  • 71. Data: 2004-02-26 01:21:24
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Adam Paluch wrote:
    > wlasnie w tym problem zewieksza czesc dostala a dopiero POTEM !!!
    > rozbudowywala
    > Cala zecz w tej calej dyskusji polega na tym ze TP

    oczywiscie "rzecz" - przypadek, nie blad

    dostala taki

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 72. Data: 2004-02-26 01:24:45
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-26 01:51,Użytkownik Adam Paluch napisał:

> [...]
    > robilo a potem co sie biedacy nakopali TP dostala na tacy
    > rany, ja tez chce taki prezent ! niech mi ktos da ladny szkielet a "ostatnia

    Troche pomieszales chyba. Prac spolecznych ja akurat nie pamietam ( moze
    nie slyszalem), ale czy napewno juz wtedy kladziono swiatlowody, ktorymi
    teraz mozemy przesylac z przepustowosciami nGb/s ? ;)

    FT kupil TP tak jak ktos tu juz zauwazyl razem z kanalizacja techniczna.
    Teraz sprzedawca chce odebrac czesc majatku nabywcy i przekazac go
    innym. A moze to nowy wlasciciel powinen sie podzielic?
    Sprzedawca reprezentowal bardzo liczna grupe 'udzialowcow'. Zyskiem ze
    sprzedazy 'podzielil' sie z nimi, po latach jednak wszyscy poszli po
    rozum do glowy i chcieliby kilka punktow z tamtej umowy wykreslic.

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 73. Data: 2004-02-26 01:40:10
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> wrote in message

    > Interesuje każdego "content providera".

    I dlatego każdy światowy dostawca "contentu" - od Ameryki po Azję, musi
    sobie kupić Polpaka z CIRem 128kbps i load-balancingiem :-)))

    > Wyciąłeś całą komunikację międzyludzką poprzez internet.
    > W tym momencie z 90% klientów dzwoni do providera z pretensjami: nie
    działa
    > mi internet, bo GG nie działa.

    Napisałem wyraźnie: "dostęp do INTERNETu", a nie do każdej podsieci z
    osobna. Jeśli abonent TP SA ze swoim GG jest podłączony do Internetu, to
    sobie pogadają. A jeśli operator tego abonenta wyczynia różne dziwne sztuki
    na routerach obsługujących łącza upstream, czyli do tego właśnie Internetu -
    to sorry, ale to nie moja wina.

    Wiesz
    TP
    > Gdyby nie ta "magiczna gra rynkowa" czyli zakładanie kolejnych dziesiątek
    > tysięcy Neostrad, to dostarczyciele treści nie mieliby jej komu
    dostarczać.

    Czyli, jak rozumiem, historia Internetu rozpoczęła się w momencie
    uruchomienia w Polsce Neostrady ? Dość odważne stwierdzenie :))

    > Drukarnia jest, dziennikarze są, skład jest. Do pełni szczęścia brakuje
    > tylko "swobodnego dostępu" do kiosków RUCHu, Kolportera, Garmonda.

    Wybacz, ale ta wymyślona przez Ciebie analogia jest nią tylko w Twojej
    imaginacji. Nie ma żadnego odniesienia do kwestii dostępu do pętli lokalnej.
    Ale gdyby pozostać w tej konwencji to TP SA jest tutaj rządem PRL wydającym
    kartki na benzynę do samochodów wożących tę prasę.

    zarządzeniem
    > Zaoferowano trakt cyfrowy. PO odpowiednio wyższej cenie.

    Teraz już jestem pewien, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
    To tak jak w tym kawale, w którym skini uratowali życie staruszce. W jaki
    sposób ? Przestali ją kopać.

    > Ależ to jest gra rynkowa. Gdybym się przeszedł po ofertę Crowleya, którego
    > anteny widzę ok. kilometra od okna, to cena za "pół magabita od Crowleya"
    > porównaniu do Neostrady byłaby pewnie porównywalna do proporcji ceny
    traktu
    > cyfrowego i linii analogowej TP.

    A wiesz dlaczego tak jest ? Dlatego, że Crowley, Futuro, GTS, etc są źli i
    głupi, i nie chcą podłączać kolejnych abonentów pozwalając ich sobie
    spokojnie wygarniać Tepsie ? Czy też dlatego, że są zmuszeni korzystać z
    technologii nieadekwatnych dla rynku abonenta indywidualnego, w związku z
    czym działają na rynku klienta instytucjonalnego ?
    Rozumiem, że poczułbyś się dowartościowany dopiero w momencie, gdyby każdy z
    nich zaoferował Ci pół megabita za sto złotych wydając jednocześnie dziesięc
    tysięcy na uruchomienie takiego łącza.

    > Nikt na Polipie nie jęczy, że GTS nie oferuje 512 kbps za 130 zł netto, a
    > zdziera dużo więcej.
    > Dlaczego TP miałaby specjalnie dla konkurencji oferować wyjątkowo niskie
    > ceny?
    > Taki ATMAN też zdziera nieźle i wszyscy ze spokojem przyjmują to do
    > wiadomości.

    Po raz drugi stwierdzam, ze nie wiesz o czym mówisz. GTS od jakiegoś czasu
    postawiła na Aperto. Właśnie dlatego, że byli zmuszeni uniezależnić się od
    fanaberii TP SA. Cena terminala Aperto ma się nijak do ceny modelu ADSL,
    który możesz kupić za kilka dolarów. ATMAN w ogóle nie oferuje łącz dla
    klienta z segmentu SOHO, więc rozważanie ich cen kompletnie mija się z
    celem.

    > A Netia, Dialog, kablówka odmówiły współpracy?

    Kablówka ? W kwestii dostępu xDSL ? Po raz trzeci - j.w.
    Dialog'a w Krakowie niema. A Netia tak zaszalała z budową własnej sieci w
    Skawinie i Wieliczce, że chyba nawet jakieś głowy za to poleciały, bo będą
    odrabiać te koszty przez kolejne dziesięć lat. Że też chłopy nie wpadły na
    pomysł, żeby kazać ludziom samym kopać rowy i kłaść kable, a potem tę
    infrastrukturę przejąć za friko. No, ale to byłby przecież plagiat :))

    > A teraz Neo działa bardzo dobrze. A konkurencji (Chello, Netia, Dialog)
    jak
    > nie było, tak nie ma, choć ma ona już kabelki w mieszkaniach swych
    > abonentów.

    Uff...

    Zjednoczonych
    > http://www.comcom.govt.nz/telecommunications/locallo
    op.cfm
    > "On 22 December 2003, the Commission submitted its final report to the
    > Minister of Communications".
    >
    > Trochę wody w Wiśle jeszcze upłynie, nim "unbundling" nabierze mocy
    prawnej
    > w Stanach.

    A to .nz to jaki to stan ? :))

    Z#

  • 74. Data: 2004-02-26 01:42:02
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    > Gdybym dzięki tej dyskusji znalazł na słomiance ulotki Chello, Netii, czy
    > któregoś z dostawców radiowych, że od przyszłego miesiąca mogą mnie
    > podłączyć do internetu, to moglibyśmy dyskutować do upadłego.
    > Ale w cuda nie wierzę.

    Fakt. Ekonomia to ekonomia. Cuda się tam nie zdarzają.

    UOKiK.
    > Oraz:
    > Stanowiska URTiP i UOKiK to nie akty prawne.

    Nie. URTiP i UOKiK to tylko takie kluby dyskusyjne znudzonych dżentelmenów.

    > O sprawach "ostatniej milii" i "bezpłatnego peeringu" nie słyszałem.

    Poszukaj. Są decyzje tych organów zarówno w sprawie dzierżawy łącz przez
    operatora dominującego, jak i rozliczeń międzyoperatorskich z tytułu
    dialupu. Kiedyś - jak pamiętam - też poruszałeś ten temat, podniecając się
    jak to "pięknie TP SA wycięła" firmy oferujące dostęp wdzwaniany. Otóż to
    też zrobiła z naruszeniem prawa nie zawierając stosownych umów dotyczących
    rozliczeń za generowanie ruchu. Jeśli zaś chodzi o "bezpłatny peering" to
    tym tematem nie miałem okazji jak dotąd się zająć, ale z tego co mi się
    kojarzy to tutaj też można znaleźć parę punktów dotyczących łączenia sieci,
    które TP SA narusza.

    > Nie korzystasz z możliwości wyboru operatora? :-)

    Skorzystałem kiedyś. Z NOMu. Ale to jakaś cienka firma była. Podobno nie
    potrafili sobie zapewnić odpowiedniej ilości styków z siecią Telekomunikacji
    Polskiej. A w dodatku narobili jakichś jaj z fakturami i popłynęli. :-/

    Z#

  • 75. Data: 2004-02-26 04:09:20
    Od: "Yacho" <yacho@100tka_NO_SPAM_.net>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości

    > Wyjaśnij, gdzie widzisz nieuczciwość?
    > Mam w domu dwa kabelki (TP i kablówki UPC) a za drzwiami trzeci od Netii.
    Niestety tylko ty jestes w tak uprzzywilejowanej sytuacji - inni nie zawsze
    tak maja bo gdy chcieli dzierzawic od tpsa ostatnia mile ci sciagneli kase i
    zalozyli tlumiki.....

    > Internet (stały dostęp) mam tylko i wyłącznie z końcówki Telekomunikacji.
    > Za oknem ok. kilometra dalej, anteny Crowleya, po drugiej stronie ulicy w
    > trzech wieżowcach sieć osiedlową którą założyła firma, która dostała od
    > spółdzielni wyłączność na "dostawę internetu" na moim osiedlu.
    >
    > Trzy konkurencyjne kable pod drzwiami, błogosławieństwo Pani Prezes na
    > osiedlówkę (której firmie nie opłaca się zakładać) a za oknem sygnał
    > Crowleya.
    > Internetu (niby) ci u mnie dostatek... ;-)
    Gdyby tak bylo u wiekszospci polakow nie istnialby problem

    > I teraz ktoś powinien się wziąść za TP?
    > Od razu odciąć administracyjną decyzją Neo? Tak, by konkurencja do końca
    > 2010 roku może wreszcie zdecydowała się na zaoferowanie stałego łącza?

    Kiedy zostanie uwolniona ostatnia mila w preciagu 2 lat tepsa stanie sie
    najdrozszym operatorem...

    > Taki Compromis działa uczciwie: musi być was co najmniej dziesięciu
    > chętnych w jednym bloku, byśmy was podpięli do "pół megabita na całe
    > osiedle" za jedyne 80 zł/m-c od łebka.

    A tak podpinaja cie na 34 mbps do drugiej polski polludniowej na cala polske
    polnocna...
    Widzisz analogie ?

    > Przez nieuczciwość Tepsy Compromis musi od każdego aboneneta kasować po
    > kilkaset złotych i kłaść kable w korytkach, access pointy kupować. Toż to
    > skandal!
    > Powinni kable dostać za darmo i - mając zagwarantowaną wyłączność w
    > spółdzielni - tylko kasować co miesiąc abonament.
    >

    > Oczywiście TP działa nieuczciwie i instaluje Neo nawet jeżeli w bloku jest
    > zainteresowana tylko jedna osoba.
    hymmm w okresie pilotarzowym neo nawet jak bylo 20 osob to nie zakladali...

    > P.s.
    > Najbardziej uczciwie stawia sprawę Chello i Netia: nie, bo nie! :-)
    Chello ma swoja oferte poniekad porownywalna z tpsa,,,
    jesli netia bedzie miec dostep do tylu klientow co tpsa zaserwuje ci neo
    conajmniej 10% taniej...
    niestety zawsze konkurencyjna tpsa odmawia dzierzawy linii ktore zostaly
    polozone za pieniadze podatnikow ...

    Poniewaz wydajesz sie nie rozumiec zdan pojedynczych rozwinietych zaczniemy
    od podstaw :
    Czy zdajes sobie sprawe ze mamy rok 2004 czasy PRL minely kilka ladnych lat
    temu ?

    > --
    >
    > Janusz - Vahanara
    > Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,
    > a czy słońce wzejdzie, to już nie moja broszka...

    o regule 4 linii na podpis widac tez nei slyszales....

    --
    100tka.net Admin
    -=Yacho=-

  • 76. Data: 2004-02-26 10:42:30
    Od: RusH <r...@p...pdi.net>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote :

    > TP ma prawo ubić nawet do 1 b/s ruch *do TPNET* za który jej nie
    > zapłacono.

    Zawsze mi sie wydawalo, ze moja pozycja naczelnego blazna i trola grup
    technicznych w polskim Usenecie jest silna i dozywotnia. Czytajac twoje
    ostatnie zaczynam sie o nia bardzo martwic :(.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 77. Data: 2004-02-26 11:02:38
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    gtk@adm wrote:

    > Troche pomieszales chyba. Prac spolecznych ja akurat nie pamietam (
    > moze nie slyszalem), ale czy napewno juz wtedy kladziono swiatlowody,
    > ktorymi teraz mozemy przesylac z przepustowosciami nGb/s ? ;)

    acha, swiatlowody wymagaja osobnej kanalizacji ...
    porownaj sobie koszt wybudowania 100m kanalizacji i 100m swiatlowodu,
    widzisz roznice ? jeszcze mozesz do tego dodac czas potrzebny na zrobienie
    jednego i drugiego

> [...]
    > sprzedazy 'podzielil' sie z nimi, po latach jednak wszyscy poszli po
    > rozum do glowy i chcieliby kilka punktow z tamtej umowy wykreslic.

    zgadza sie, to byl ogromny blad zrobiony przy sprzedazy
    ale bledy zawsze mozna poprawic

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 78. Data: 2004-02-26 12:42:14
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Chcesz dostarczać towar do tego jedynego i największego internetowego
    > hipermarketu w Polsce? Musisz się dołożyć do kosztów jego utrzymania.
    > Zapłacić za druk gazetek reklamowych, wykupić miejsce na półkach, pokryć
    > koszty promocji, uczestniczyć w rocznicach działalności sklepu, itd.
    > Ale to dostawcom i tak się opłaca, bo do tego hipermarketu ludzie walą
    > całymi rodzinami.

    Wybacz, ale chyba nie znasz realiów tego rynku ... Producenci nie mają
    wyboru - muszą być obecni w marketach - bo te praktycznie zmonopolizowały
    rynek fmcg w polsce, a co za tym idzie dyktują warunki - podobnie jak tepsa.
    I nic nikogo nie obchodzi, że takie na przykład makro pobiera opłaty za :
    miejsce na półce, terminy płatności ma do pół roku, zmusza producentów do
    zatrudniania własnych ludzi (tzw. merchandizerów - z drugiej strony polski
    wymysł i skundlenie tego pojęcia) do wystawiania własnych towarów itd. itp.
    Producenci balansują w tym przypadku na granicy rentowności, gdzie zysk
    netto bardzo żadko przekracza 0,5-1%. Czy taki rynek sobie wymażyłeś ?
    Zdominowany przez kilka silnych kapitałowo firm i wysysających z otoczenia
    wszystko co się da nie dając pozwalając się tak na prawdę nikomu rozwinąć ??
    A pracownicy w marketach cieszą się jak dostaną te 3,5 brutto na godzinę,
    podczas gdy obroty na 1 kasie sięgają nierzadko dziennie do kilkudziesięciu
    tysięcy złotych...
    I co się dzieje z tymi pieniędzmi ? Zostają w Polsce ? Idą na inwestycje ?
    Są płacone skarbowi państwa ?? Nie mój drogi - markety co 3 latka zmieniają
    nazwę i teoretycznego właściciela i są na kolejne 3 lata zwalniane z
    podatków.
    To samo można przełożyć na rynek telekomunikacyjny. I gul mi skacze jak
    czytam ludzi, którzy chwala obecny stan rzeczy - tak jest lepiej niż w
    PRL'u, ale tylko na półkach sklepów.
    Dobrze w tym kraju mają tylko banki kredytujące konsumpcję oraz właściciele
    supermarketów i monopoliści. Wszystko inne zdycha lub już zdechło.

    A "wielkopłytowe" społeczeństwo i tak wie swoje...

    pozdrawiam.

  • 79. Data: 2004-02-26 12:53:10
    Od: "M.Tankard" <t...@g...pl>

    Wed, 25 Feb 2004 23:09:01 +0100, na pl.internet.polip, richie napisał(a):

    > Oczywiście że nikt im tego nie zabrania. Tak samo jak nikt dziś nie
    > zabrania nikomu wybudowania bazy na księzycu.

    Ale przecież nikt nie narzeka, że nie ma bazy na księzycu, natomiast na
    brak sieci narzekają wszyscy, więc nie wykręcaj kota ogonem.

  • 80. Data: 2004-02-26 12:54:31
    Od: "M.Tankard" <t...@g...pl>

    Thu, 26 Feb 2004 00:45:43 +0100, na pl.internet.polip, Radosław Popławski
    napisał(a):

    > O, znalazł się Vahanara-Bis... Wyborcy SLD pewnie :D.

    A coś oprócz osobistych wycieczek potrafisz napisać ?

    --
    Michał