-
11. Data: 2010-07-23 08:48:19
Temat: Re: [PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-07-23 00:04, *"Rafał \"SP\" Gil"* napisał, a mnie coś
podkusiło, żeby odpisać:
>> ATSD uniewinnili cie w koncu??
>
> Staaaaaaaryyyy ... jeśli chodzi Ci o światła (sygnalizatory) -
A o co jeszcze może chodzić? ;)
NMSP :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
12. Data: 2010-07-23 08:57:46
Temat: Re: [PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
Od: " Michał" <m...@g...pl>
marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał(a):
> Witam.
>
> Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginÄĹy, piÄ ta przewieziona do szpitala, link:
> http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433
>
> MyĹlicie, Ĺźe jest jakieĹ auto osobowe ktĂłre w takim zderzeniu z
> tirolotem, nie spowodowaĹoby, Ĺźe ten wypadek byĹby tak tragiczny w
skutkach?
na moje oko:
-renault vel satis ?
-vw phaeton ?
-renault safrane ?
-espace IV ?
I z tych najnowszych pewnie każde większe będzie bezpieczniejsze,
pewnie i 12letnie S80 by wypadło lepiej.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2010-07-23 09:04:02
Temat: Re: [PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
Od: " Michał" <m...@g...pl>
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...pl> napisał(a):
> marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał(a):
>
> > Witam.
> >
> > Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginÄĹy, piÄ ta przewieziona do szpitala, link
> :
> > http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433
> >
> > MyĹlicie, Ĺźe jest jakieĹ auto osobowe ktĂłre w takim zderzeniu z
> > tirolotem, nie spowodowaĹoby, Ĺźe ten wypadek byĹby tak tragiczny w
> skutkach?
>
> na moje oko:
> -renault vel satis ?
>
> -vw phaeton ?
>
> -renault safrane ?
>
> -espace IV ?
>
> I z tych najnowszych pewnie każde większe będzie bezpieczniejsze,
> pewnie i 12letnie S80 by wypadło lepiej.
>
>
> pozdrawiam.
>
aaa tam wielka łódka była z tyłu.. to phaeton i safrane odpadną
-zgniecie je, to wyglądało na 3.5 tony rozpędzone do ~100km/h.
vel satis i espace IV chyba mają najsztywniejsza konstrukcję,
może jakiś suv ala touareg.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2010-07-23 09:30:27
Temat: Re: [PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
Od: R2r <b...@m...net.pl>
W dniu 2010-07-23 00:35, Olek pisze:
> musiał chyba ostro gnać[...]
No popatrz...
http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wy
padek/2160200
"Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie jechało szybko."
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
15. Data: 2010-07-23 09:33:12
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Od: "J." <j...@i...pl>
> Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginÄĹy, piÄ ta przewieziona do szpitala,
link:
> http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433
>
> MyĹlicie, Ĺźe jest jakieĹ auto osobowe ktĂłre w takim zderzeniu z
> tirolotem, nie spowodowaĹoby, Ĺźe ten wypadek byĹby tak tragiczny w
skutkach?
Niestety nie. Zawsze mniejszy pojazd i jego pasażerowie odczują poważniej
skutki kolizji z pojazdem o zdecydowanie większej masie. W tym przypadku
sprawę pogarszała obecność przyczepy z łódką, o masie mniej więcej równej
masie osobówki.
Przy dużej prędkości [czyli typowej na drodze] jakieś tam zalety
konstrukcyjne danego auta traca sporo na znaczeniu, bo niezależnie do
konstrukcji strefy zgniotu itp. moga miec ograniczone rozmiary. Tym samym
przyspieszenia działajace na nieszczęsne ofiary kolizji są ogromne, czego
nawet pasy z napinaczami, poduszki itp. wynalazki nie skompensują, problemem
stają się uszkodzenia narządów wewnętrznych. Oddziały urazów wielonarządowych
w klinikach są dla pacjentów ściągnietych z dróg...
Pare krótkich prawd:
"prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na zderzenie
czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna sztywna przeszkodą, nie
da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
wytrzyma; policzcie sobie przyspieszenie w krotnosciach g przy zatrzymaniu
auta na drodze 1 m z prędkości wyjściowej 60, 90, 120 i 150km/h
"mniejszy [lżejszy] ucierpi w kolizji bardziej" -III + II zasada dynamiki; w
zderzeniu na oba pojazdy działa tak sama siła [III z.d.], więc ten w tirze o
wadze 20 ton najwyżej sie poobija, ci w osobówce wagi 1.5 tony z ładunkiem
zostana starci na miazgę [II z.d.]
Pozdrawiam
-J.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
16. Data: 2010-07-23 09:46:26
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Od: R2r <b...@m...net.pl>
W dniu 2010-07-23 09:33, J. pisze:
> "prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na zderzenie
> czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna sztywna przeszkodą, nie
> da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
> wytrzyma;
Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
17. Data: 2010-07-23 11:39:50
Temat: Re: [PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2010-07-23 09:30, R2r wrote:
> W dniu 2010-07-23 00:35, Olek pisze:
>> musiał chyba ostro gnać[...]
> No popatrz...
> http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wy
padek/2160200
> "Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie jechało szybko."
>
sądząc po tym co zostało z auta to "nie jechał szybko" nabiera nowego
wymiaru...
-
18. Data: 2010-07-23 12:23:09
Temat: Re: [PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.
Od: "Massai" <t...@w...pl>
R2r wrote:
> W dniu 2010-07-23 00:35, Olek pisze:
> > musiał chyba ostro gnać[...]
> No popatrz...
> http://www.tvp.pl/lodz/aktualnosci/inne/tragiczny-wy
padek/2160200
> "Z zeznań świadków i kierowcy Scanii wynika, że Volvo nie
> jechało szybko."
Ano, z zeznań świadków wynika także że wyprzedzał na zakręcie...
--
Pozdro
Massai
-
19. Data: 2010-07-23 12:25:11
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa =?UTF-8?B?Zml6eWtpLg==?=
Od: "Massai" <t...@w...pl>
R2r wrote:
> W dniu 2010-07-23 09:33, J. pisze:
> > "prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na
> > zderzenie czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna
> > sztywna przeszkodą, nie da sie więcej ze wzgledu na
> > przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie wytrzyma;
> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
- Mam lęk gruntu
- Chyba wysokości?
- wiem co mówię, to grunt zabija.
--
Pozdro
Massai
-
20. Data: 2010-07-23 12:31:49
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik R2r napisał:
> W dniu 2010-07-23 09:33, J. pisze:
>
>> "prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na zderzenie
>> czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna sztywna
>> przeszkodą, nie
>> da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
>> wytrzyma;
>
> Czyli nie prędkość ale jej gwałtowna zmiana...
Tu masz przyklad z dzisiejszego poranka na poparcie Twojej tezy o naglej/gwaltownej
zmianie V :-(
http://www.tvn24.pl/0,1666244,0,1,tragiczny-powrot-z
-wakacji,wiadomosc.html
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde