-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netco
logne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer
03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: NURD
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <e...@g...com>
<e...@g...com>
<5cde676f$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <qbmlu4$rgf$1@dont-email.me>
Date: Fri, 17 May 2019 19:23:22 +0200
Message-ID: <uiqyyrqithvi$.171d6nxcnxceg.dlg@40tude.net>
Lines: 66
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1558113776 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17353 82.143.187.50:56542
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4343
X-Received-Body-CRC: 3620512586
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656701
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 17 May 2019 18:02:11 +0200, SW3 napisał(a):
> W dniu 2019-05-17 o 09:49, T. pisze:
>> Przy badaniu wpływu nakazu jazdy na światłach należy odrzucić do
>> porównania okres od października do marca, bo wcześniej był nakaz jazdy
>> na światłach w dzień w tym okresie i to nie wniesie nic do statystyki.
>> Potem odrzucamy wypadki, które wydarzyły się w nocy, bo w nocy i tak > należy
używać świateł (przynajmniej mijania). Do analizy pozostaje nam
>> okres od kwietnia do września włącznie w porze dziennej - porównując
>> statystyki w takim okresie można próbować wyciągać wnioski co do wpływu
>> nakazu jazdy na światłach w dzień przez cały rok.
>
> Absolutnie dokładnie odwrotnie!
> Analizując jakąkolwiek statystykę nie należy odrzucać przypadków, które
> _wydają się_ nam niezależne. Jeżeli chcemy przeanalizować wpływ świateł
> na wypadkowość w ruchu drogowym to trzeba wziąć pod uwagę cały ruch
> drogowy a nie jakiś jego wycinek. Jeżeli weźmiemy okres od kwietnia do
> września włącznie w porze dziennej to dowiemy się o wpływie świateł
> tylko na wypadkowość w ruchu drogowym w okresie od kwietnia do września
> włącznie w porze dziennej. A celem jest chyba zmniejszenie wypadkowości
> ogólnie a nie tylko w wybranych okresach (kosztem innych okresów).
Ale nakaz jazdy na swialach w zimie byl juz wczesniej.
Wiec uwzgledniajac wyniki zimowe narazasz sie na wliczenie w wynik
niepotrzebnych fluktuacji, albo innych czynnikow - np. ciepla zima.
No chyba ze mamy wplyw swiatel latem na wypadkowosc zima ... moze i
jest, ale moze tez wymagac paru lat na objawienie.
> Tylko jeśli weźmiemy wszystkie dane to mamy pewność, że nie odrzuciliśmy
> danych świadczących o jakimś efekcie, którego nawet nie podejrzewaliśmy
> (i dlatego odrzuciliśmy).
> A w tym przypadku nawet ja mogę podać kilka powodów dlaczego obowiązek
> całodobowej, całorocznej jazdy na światłach _mógł_ mieć wpływ na
Z drugiej strony - akurat u nas bylo o tyle dobrze, ze poza tym
przepisem niewiele sie zmienilo. Wiec mozemy sobie porownac sasiednie
lata.
> wypadkowość w okresach, w których już wcześniej taki obowiązek był, np:
> - ludzie przyzwyczaili się, że wszystko co się porusza szybko, świeci
> więc słabiej zauważają to co nie świeci a takie się mimo wszystko
> zdarzają, również w zimie i o zmierzchu
I to sie chyba stalo w Austrii - wiecej ofiar wsrod pieszych i
rowerzystow.
> - z powodu całorocznego obowiązku świecenia niektórzy zamontowali
> badziewne ledy do jazdy dziennej więc nie włączają już świateł mijania w
> sytuacjach w których wcześniej włączali: w okresie zimowym, w deszczu, a
> może i w nocy
Jest to jakas teoria ... tym bardziej rozpatrzyc lato i zime osobno
:-)
> - z powodu obowiązku całorocznego świecenia wiele samochodów
> automatycznie włącza światła (do jazdy dziennej) więc kierowca
> całkowicie zapomina o przełączniku świateł i nie używa go nawet wtedy
> kiedy należałoby włączyć światła mijania (aż do momentu gdy zrobi się
> tak ciemno, że sam nic nie widzi)
Z tym, ze to mialo miejsce i wczesniej.
Ja bym dorzucil jeszcze jeden:
-ludzie sie naucza, ze samochody maja swiatla, i zaczna wyprzedzac
miejscach o gorszej widocznosci. A niech tam ktos zapomni wlaczyc.
Tylko to wlasnie wymaga paru lat - tak szybko sie nie naucza.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.19 19:58 SW3
- 17.05.19 20:35 Shrek
- 17.05.19 23:31 Shrek
- 18.05.19 01:24 kk
- 18.05.19 01:27 kk
- 18.05.19 08:32 Shrek
- 18.05.19 09:36 Shrek
- 18.05.19 10:23 kk
- 18.05.19 10:28 Shrek
- 23.05.19 00:06 kk
- 23.05.19 00:07 kk
- 23.05.19 06:21 Shrek
- 23.05.19 11:56 T.
- 23.05.19 14:15 SW3
- 23.05.19 14:23 SW3
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją