  • 61. Data: 2010-07-25 14:17:55
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowišzujš prawa fizyki.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 13:38:18 +0200, Cavallino wrote:

    >Nikt nie mówi że te 10 h ma być jechane jednym ciągiem.

    Sytuacja o ile rozumiem byla taka, ze jechales ladnych pare godzin,
    nocleg, kolejnych pare godzin i sie zaczely remonty -)

    >W każdym razie 2h*50 jest o niebo bardziej męczące niż 2h*140.

    Zalezy od temperamentu :-P
    Ja sie juz nauczylem ze czasem nie ma co wyprzedzac.
    Trzymasz odstep, wlaczasz radio i 2h jest 2h, nic wiecej :-)
    Mozna wyjac telefon i zadzwonic do radia - niech cala Polska uslyszy
    co o tym myslisz :-)

    >Nic z tych rzeczy.
    >Ale po drodze do Albanii najbardziej zmęczyły mnie odcinki w Czarnogórze i
    >na Węgrzech, czyli jedyne gdzie trzeba było się wlec.
    >W drodze powrotnej to samo, mimo że z Czarnogóry ruszałem, a zamiast Węgier
    >były odcinek Wrocław-Trzebnica.

    Czyli zaden dowod - moze po prostu po 10h za kolkiem masz kryzys
    niezaleznie od predkosci :-)
    Pojedz kiedys do Rzymu na jeden raz, zobaczymy czy dojedziesz :-)

    J.

  • 62. Data: 2010-07-25 16:17:10
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowi?zuj? prawa fizyki.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Sytuacja o ile rozumiem byla taka, ze jechales ladnych pare godzin,
    > nocleg, kolejnych pare godzin i sie zaczely remonty -)

    W międzyczasie jeszcze jakieś tankowania, obiad po Ząbkowicami itd.

    > Zalezy od temperamentu :-P
    > Ja sie juz nauczylem ze czasem nie ma co wyprzedzac.
    > Trzymasz odstep, wlaczasz radio i

    I zasypiam.

    > Czyli zaden dowod - moze po prostu po 10h za kolkiem masz kryzys
    > niezaleznie od predkosci :-)

    Skoro z Czarnogóry ruszałem to kryzys musiałbym mieć po 10 minutach za
    kółkiem. ;-)

    > Pojedz kiedys do Rzymu na jeden raz, zobaczymy czy dojedziesz :-)

    Jeszcze mi nie odbiło.
    Jechałem kiedyś na raz z Monachium do Neapolu (nie po autostradach, więc
    dużo dłużej) i jakoś mi wystarczy.
    Wyjątkowo dobrze się wtedy w nocy czułem, a i w hotelach miejsce nie było,
    więc nie było wyjścia.

  • 63. Data: 2010-07-25 20:04:49
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-07-25 10:58, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Morał: trzeba jeździć czymś śmiercioodpornym ;)

    Ja bym nie schodził w takim razie poniżej T34. I nie mam na myśli
    Touringa e34. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 64. Data: 2010-07-26 06:22:36
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > No i co - napiszesz, że nadal ta prędkość itd. nie była przyczyną?
    Tu mozna by dyskutowac czy wina byla predkosc, bo wedlug mnie to troche predkosc ale
    glownie brak
    wyobrazni i instynktu samozachowawczego(glupota/kretynizm/debilizm/brak myslenia
    itp.)
    Pasazerow nie zabila predkosc tylko przyspieszenie/opoznienie oraz za male zapewne
    strefy
    kontrolowanego zgniotu (braklo miejsca w kabinie).
    Co nie zmienia faktu, ze gdyby predkosc byla mniejsza to przyspieszenie/opoznienie
    byloby mniejsze
    tak jak i sily dzialajace na kabine kierowcow bylyby znacznie mniejsze i moze wowczas
    by wystarczyly
    strefy kontrolowanego zgniotu :-(
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 65. Data: 2010-07-26 16:41:07
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 24.07.2010 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Brnij dalej w swych imaginacjach. Póki co żaden z Twoich argumentów
    > o negatywnych skutkach ograniczenia prędkości nie został racjonalnie
    > uzasadniony oraz udowodniony - ja mam za sobą statystyki. To mi
    > wystarczy. Będziesz musiał poszukać lepszych argumentów niż opowieści
    > z mchu i paproci, że ograniczenia prędkości powodują usypanie
    > kierowców i wzrost niebezpieczeństwa na drogach.

    Czy nie zauważyłeś nigdy zależności pomiędzy prędkością a tym jaki
    procent uwagi kierowcy zaprząta prowadzenie pojazdu?
    Czy w tej zapoznając się ze statystyką (która jest za Tobą) nie
    miałeś nigdy wątpliwości odnośnie wiarygodności podawanych przyczyn
    wypadków?
    Nie mam zamiaru niczego udowadniać, jednak nie zgadzam się z tanią
    demagogią że to tylko nadmierna prędkość i/lub pijaństwo jest przyczyną
    wypadków.

    "Nadmierną prędkość" zwyczajnie najłatwiej wykrywać i za nią karać.
    A że jest powszechnie przekraczana to i dochody z wykrywania są.
    Jeśli przekroczenie dopuszczalnej prędkości byłoby tak niebezpieczne jak
    usiłują to media, policja i Ty przedstawiać, to albo większość kierowców
    by wyginęła, albo fotoradary, czy kina objazdowe byłyby ekonomicznie
    nieopłacalne.

    Tymczasem wypadki zdarzają się wielokrotnie rzadziej niż kolizje, tych
    znowu jest nieporównywalnie mniej, od wykrytych wykroczeń przekroczenia
    dozwolonej prędkości. Warto się zastanowić na koniec, najlepiej na
    własnym przykładzie jaki procent wykroczeń polegających na przekroczeniu
    dozwolonej prędkości jest wykrywany?

    Prędkość w chwili wypadku ma oczywiście wpływ na skutki. Prędkość jazdy
    ma wpływ na drogę jaka jest potrzebna do zatrzymania. Upowszechnienia
    się przekonanie że wystarczy jechać wolno, by było bezpiecznie. Skoro
    mam bezpieczne auto, jadę wolno, jest więc bezpiecznie, to po co się tak
    beznadziejnie gapić ciągle na tą drogę, przecznice, przejścia, światła,
    lusterka, inne pojazdy, itp. Ale skutki wypadku podobno będą mniejsze,
    może taki powszechnie rozjeżdżany pieszy, będzie mniej rozjechany.

    Zastanawiałeś się może kiedyś ile wypadków nigdy by się nie wydarzyło,
    gdyby uczestnicy na kilka chwil przed wykazali odrobinę większe
    zainteresowanie tym co dzieje się wokół nich na drodze?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 66. Data: 2010-07-26 18:11:42
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-26 16:41:07 +0200, kakmar <k...@g...com> said:

> [...]

    > gdyby uczestnicy na kilka chwil przed wykazali odrobinę większe
    > zainteresowanie tym co dzieje się wokół nich na drodze?

    Grasz nieuczciwie, bo rozumem.

    --
    Bydlę

  • 67. Data: 2010-07-26 21:31:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Jul 2010 14:41:07 +0000 (UTC), kakmar wrote:
> [...]
    >Nie mam zamiaru niczego udowadniać, jednak nie zgadzam się z tanią
    >demagogią że to tylko nadmierna prędkość i/lub pijaństwo jest przyczyną

    Jak spojrzysz w statystyki to wcale tam tak nie ma. So i inne
    przyczyny.

    Ale jesli Otylia wyprzedza, zjezdza na pobocze, wali w drzewo i zabija
    brata, to co tu tak naprawde zawinilo - samochod, pogoda, instruktor,
    mlody wiek, stan drogi, drzewo, czy predkosc ?

    >Tymczasem wypadki zdarzają się wielokrotnie rzadziej niż kolizje, tych

    Znow by trzeba w statystyki spojrzec, ale jak sie ktos w miescie
    zagapi to przyrasta wspolczynnika "wielokrotnie" bez szans na wypadek.
    A juz jak ktos wylatuje z zakretu przy predkosci ~100, to raczej
    szczescie ze sie to kolizja lub niczym konczy.

    >Warto się zastanowić na koniec, najlepiej na
    >własnym przykładzie jaki procent wykroczeń polegających na przekroczeniu
    >dozwolonej prędkości jest wykrywany?

    0,00... nic :-)

    >Zastanawiałeś się może kiedyś ile wypadków nigdy by się nie wydarzyło,
    >gdyby uczestnicy na kilka chwil przed wykazali odrobinę większe
    >zainteresowanie tym co dzieje się wokół nich na drodze?

    No ale wiesz .. gdyby sie tak nie spieszyli, to moze w ogole nie
    byloby wyprzedzania w miejscu niebezpiecznym ..

    J.

  • 68. Data: 2010-07-26 21:37:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Bydlę pisze: