    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
    Date: Tue, 22 Nov 2016 18:47:17 +0100

    W dniu 22.11.2016 o 10:59, lublex pisze:

> [...]
    > pieszych i rowerzystów o dodatkowych prawach wynikających z rzekomo
    > istniejących przepisów.
    >

    > Kiedyś istniał przepis zabraniający rowerzyście wjazdu na przejazd
    > bezpośrednio przed samochód, a potem przepis zlikwidowano. Domorośli
    > interpretatorzy prawa jako powód zmiany dopatrzyli się jedynie
    > niezgodności z Konwencją i doszli do wniosku, że w KAŻDYM przypadku
    > wjeżdżający na przejazd rowerzysta ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającym
    > pojazdem. Najgorsze jest jednak to, że rozpowiadają takie bzdury, narażając

    No ale na przejeżdzie dla rowerów tak właśnie jest - rowerant ma
    pierszeństwo. Tyle, że mu to nieśmiertelności nie daje, ale jednak
    pierwszeństwa nie odbiera.

    > Identyczne bzdury dotyczą pieszych.
    > Po pierwsze, mimo, że przepis o pierwszeństwie osoby zbliżającej się do
    > przejścia nie został wprowadzony, to utrwalił się w świadomości projekt.

    Ale co cie obchodzi kto ma pierwszeństwo przed przejściem w kolejce do
    baru po piwo, czy kibla potem. To nie ma znaczenia - na przejściu
    pierwszeństwo ma pieszy, owszem ma uważać, owszem nie powinien
    "wtargnąć", ale dalej nijak mu twoje rozważania pierszeństwa nie odbierają.

    Shrek