  • 61. Data: 2004-02-25 22:49:59
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości
    news:s9qzq5olc5ya$.dlg@vahanara.pl...

    > Oczywiście TP działa nieuczciwie i instaluje Neo nawet jeżeli w bloku jest
    > zainteresowana tylko jedna osoba.

    A to nie ma zwiazku z tematem bo wynika z opracowanej skalowalnosci uslugi
    - myslisz ze stawiaja koncentrator w szafce pod blokiem.?

    > P.s.
    > Najbardziej uczciwie stawia sprawę Chello i Netia: nie, bo nie! :-)

    To ja Ci dopowiem - NetiADSL bedzie najpierw tam gdzie glod jest
    najwiekszy. Ale jak juz masz obok miedz z Netii to przedzej niz
    pozniej ADSL bedziesz mogl dostac.
    P/

  • 62. Data: 2004-02-25 23:45:04
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Feb 2004 20:13:26 +0100, w <1...@v...pl>, Janusz -
    Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(-a):

    > Nastał nam piękny 25 luty 2004 roku,
    > kiedy to Radosław Popławski posłał(a) w świat wiadomość
    > <n...@4...com>

    > Poddaje się przy tej filozofii Kalego.

    Tylko ty uskuteczniasz tu filozofię Kalego. Jak TPSA ukraść infrastrukturę to
    dobrze...

    > Rozbudowa własnej bazy w sieciach GSM jest w porządku.
    > Ale podobna rozbudowa infrastruktury internetowej jest już zła (bo należy
    > się za darmo)?

    Hhha, nie mogę, ty faktycznie udajesz, czy piszesz to na poważnie?

  • 63. Data: 2004-02-25 23:45:43
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Feb 2004 21:20:13 +0100, w
    <8vukkawgfyrs.16mt181l8ye61$.dlg@40tude.net>, "M.Tankard" <t...@g...pl>
    napisał(-a):

    > Tepsa została sprzedana z jej całym majątkiem - takie są fakty - nikt tego
    > nie dostał za darmo - państwo wzięło za to pieniądze.

    O, znalazł się Vahanara-Bis... Wyborcy SLD pewnie :D.

  • 64. Data: 2004-02-25 23:46:40
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 25 Feb 2004 22:18:02 +0100, w <r...@v...pl>, Janusz -
> [...]

    > <8vukkawgfyrs.16mt181l8ye61$.dlg@40tude.net>

    > Wychodzi na to, że FT płacił za coś (skarbowi państwa), co teraz musiałby

    FT zrobił biznes, a nasze państwo nie. Nasze państwo sprzedało po prostu
    monopol komuś, kto z tego teraz będzie korzystał. I to nie był dobry biznes dla
    PL.

  • 65. Data: 2004-02-25 23:56:35
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 25 luty 2004 roku,
    kiedy to Krzysztof Ceglinski posłał(a) w świat wiadomość
    <c1hll6$134j$1@news.atman.pl>

    > Hmm myslalem ze dyskutujemy bez takich smiesznych stwierdzen - przeciez
    > Energis to nie tylko calkiem pokazna ilosc VISP'ow
    A cóż nam po wirtualnych ISP? Stałe łącze mogę mieć tylko od realnego ISP.

    > Hmmm??? Moglbys przyblizyc swoj tok rozumowania? Sugerujesz ze TP daje
    > gdzies tranzyt na linii Warszawa-Katowice za 5% tego co inni polscy ISP???
    Porównaj koszty przesłania 10 MB z W-wy do K-c, a następnie rozesłania tych
    10 MB do kilkudziesięciu tysięcy abonentów na Śląsku. Będziesz miał
    odpowiednie proporcje kosztów i temat do przemyślenia: czy "hurt W-wa -
    K-ce" nie jest zbyt drogi w porównaniu do "detalu po całym regionie".

    > ??? Hmm ciekawe ale te 2kPLN to chyba z tranzytem do sieci TP bo AFAIK
    > bez tego jest ZNACZNIE taniej.
    A ten tranzyt do sieci TPNET to ile? 50% ceny? A ile dziesiątków tysięcy
    tych drobnych neostradowych nitek trzeba z tych 50% utrzymać?

    > Hmm albo nie rozumiesz albo udajesz ze nie rozumiesz. Nie musi byc darmo
    > - 'wystarczy' ze cena nie bedzie odbiegala od innych cen na rynku. +
    A jakie są *ceny rynkowe* dotarcia np. do trzystu tysięcy abonentów?
    Może porównamy z cennikiem Dialogu albo Netii na ile to cenią swoje ćwierć
    miliona zainstalowanych DSLi?

    > podkreslam chodzi o to zeby TP nie ubijala ruchu z Polski na laczu
    > miedzynarodowym.
    TP ma prawo ubić nawet do 1 b/s ruch *do TPNET* za który jej nie zapłacono.
    Chcesz dostarczać towar do tego jedynego i największego internetowego
    hipermarketu w Polsce? Musisz się dołożyć do kosztów jego utrzymania.
    Zapłacić za druk gazetek reklamowych, wykupić miejsce na półkach, pokryć
    koszty promocji, uczestniczyć w rocznicach działalności sklepu, itd.
    Ale to dostawcom i tak się opłaca, bo do tego hipermarketu ludzie walą
    całymi rodzinami.

    > Hmm. Jaki to ma zwiazek z moja wypowiedzia???
    A pomyśl. ;-)

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 67. Data: 2004-02-25 23:56:36
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to Grzegorz posłał(a) w świat wiadomość
    <c1gjpv$hs4$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Inna sprawa ze TPSA moze szybko wykonczyc kazda firme hostingowa ktora nie
    > kupila od nich bezposrednio laczy...

    A czy firma hostingowa musi docierać pod koniec tego roku do pól miliona
    abonentów TP, zapytam retorycznie.

    Musi? To musi też za prawo dostępu do tej olbrzymiej grupy klientów
    zapłacić. W końcu za to bierze pieniążki, że witryny mają oglądalność, że
    dociera do tylu internautów.

    Ale przecież nie ma przymusu dotarcia do "intranetu TPNET", więc o co
    chodzi?

    A może w dwa lata ten intranet ufoludki (za darmo) wybudują?

  • 66. Data: 2004-02-25 23:56:36
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to Zbigniew Sikora posłał(a) w świat wiadomość
    <c1gff4$6dt$1@news2.ipartners.pl>

    > Lubię dyskutować, ale tylko w przypadku gdy z takiej dyskusji wynika coś
    > pozytywnego. Ty zażarcie bronisz swoich poglądów, nie zadając sobie nawet
    > trudu dotarcia do materiałów źródłowych na dany temat. Więc pewnie długo
    > tego tematu nie pociągniemy.
    Gdybym dzięki tej dyskusji znalazł na słomiance ulotki Chello, Netii, czy
    któregoś z dostawców radiowych, że od przyszłego miesiąca mogą mnie
    podłączyć do internetu, to moglibyśmy dyskutować do upadłego.
    Ale w cuda nie wierzę.

    > Nie piszę o żadnej sieci TPNET tylko o "ostatniej mili". Proponuję się
    > zapoznać ze stosownymi dokumentami prezentujacymi stanowisko URTiP i UOKiK.
    Oraz:
    > Słowo kluczowe: PRAWO.
    Stanowiska URTiP i UOKiK to nie akty prawne.

    > Skąd takie przekonanie ? Te wszystkie sprawy przed Sądem Antymonopolowym i
    > decyzje URTiPu, do których TP SA się nie stosuje to zapewne zbiorowa
    > halucynacja ?
    O sprawach "ostatniej milii" i "bezpłatnego peeringu" nie słyszałem.

    > Teraz mnie już powaliłeś :)) Przyznam, że nawet nie wiem o czym mówisz :))
    Nie korzystasz z możliwości wyboru operatora? :-)

  • 68. Data: 2004-02-25 23:56:40
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <c1gfab$6d2$1@news2.ipartners.pl>

    > Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości

    > Nigdzie nie napisałem o dostępie do "sieci TPNET", bo takowy dostęp żadnego
    > providera nie interesuje.
    Interesuje każdego "content providera".

    > Provider jest zainteresowany umożliwieniem SWOIM
    > klientom dostępu do INTERNETU. A przez Internet są rozumiane zasoby w nim
    > zgromadzone, a nie podłączeni do niego abonenci.
    Wyciąłeś całą komunikację międzyludzką poprzez internet.
    W tym momencie z 90% klientów dzwoni do providera z pretensjami: nie działa
    mi internet, bo GG nie działa.

    > TP SA posiada bardzo dobre łącza upstream poprzez
    > Telię i OpenTransit, więc teoretycznie żadna firma hostingowa nie powinna
    > zabiegać o extra styk z TPNETem. A jednak praktycznie wszystkie firmy
    > hostingowe mają styki z TPNETem, lub tranzytują przez ISP mających takie
    > styki w Polsce, i płacąc za te łącza, lub ten tranzyt wygórowane ceny. Wiesz
    > dlaczego ?? No, tak. Jasne, że wiesz - znów magiczna, wolna gra rynkowa TP
    Gdyby nie ta "magiczna gra rynkowa" czyli zakładanie kolejnych dziesiątek
    tysięcy Neostrad, to dostarczyciele treści nie mieliby jej komu dostarczać.

    > Wyobraź sobie, że to wszystko już jest. Do szczęscia brakuje tylko
    > swobodnego dostępu do "ostatniej mili".
    Drukarnia jest, dziennikarze są, skład jest. Do pełni szczęścia brakuje
    tylko "swobodnego dostępu" do kiosków RUCHu, Kolportera, Garmonda.
    BTW, treść tradycyjna, papierowa, jest mi znacznie bliższa, niż
    elektroniczna.

    > Dla Twojej ciekawości: moje trzy
    > DSLAMy zostały uruchomione tuż przed pamiętnym (dla niektórych) zarządzeniem
    > p.Bertranda LeGuern wstrzymującym realizację łącz dzierżawionych, a
    > następnie wprowadzającym tłumiki. Słyszałeś o tym ??
    Zaoferowano trakt cyfrowy. PO odpowiednio wyższej cenie.

    > Ciekaw jestem jak to nazwiesz ? Swobodną grą rynkową ?
    Ależ to jest gra rynkowa. Gdybym się przeszedł po ofertę Crowleya, którego
    anteny widzę ok. kilometra od okna, to cena za "pół magabita od Crowleya" w
    porównaniu do Neostrady byłaby pewnie porównywalna do proporcji ceny traktu
    cyfrowego i linii analogowej TP.
    Nikt na Polipie nie jęczy, że GTS nie oferuje 512 kbps za 130 zł netto, a
    zdziera dużo więcej.
    Dlaczego TP miałaby specjalnie dla konkurencji oferować wyjątkowo niskie
    ceny?
    Taki ATMAN też zdziera nieźle i wszyscy ze spokojem przyjmują to do
    wiadomości.

    > Urządzenia warte kupę forsy stały przez
    > trzy miesiące bezczynnie, zamiast zarabiać na swoje utrzymanie i dawać
    > ludziom dostęp do Internetu.
    A Netia, Dialog, kablówka odmówiły współpracy?

    > Właśnie tym ludziom, za których rzecznika się
    > uważasz. Przypomnij sobie, że Neostrady wtedy jeszcze praktycznie nie było,
    > a gdy się już pojawiła, to przez wiele miesiecy nie nadawała się do użytku.
    > Teraz popatrz na kontekst tych wydarzeń i wyciągnij wnioski.
    A teraz Neo działa bardzo dobrze. A konkurencji (Chello, Netia, Dialog) jak
    nie było, tak nie ma, choć ma ona już kabelki w mieszkaniach swych
    abonentów.

    > To nie myślenie życzeniowe, tylko oczekiwanie na wejście w życie i
    > poszanowanie pewnych światowych standardów. Proponuję zapoznać się z
    > terminem "unbundling". I zastanowić dlaczego Kongres Stanów Zjednoczonych
    > zdecydował się na ten krok.
    http://www.comcom.govt.nz/telecommunications/locallo
    op.cfm
    "On 22 December 2003, the Commission submitted its final report to the
    Minister of Communications".

    Trochę wody w Wiśle jeszcze upłynie, nim "unbundling" nabierze mocy prawnej
    w Stanach. A do Polski droga daleka.
    I ciekawe, jakie przybierze ostatecznie kształty?

  • 69. Data: 2004-02-26 00:39:08
    Od: "Yacho" <yacho@100tka_NO_SPAM_.net>

> [...]
    > koszty promocji, uczestniczyć w rocznicach działalności sklepu, itd.
    > Ale to dostawcom i tak się opłaca, bo do tego hipermarketu ludzie walą

    Zapominasz tylko o jednym - jeszcze kilka lat temu cala infrastruktura TPSA
    byla infrastruktura PANSTWOWA -
    UFUNDOWANA PRZEZ OBYWATELI - i teraz nastepuje paradoks - tepsa kaze placic
    PANSTWOWYM operatorom
    (tak to nazwjmy) za dostep do PANSTWOWEJ infrastruktury - nie mow tu tylko
    jak pilnie tepsa to konserwowala i wymieniala
    na nowe bo o ile jest do wymiany w kabelkach miedzianych ? - a to ze
    wymienila kilka central to zgoda ale jesli odcinek na trasie (powiedzmy)

    Klient miasto1---centrala1----centrala2----centrala x---- klient_miasto2?

    zbudowany jest z czesci panstwowych oraz urzadzen tepsowych to jakim prawem
    tepsa traktuje caly odcinek jak swoj ? :)
    Gdzie tu logika ? tepsa stosuje praktyki monopolistyczne i to jest jasne - w
    zalozeniu gdyby kazdy budowal takie lany jak tpsa to internet nie mialby
    sensu .
    Tepsa systematycznie buduje internetowe getto - w historii wiele pomyslow
    gett bylo i cale szczescie niewiele przetwalo
    - mam nadzieje ze i tym razem tak bedzie ;)

    --
    100tka.net Admin
    -=Yacho=-

    PS. z reguly u tych ktorym w gettcie zylo sie dobrze wystepowal brak
    odczywania potrzeb wyzszych i zrozumienia
    dla wyzszych idei oraz brak myslania przyszlosciowego....
    Moze tio ciut mocne slowa ale pasuja do sytuacji jak ulal....

  • 70. Data: 2004-02-26 00:51:53
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
    <ciach>
    > Zbudowała, a nie dostała.
    > Bierut z Gomułką nie sprowadzili do Polski Krzyżaków by ci budowali
    > infrastrukturę TP.
    > A Bill Gates nie podarował routerów, DSLAMów, modemów...

    wlasnie w tym problem zewieksza czesc dostala a dopiero POTEM !!!
    rozbudowywala
    Cala zecz w tej calej dyskusji polega na tym ze TP dostala taki niesamowity
    start ze naprawde chocby konkurencja sie dwoila i troila (i miala
    nieograniczone fundusze) to i tak troche czasu by potrwalo zanim wielkoscia
    i sila moglaby konkurowac z monopolista.

    Pamietasz takie pojecie jak "prace spoleczne" ? moze osobiscie nie machales
    lopata i nie kopales dolkow aby wprowadzic "telefonizacje" ale wielu to
    robilo a potem co sie biedacy nakopali TP dostala na tacy
    rany, ja tez chce taki prezent ! niech mi ktos da ladny szkielet a "ostatnia
    mile" to sobie juz sam zrobie ...

    EOT
    --
    Adam Paluch <a...@b...net>