  • 41. Data: 2015-02-02 09:39:13
    Temat: Re: NTC w pralce Miele, pomocy...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Feb 2015 00:54:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Etiuda z elektronicznym sterowaniem.
    > http://archiwumallegro.pl/unitra_diora_deck_magnetof
    on_mds_442_100_sprawny-642538842.html

    Mój kolega górnik (stać go było) posiadał takie cudo w połowie lat
    80, ta wysuwająca się szuflada podczas grania robiła wrażenie.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2015-02-02 14:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    on_mds_442_100_sprawny-642538842.html

    >Mój kolega górnik (stać go było) posiadał takie cudo w połowie lat
    >80, ta wysuwająca się szuflada podczas grania robiła wrażenie.

    No ba ... ale prawde mowiac niewygodna byla.

    Wieksze wrazenie robila na mnie ta pokrywa kasety uchylajaca sie
    powoli, niektore sprzety to mialy.
    Dzis miewaja to klapy sedesow :-)

    J.

  • 43. Data: 2015-02-02 14:46:17
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 00:15:09 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Ciekawe co kryło się pod określeniem "produkowany u nas model". Czy aby
    > nie magnetofon "Marcin" z Zakładów Radiowych im. Marcina Kasprzaka?
    > On faktycznie miał znakomitą mechanikę, a innych dobrych magnetofonów
    > kasetowych wyższej klasy sobie nie przypominam. Z tym że ta mechanika
    > w całości przywożona była z Japonii, a elektronikę zaprojektowano u nas
    > w ZRK w połowie lat siedemdziesiątych. Nie dziwię się, że po kilkunastu
    > latach dało się to zrobić lepiej, nawet będąc amatorem. Zresztą pamiętam
    > takich, co udoskonalali sobie Marcina jeszcze w latach osiemdziesiątych.

    Mam "Marcina" w szafie, wiele innych egzemplarzy oglądałem w środku.
    W większości cała elektronika jest "made in Japan by Sanyo"
    Jedyne polskie elementy to kabel sieciowy, gniazda sygnałowe i przy nich kilka
    rezystorów dopasowujących sygnały ze standardu Cinch na DIN.
    Chyba jedyne, co nasi kasprzakowcy zrobili w części sprzętów to wlutowanie
    europejskich tranzystorów BC zamiast japońskich 2SC.., 2SA..- poplątali im nóżki.
    Bywało jeszcze trochę naszych rezystorów.

    Wygląda na to, że Sanyo zrezygnowało z wejścia na rynek z magnetofonem wyposażonym w
    ich własny wynalazek redukcji szumów CNRS bo na świecie już był popularny Dolby
    System.
    Mogli też mieć jakieś problemy patentowe.
    Cała przyszykowaną produkcję, o różnych stopniach kompletacji sprzedali Kasprzakowi.

  • 44. Data: 2015-02-02 14:59:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Mogli też mieć jakieś problemy patentowe.
    >Cała przyszykowaną produkcję, o różnych stopniach kompletacji

    No ale Kasprzak przeciez to eksport robil i to do krajow dolarowych,
    wiec problemy patentowe mialby te same.

    Z tymi prawami to roznie bywalo, cos pamietam ze krajowi wytworcy
    nazwy zmieniali tych systemow.
    Moze po prostu Kasprzak licencje kupil i dostal sporo podzespolow w
    roznym stadium ...

    J.

  • 45. Data: 2015-02-02 15:45:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Sorry, ale pamięć już nie ta i nie mogę dać głowy. A starocie
    > powyrzucałem przy któryś porządkach - za dużo miejsca zajmowały.
    > Począwszy od diod germanowych, poprzez mechaniczny sumator, na kilku
    > komputerach kończąc.

    BC108 i podobne stabilizowały około 9V, BF214 około 6.5V. I było to
    powtarzalne, więc raczej nie były z jednej serii.

    P.P.

  • 46. Data: 2015-02-02 16:26:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-02-02 o 00:30, J.F. pisze:
    [...]
    > Ale to kolejna generacja, widzisz tam gdzies opis jak wymienic uA709
    > czy 741 ?
    > Krajowy przemysl stosowal czasami 741, ale to z innych przyczyn.

    Do audio polecano ULY7701.

    P.P.

  • 47. Data: 2015-02-02 18:56:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-02-02 o 00:30, J.F. pisze:
    [...]
    >Do audio polecano ULY7701.

    To byl uA701 w krajowej wersji ?

    To chyba nie dlatego ze taki swietny do audio, tylko ze 741 z
    wewnetrzna kompensacja nie wyrabial na wyzszych czestotliwosciach ...

    J.

  • 48. Data: 2015-02-02 20:41:52
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-02-02 o 18:56, J.F. pisze:

    > To byl uA701 w krajowej wersji ?

    to raczej był LM301
    A pamięta ktoś bodajże ULY7722, czyli odpowiednik chyba TL022?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 49. Data: 2015-02-02 21:15:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-02-02 o 18:56, J.F. pisze:
    [...]
    > To chyba nie dlatego ze taki swietny do audio, tylko ze 741 z wewnetrzna
    > kompensacja nie wyrabial na wyzszych czestotliwosciach ...

    Pogrzebałem w starych katalogach. Dla 741, niezależnie czy CEMI czy TI,
    gwarantowany GBP to 15000. Dla 7701 CEMI podaje tą samą wartość. Dla 709
    Fairchilda jest to 25000. I to wyjaśnia tezę, że na opamp audio trzeba
    jeszcze było poczekać. Pokazuje też, jak wspaniałym pomysłem było
    budowanie na tych kostkach wzmacniacza do magnetofonu, zwłaszcza z
    podbiciem na 19kHz ;-)
    "I brzmiało to lepiej niż rozwiązanie Fonii z ich magnetofonów z
    końcówki lat 70. "Potężna jest siła autosugestii. Przy okazji: ŁZR
    Fonica, jak sądzę.

    P.P.

  • 50. Data: 2015-02-02 21:54:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Pogrzebałem w starych katalogach. Dla 741, niezależnie czy CEMI czy TI,
    > gwarantowany GBP to 15000. Dla 7701 CEMI podaje tą samą wartość. Dla 709
    > Fairchilda jest to 25000.

    I wystarczy. Pasmo jednostkowe 1MHz przy standardowej kompensacji.

    > I to wyjaśnia tezę, że na opamp audio trzeba
    > jeszcze było poczekać. Pokazuje też, jak wspaniałym pomysłem było
    > budowanie na tych kostkach wzmacniacza do magnetofonu, zwłaszcza z
    > podbiciem na 19kHz ;-)

    Ten wzmacniacz miał wzmocnienie jednostkowe w okolicach kilku kHz,
    przy 19kHz wzmocnienie było poniżej jednostkowego. Znasz
    charakterystykę korekcyjną wzmacniacza odczytu magnetofonu studyjnego?

    > "I brzmiało to lepiej niż rozwiązanie Fonii z ich magnetofonów z
    > końcówki lat 70. "Potężna jest siła autosugestii.

    Chyba Twojej. Bo nawet nie masz pojęcia, o jakim sprzęcie mowa.

    > Przy okazji: ŁZR Fonica, jak sądzę.

    Źle sądzisz - Zakłady Produkcji Doświadczalnej Urządzeń Radiowych i
    Telewizyjnych Fonia w Warszawie.

    --
    Best regards,
    RoMan