    From: "Bartek" <N...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: NTG? procesory intella?
    Date: Fri, 4 Oct 2013 13:26:52 +0200

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:l2m1rk$55v$1@somewhere.invalid...

    > Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ktoś Ci odpowiada jak najbardziej rzeczowo podając logiczny argument,

    rzeczowo odpowiada? a na jakie pytanie z mojej wiadomości?:)

    > bo Twoje pytanie sugeruje, że nie wpadłeś na to, a Ty odpowiadasz
    > atakiem.

    na co nie wpadłem?
    ja nie pytałem, czy do wysyłki maila będzie lepszy I3, i5 czy I7, a może
    celeron o taktowaniu 300 mhz.
    Pytałem o coś innego.
    do odpowiedzi na moje pytanie nie trzeba wiedzieć, czy będę wysyłał tylko
    maile, czy może pracował na innych programach.

    Zasadniczo myślę że kontynuowanie tej dyskusji jest bez sensu, ale napiszę
    tylko że laptopa kupuje się na dłuższy czas. tzn ja kupuję go nie na rok,
    tylko na troche dłuższy okres czasu.
    więc chciał bym by nowy windows, nowe wersje offica, itp pracowały na nim
    wydajnie nie tylko dzisiaj, ale i za jakiś czas.

    > Nieładnie.

    nie ładne to jest to, że pytając obecnie na grupie dyskusyjnej jest to samo
    co na forach. na 20 odpiowiedzi dwie są sensowne i odpowiadają na temat.
    reszta, to porady, kwestie okołotematyczne czy inne dywagacje.

    > Samochód ma być bezpieczny, wygodny i bezawaryjny!

    laptop ma być wydajny, bo nie tylko maila się wysyła.

    > Lodówka jest wygodniejsza niż balkon (i mniej awaryjna - bo zmiana
    > temperatury czy słońce to awaria balkonu)

    szybszy procesor / komputer jest wygodniejszy niż wolny, bo można na nim
    uruchomić więcej aplikacji, jest bardziej perspektywiczny.

    > Mieszkanie wygodniejsze niż piwnica.

    szybciej pracujące aplikacje są wygodniesze niż wolniej pracujące.

    wybacz, ale łatwiej pracuje się na laptopie 2 rdzeniowym, nawet C2D niż na
    atomie 1.6. z obu maszyn da się wysłać maila, przeglądnąć stronę, itp, ale
    z jednego robi się to szybciej, wygodniej, lepiej niż z drugiego.

    więc o co tak naprawde chodzi?
    bo chyba oto by nie odpowiedzieć na ptytanie a coś napisać.

    > Tego, czy Twój komputer będzie 1*10^6, czy 1.1*10^6 szybszy od Ciebie
    > nigdy nie zauważysz.

    ale zauważe czy jeden sprzęt jest szybszy od drugiego. argument że to samo
    można zrobić na 300 mhz co na 2 ghz jest trafny, jeśli pytamy szy się da.
    jeśli zapytamy gdzie się lepiej pracuje, to odpowiedź raczej będzie
    jednoznaczna.
    odkurzaczem 600w też da się odkurzyć, ale szybciej, wygodniej zrobisz to
    takim 2000w

    > Natomiast jak się zepsuje to zauważysz. Dlatego podstawowym kryterium
    > powinna być bezawaryjność (jeśli gdzieś są takie rankingi) = najlepiej
    > jakby nie był RoHS compilant, ale takich już nie ma.

    OK. ale ja o jakość nie pytam. ja wybrałem już taki model, który daje mi
    odpowiednią gwarancję producenta, który potencjalnie powinien być dobrej
    jakości. narazie pytałem o całkiem inną kwestię, prawda?

    Z mojej strony EOT

    --
    Pozdrawiam, Bartek