eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNIE dla benzyny-info :)Re: NIE dla benzyny-info :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Date: Wed, 6 May 2009 15:43:41 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 51
    Message-ID: <gtsb7d$fs6$1@news.onet.pl>
    References: <6...@n...onet.pl>
    <gtroht$hm9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <t...@4...com>
    <op.uth9qiylbkkx24@attitudeadjuste> <gtrtqa$624$1@news.onet.pl>
    <op.utie57qxbkkx24@attitudeadjuste> <gts5uk$vqh$1@news.onet.pl>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: chello089078203078.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1241624621 16262 89.78.203.78 (6 May 2009 15:43:41 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 May 2009 15:43:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:597109
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 06.05.2009 Mystik <m...@p...pl> napisał/a:
    > Cześć
    >
    > Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości
    > news:op.utie57qxbkkx24@attitudeadjuste...
    >
    >> Jakoś elektryczne pojazdy nijak nie chcą być tanie,
    >
    > Nie chodzi o to, że samochody mają być tanie. Tania jest podobno nimi jazda.
    > Ale to niestety do czasu :(.
    >
    >> Ale ekologiczne są jak najbardziej,
    >> scentralizowane wytwarzanie energii jest wydajniejsze niż indywidualne
    >> źródła zasilania w każdym pojeździe.
    >
    > To prawda. Ale nie wiem czy jakby się wzieło najnowsze konstrukcje silników
    > spalinowych i rozwiązania w elektrowniach czy byłoby to tak oczywiste.

    Teoretyczna sprawność która w elektrowni i tak zawsze powinna być
    znacznie wyższa nie ma wielkiego znaczenia gdyż w trakcie zwykłego
    używania silnika do napędu pojazdu b.rzadko pracuje on w takich
    warunkach żeby z tej teoretycznej sprawności korzystać.
    Inna sprawa to transport energii z elektrowni do miejsca ładowania
    i magazynowanie w pojeździe, heh tu ciągle jesteśmy w czarnej dupie.

    Myślę czasem że szuka się na siłę rozwiązań które przy obecnym stanie
    wiedzy są niemożliwe, lub nie potrzebne.

    Elektryka na akumulatorach, ma obecnie ograniczony zasięg (tych no,
    zastosowań ;)). Dopóki nie będzie opracowanych tanich, szybko
    ładowalnych, o dużej gęstości energii ogniw, trzeba olać. No oczywiście
    trzeba stosować tam gdzie się opłaca i można gdy się komuś bardzo chce.

    Oczywiście cieszę się się gdy czytam że takich akumulatorów się szuka.

    Wodorem jako takim nie ma co sobie zawracać dupy, mimo że taki
    modny to przez swoje właściwości fizyczne nie nadaje się do
    przechowywania w pojeździe, ma też wiele innych wad i nie opłaca się.

    Węglowodory, no mamy znamy, chyba lubimy, ale się boimy lub daliśmy się
    zmanipulować, no nie modne w każdym razie. Jednak to jedyny wydajny i
    wygodny nośnik energii dla pojazdów. W dodatku paliwa i silniki zmieniają
    się. Można przyjąć że ogólnie na lepsze, są wydajniejsze i mniej
    uciążliwe. Nie doskonałe ale innej alternatywy na razie nie ma. A mogą
    być jeszcze sporo lepsze.

    Ach ogłaszam bojkot norweskiego łososia dopóki nie zakażą połowów
    kutrami z tymi śmierdzącymi silnikami diesla ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: