    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: NMT - gdzie tu ekonomia ?
    Date: Sun, 29 Nov 2009 13:31:25 +0100

    > Vari, ale o co ci chodzi ?
    > Boisz sie o zdrowie, czy chcesz wykupic kanal w tym pasmie ? :-)
    >
    > Zlikwiduja jak beda mieli ochote, teraz koszt utrzymania jest pewnie
    > mniejszy niz koszt demontazu. Sam mam w domie i w robocie troche
    > niepotrzebnego sprzetu, "bo moze sie przyda".

    Wiesz o co mi chodzi ? O ten lament krawaciarzy, że tego zwolnimy a tego nie
    zatrudnimy bo kryzys.
    Ja im niczego demontować nie każę, ale przecież można za jednym naciśnięciem
    przycisku wyłączyć zbędne BTSy ?
    Bo w moim rejoni sporo jest zbędnych. Kutry już na nie nie dolatują a
    radiodostępów NMT już tu nie ma.
    A prąd kosztuje.
    Rozumiem, że taki prąd dla takiej korporacji to jest "pan Pikuś" i dużo
    drożej wychodzi specjalista, którego się zwalnia bo "na razie wszystko
    działa" i "jakiś to będzie".
    Ja po prostu może myślę niekorporacyjnie bo na przykład w domu wyłączam
    światło wychodząc z pokoju mimo że jest tam świetlówka kompaktowa.
    Telewizor też u mnie nigdy nie gra do pustego pokoju (jak to obserwuję u
    znajomych).
    Może ja nie przystaję do teg MATRIXu w którym się nam mówi o kryzysach,
    które dotyczą tylko zwykłych ludzi, o świńskich grypach (za Kaczorów była
    ptasia...) czy o tym że Polska jako jedyna jest "na zielono" na mapie
    przyrostu gospodarczego.
    Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle, jak mawiał Kisiel.
    Jeśli telewizor zaczyna radykalnie przedstawiać obraz inny niż okno, to coś
    nie tak jest z telewizją a nie z oknem.
    Ja za oknem widzę błotnistą drogę, którą ciężko przejechać a w TV same
    sukcesy "także na płaszczyźnie samorządowej".
    Widzę, że sąsiadka nie może założyć telefonu a strona TP tak pięknie
    pokazuje jakie to 20 MB teraz można mieć.
    Skoro firma taka dbająca że jej wychodi 5000 PLN za wciągnięcie kabla do
    studzienki (a monter to "prywatnie" zrobi za 100 PLN i w papierach gotów
    wpisać, że "przyłącze już było" i są MT.
    To faktycznie MATRIX i wkurzają mnie te pracujące BTSy zupelnie bez
    potrzeby.
    Nie wkurzały by mnie, gdyby nie takie właśnie kłamstwa i krętactwa jeśli
    chodzi o "nieopłacalność" podłączenia komuś telefonu.
    Siedzą w tych biurach i planują jak za dawnych lat.
    Zresztą faktycznie ich bilans nie obchodzi bo się zdoi z klientów (ktozy
    jeszcze nie uciekli) i się jeszcze wyśle do Imerium (Francji).
    Taki los kolonii.
    vari