  • 61. Data: 2015-02-03 23:47:07
    Temat: Re: NTC w pralce Miele, pomocy...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, February 3, 2015, 11:23:34 PM, you wrote:

    > Swoją drogą, to jak oni te 741 i podobne robili?
    > Licencja, projekt własny, czy skopiowali maski?

    Na pewno kupiono sporo licencji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2015-02-03 23:51:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Feb 2015 23:47:07 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Piotr,
    >
    > Na pewno kupiono sporo licencji.

    Niekoniecznie, bo to juz chyba po 1980r bylo.
    I pieniedzy na licencje nie bylo.

    A ze celem nie byl jakis tam opamp, tylko zamiennik uA741, to moze i
    skopiowali.

    J.

  • 63. Data: 2015-02-03 23:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 03 Feb 2015 23:41:19 +0100, Adam napisał(a):

    > W szufladzie wystarczyło tylko spozycjonować kasetę na wałeczki
    > napędowe. No i taśmą do góry - znaczy się na godzinę 12 ;) Mechanizmy

    A przy kieszeni tylko do niej trafic.

    > były popychane chyba elektromagnesami. Nie pamiętam, musiałbym wyciągnąć
    > jakiegoś złoma. Chyba, że mówimy o 2 różnych deckach. Ale OIDP była
    > tylko jedna polska szuflada.

    Szuflada jedna, ale spojrz na Etiude
    http://www.oldradio.pl/karta.php?numer=184&Diora,MDS
    _411D__Etiuda_

    podobne do kieszeniowca, ale kieszeni nie ma, waleczki na wierzchu.
    Zakladanie podobnie latwe/upierdliwe jak do szuflady :-)

    J.

  • 64. Data: 2015-02-04 00:03:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    8

    > Małych - one miały bodaj po 150VA... Przewijanie fajnie się
    > rozkręcało. Tylko ręce strasznie bolały jak się próbowało ręcznie
    > zahamować :(

    > Ale czego Ty oczekiwałeś od stacjonarnego sprzętu studyjnego?

    Nie po sprzecie, tylko zobaczylaby ta fabryka maly silnik AD 2010 :-)

    Choc w sumie bezzasadnie sie nasmiewam, moze w przemysle silnikowym to
    faktycznie fabryka malych silnikow, takich np do 10kW :-)

    J.

  • 65. Data: 2015-02-04 00:08:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 3, 2015, 11:51:37 PM, you wrote:

    > Niekoniecznie, bo to juz chyba po 1980r bylo.
    > I pieniedzy na licencje nie bylo.
    > A ze celem nie byl jakis tam opamp, tylko zamiennik uA741, to moze i
    > skopiowali.

    Pomiędzy kupieniem licencji a wdrożeniem produkcji w Polsce mijały
    lata. Licencje kupowano przez 10 lat. Poza tym - sporo czasu upływało
    pomiędzy wyprodukowaniem pierwszych serii a wypuszczeniem na rynek. Na
    przykład niedawno spożytkowałem sporą ilość BCW72R w obudowie SOT23,
    wyprodukowane przez CEMI w 1983(? nie mam pewności, ale na pewno w
    latach 80-tych) roku - dostałem je nie z taśmy, tylko
    w... szklanej fiolce z oryginalnym kwitkiem CEMI wewnątrz.
    Na obudowach krzywy nadruk K5 (zgodny z kodami). Miałem tego kilkaset
    sztuk - wszystkie sprawne i ani jedna sztuka nie była reklamowana.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2015-02-04 00:11:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Żałuję jednej rzeczy - znajomy ksiądz dał mi lata temu piękne duże
    > przedwojenne radio. Jedna rzecz była ciekawa - głośnik z napędem
    > elektromagnetycznym. Nie miał magnesu stałego, tylko elektromagnes
    > zarówno w "stojanie", jak i w membranie, zasilane w przeciwfazie.

    Nie, to nie tak. Ta nieruchoma cewka nie była zasilana w przeciwfazie.
    Płynął przez nią prąd stały -- była włączona w obwód zasilacza anodowego,
    przy okazji wygładzała napięcie. Rozwiązanie niegdyś bardzo popularne.

    > Ale będąc u niego (w drugiej części Polski) nie miałem jak zabrać,
    > a później zmarło się biedakowi. A porządny chłop był.

    Requiescat in pace.

    Jarek

    --
    Nikogo mi nie żal,