • 74. Data: 2019-05-14 17:40:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 09:59, SW3 pisze:

    > A jak myślisz, dlaczego pociąg ma pierwszeństwo?

    To dlaczego tiry nie mają pierwszeństwa?

    Shrek

  • 75. Data: 2019-05-14 18:01:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >To dlaczego tiry nie mają pierwszeństwa?

    W praktyce czesto ... mialy.

    Pozwalano im jezdzic tylko po glownych drogach kraju, a te zazwyczaj
    maja pierwszenstwo na skrzyzowaniach.

    Oni tez nie lubia sie zatrzymywac co chwila - choc akurat z tego
    pierwszenstwo nie wynika :-)

    J.

  • 76. Data: 2019-05-14 18:19:17
    Temat: Re: NURD. odwracałem się Dudą.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > Już nawet w stolicy widok kogoś zatrzymującego się przed przejściem
    > nikogo nie szokuje.
    >
    > Shrek

    Mnie, pieszego, szokuje. Już wiele razy, czekając przed
    przejściem, odwracałem się Dudą do kierowcy,
    bo debil zatrzymał się, chociaż jechał tylko jeden pojazd
    a ja stałem dobre 3 m od przejścia.

  • 77. Data: 2019-05-14 18:29:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 18:01, J.F. pisze:

    > W praktyce czesto ... mialy.
    >
    > Pozwalano im jezdzic tylko po glownych drogach kraju, a te zazwyczaj
    > maja pierwszenstwo na skrzyzowaniach.

    Bez jaj - prawie wszędzie mogą wjechać.

    > Oni tez nie lubia sie zatrzymywac co chwila - choc akurat z tego
    > pierwszenstwo nie wynika :-)

    Nikt nie lubi. Ale co to zmienia. Jak chcemy przynzawać pierwszeństwo po
    masie i dymie z odwłoka, to bądzmy konsekwentni - najpierw tiry, potem
    paski od niemca, itd.

    Shrek

  • 78. Data: 2019-05-14 19:25:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2019 o 18:19, JaLa pisze:
> [...]

    > przejściem, odwracałem się Dudą do kierowcy,
    > bo debil zatrzymał się, chociaż jechał tylko jeden pojazd

    Urzekła mnie twoja historia. Możesz również stanąć przy drzwiach od
    kibla w knajpie i dziwić się, że idioci ustawiają się w kolejce za tobą.

    Shrek

  • 79. Data: 2019-05-15 01:49:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message

    > A więc ustalmy pierwszeństwo po normie euro i masie.
    > Rzeczywiście genialne.

    To co teraz napisałeś to tylko ilustracja Twojego braku zrozumienia.
    Mowa jest o ustąpieniu pierwszeństwa samochodowi przez pieszego.
    Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
    i przepuścić pojazd jadący stałą prędkością PO JEZDNI paląc przy tym
    minimalną (dla siebie) ilość paliwa ***BEZ WZGLĘDU*** na Euro.

  • 80. Data: 2019-05-15 01:56:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message

    > To przetłumacz. W jaki sposób fakt, że pieszy nie ma pierwszeństwa jak ma
    > czerwone, tworzy z przejścia "nieprzejście"?

    No spróbuję, ale nadzieji dużej na sukces nie mam...
    Pasy to taki symbol UPRZYWILEJOWANIA dla pieszego.
    Jeśli pieszy ma pierwszeństwo tylko gdy ma zielone
    to NICZYM się nie różni od przejeżdzającego na zielonym
    roweru na drodze rowerowej przecinającej jezdnię czy
    przejeżdzającym na zielonym samochodem na skrzyżowaniu.
    Tam nie ma PASÓW wtedy tylko jest ruch sterowany światłami
    i znaki NAMALOWANE NA ASFALCIE ustępują pierwszeństwa
    działającej sygnalizacji świetlnej.

    Porównaj skrzyżowanie drogi bocznej z drogą główną na którym
    są znaki żółtego trójkąta i sygnalizacja świetlna. W czasie gdy
    działa sygnalizacja świetlna bieże ona priorytet i de facto nie
    ma już wtedy drogi głównej i drogi bocznej - są dwie, równo
    uprawnione drogi na skrzyżowaniu ze światłami... Kapewu?