  • 51. Data: 2015-02-03 10:27:56
    Temat: Re: NTC w pralce Miele, pomocy...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello Paweł,
    >I wystarczy. Pasmo jednostkowe 1MHz przy standardowej kompensacji.

    >Ten wzmacniacz miał wzmocnienie jednostkowe w okolicach kilku kHz,
    >przy 19kHz wzmocnienie było poniżej jednostkowego. Znasz
    >charakterystykę korekcyjną wzmacniacza odczytu magnetofonu
    >studyjnego?

    Tak czy inaczej - zachodni fachowcy twierdza ze opampy w audio to
    gdzies od NE5532, ewentualnie TL072, a nie uA701 :-)

    J.

  • 52. Data: 2015-02-03 12:18:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 3, 2015, 10:27:56 AM, you wrote:

    > Tak czy inaczej - zachodni fachowcy twierdza ze opampy w audio to
    > gdzies od NE5532, ewentualnie TL072, a nie uA701 :-)

    Ale nie 30 lat temu. Poza tym - uA709 a nie 701.
    Konstrukcja magnetofonu z lat 50-tych:
    http://treffpunkt.ig-ftf.de/viewtopic.php?t=10598

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2015-02-03 15:29:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-02 o 14:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    on_mds_442_100_sprawny-642538842.html

    > No ba ... ale prawde mowiac niewygodna byla.
    > (...)

    Jak grywało się różne imprezy, to jednak wolałem "szuflady", niż
    mechanizmy wychylane - dla mnie było wygodniej.
    Jak się miało kilkanaście/kilkadziesiąt przygotowanych kaset i dwie czy
    trzy szuflady, to nie było problemów z szybką zmianą kasety w jednej
    maszynie, jak druga grała. Nie trzeba było zamykać szuflady. Zmiana
    kastety to sekunda.
    Natomiast jakoś tak dłużej i bardziej upierdliwie było w mechanizmach
    wychylanych. Ze dwa razy zdarzyło mi się pomylić strony kasety :(

    Dla mnie subiektywnie lepsza była jednak szuflada.

    I już OT - mam m.in. w doskonałym stanie Tonetkę i w fabrycznym stanie
    (chyba w ogóle nie używane, z gwarancją) Bambino!

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 54. Data: 2015-02-03 18:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >wychylanych. Ze dwa razy zdarzyło mi się pomylić strony kasety :(
    >Dla mnie subiektywnie lepsza była jednak szuflada.

    Z tym, ze o ile dobrze kojarze i widze, to w/w Etiuda nie miala zadnej
    klapki, mozna bylo tak samo wyciagac, tylko w pionie.

    Ale ... jak o tym pomysle ... naprawde sie lepiej zmienialo w takiej
    szufladzie, gdzie jednak trzeba jakos precyzyjnie trafic, niz w
    uchylnej kieszeni, gdzie wystarczy wyjac i wsadzic ?

    >I już OT - mam m.in. w doskonałym stanie Tonetkę i w fabrycznym
    >stanie (chyba w ogóle nie używane, z gwarancją) Bambino!

    Dokupic pare plyt, tasm ... i poczekac jeszcze troche, az nabierze
    wiecej wartosci :-)

    J.

  • 55. Data: 2015-02-03 20:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,

    >Ale nie 30 lat temu. Poza tym - uA709 a nie 701.

    Ale ja nie o Twoim czeskim 509, tylko o zaleceniu ULY7701 do audio.

    prawde mowiac to go nie pamietam ... ale czy nie robilismy UL...741
    rownolegle ?

    >Konstrukcja magnetofonu z lat 50-tych:
    >http://treffpunkt.ig-ftf.de/viewtopic.php?t=10598

    ALe co - ze te lampy to dobrze sie zastepowalo opampem ?
    Nie widze tych lamp prawde mowiac ... czy to sama mechanika i napedy ?

    J.

    Hi, hi - specjalna fabryka malych motorow :-)

    Zaraz ... to wyrob DDR.

    J.

  • 56. Data: 2015-02-03 21:19:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 3, 2015, 8:26:55 PM, you wrote:

> [...]
    > rownolegle ?
    > ALe co - ze te lampy to dobrze sie zastepowalo opampem ?

    Dlaczego nie? Dzięki starej konstrukcji były głowice o silnym sygnale
    a nie jakieś mikrowolty.

    > Nie widze tych lamp prawde mowiac ... czy to sama mechanika i napedy ?

    Lampy były w kasecie - jest jedno zdjęcie.

    > J.
    > Hi, hi - specjalna fabryka malych motorow :-)

    Małych, cichych, wolnoobrotowych silników. To są magnetofony Direct
    Drive, jakbyś nie zauważył. 3 silniki...

    > Zaraz ... to wyrob DDR.

    Ano.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2015-02-03 21:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,

    >Dlaczego nie? Dzięki starej konstrukcji były głowice o silnym sygnale
    >a nie jakieś mikrowolty.

    No ale przeciez wszyscy wiedza ze lampy daja najlepsze brzmienie :-)

    >Małych, cichych, wolnoobrotowych silników. To są magnetofony Direct
    >Drive, jakbyś nie zauważył. 3 silniki...

    Malych :-)

    No, w 1950 to moze i malych :-)

    J.

  • 58. Data: 2015-02-03 21:56:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 3, 2015, 9:42:55 PM, you wrote:

    > No ale przeciez wszyscy wiedza ze lampy daja najlepsze brzmienie :-)

    Powiem Ci tak - mieliśmy kolumny odsłuchowe wyprodukowane w bodaj 1957
    roku, na głośnikach Goodmans - jakieś 400 litrów bass-reflexa. I do
    nich były oryginalne lampowe wzmacniacze na amerykańskich lampach. Za
    moich czasów (początek lat 80-tych) w jednym wymienialiśmy końcowe na
    EL34. Ale te wzmacniacze naprawdę brzmiały dobrze.
    W jednej kolumnie wzmacniacz padł całkowicie i ktoś podjął decyzję o
    podłączeniu go do Eltrona. Kompletna porażka. Ale sam Eltron to już
    była porażka.

    > Malych :-)

    Małych - one miały bodaj po 150VA... Przewijanie fajnie się
    rozkręcało. Tylko ręce strasznie bolały jak się próbowało ręcznie
    zahamować :(

    > No, w 1950 to moze i malych :-)

    Ale czego Ty oczekiwałeś od stacjonarnego sprzętu studyjnego? To miało
    przebiegi liczone w dziesiątkach tysięcy godzin jak nie więcej.
    Brzydkie ale nie do zajechania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 59. Data: 2015-02-03 23:23:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michał Baszyński wrote:

    > A pamięta ktoś bodajże ULY7722, czyli odpowiednik chyba TL022?

    Swoją drogą, to jak oni te 741 i podobne robili?
    Licencja, projekt własny, czy skopiowali maski?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 60. Data: 2015-02-03 23:41:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 18:45, J.F. pisze:
> [...]
    > szufladzie, gdzie jednak trzeba jakos precyzyjnie trafic, niz w uchylnej
    > kieszeni, gdzie wystarczy wyjac i wsadzic ?

    W szufladzie wystarczyło tylko spozycjonować kasetę na wałeczki
    napędowe. No i taśmą do góry - znaczy się na godzinę 12 ;) Mechanizmy
    były popychane chyba elektromagnesami. Nie pamiętam, musiałbym wyciągnąć
    jakiegoś złoma. Chyba, że mówimy o 2 różnych deckach. Ale OIDP była
    tylko jedna polska szuflada.

    > Dokupic pare plyt, tasm ... i poczekac jeszcze troche, az nabierze
    > wiecej wartosci :-)

    Trochę tego też mam :)
    No i trochę, niestety, polskich taśm, z których warstwa brązowa
    odchodziła jeszcze przed pierwszym użyciem. Nie pamiętam - może Stilon
    Gorzów?

    Lubiałem na Tonetce nagrywać i odtwarzać z pominięciem rolki
    stabilizacji prędkości - czyli nagrywała i odtwarzała z prędkością
    przewijania. Wtedy dopiero miała pasmo przenoszenia - pewnie do
    ultradźwięków.

    Żałuję jednej rzeczy - znajomy ksiądz dał mi lata temu piękne duże
    przedwojenne radio. Jedna rzecz była ciekawa - głośnik z napędem
    elektromagnetycznym. Nie miał magnesu stałego, tylko elektromagnes
    zarówno w "stojanie", jak i w membranie, zasilane w przeciwfazie.
    Ale będąc u niego (w drugiej części Polski) nie miałem jak zabrać, a
    później zmarło się biedakowi. A porządny chłop był.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam