eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipNETIA ADSLRe: NETIA ADSL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.tpinternet.pl!at
    lantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "mathom" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: NETIA ADSL
    Date: Thu, 26 Feb 2004 13:42:14 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <c1kpml$9ru$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <c1f58h$q5p$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@o...man.torun.pl>
    <c1f7bs$jc3$1@nemesis.news.tpi.pl> <l...@v...pl>
    <c1fb32$7bh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <X...@l...neostrada.pl>
    <c1fjuq$30k4$1@news.atman.pl> <1...@v...pl>
    <c1hll6$134j$1@news.atman.pl> <3...@v...pl>
    NNTP-Posting-Host: aam115.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1077799446 10110 83.27.252.115 (26 Feb 2004 12:44:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Feb 2004 12:44:06 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:63008
    [ ukryj nagłówki ]

    > Chcesz dostarczać towar do tego jedynego i największego internetowego
    > hipermarketu w Polsce? Musisz się dołożyć do kosztów jego utrzymania.
    > Zapłacić za druk gazetek reklamowych, wykupić miejsce na półkach, pokryć
    > koszty promocji, uczestniczyć w rocznicach działalności sklepu, itd.
    > Ale to dostawcom i tak się opłaca, bo do tego hipermarketu ludzie walą
    > całymi rodzinami.

    Wybacz, ale chyba nie znasz realiów tego rynku ... Producenci nie mają
    wyboru - muszą być obecni w marketach - bo te praktycznie zmonopolizowały
    rynek fmcg w polsce, a co za tym idzie dyktują warunki - podobnie jak tepsa.
    I nic nikogo nie obchodzi, że takie na przykład makro pobiera opłaty za :
    miejsce na półce, terminy płatności ma do pół roku, zmusza producentów do
    zatrudniania własnych ludzi (tzw. merchandizerów - z drugiej strony polski
    wymysł i skundlenie tego pojęcia) do wystawiania własnych towarów itd. itp.
    Producenci balansują w tym przypadku na granicy rentowności, gdzie zysk
    netto bardzo żadko przekracza 0,5-1%. Czy taki rynek sobie wymażyłeś ?
    Zdominowany przez kilka silnych kapitałowo firm i wysysających z otoczenia
    wszystko co się da nie dając pozwalając się tak na prawdę nikomu rozwinąć ??
    A pracownicy w marketach cieszą się jak dostaną te 3,5 brutto na godzinę,
    podczas gdy obroty na 1 kasie sięgają nierzadko dziennie do kilkudziesięciu
    tysięcy złotych...
    I co się dzieje z tymi pieniędzmi ? Zostają w Polsce ? Idą na inwestycje ?
    Są płacone skarbowi państwa ?? Nie mój drogi - markety co 3 latka zmieniają
    nazwę i teoretycznego właściciela i są na kolejne 3 lata zwalniane z
    podatków.
    To samo można przełożyć na rynek telekomunikacyjny. I gul mi skacze jak
    czytam ludzi, którzy chwala obecny stan rzeczy - tak jest lepiej niż w
    PRL'u, ale tylko na półkach sklepów.
    Dobrze w tym kraju mają tylko banki kredytujące konsumpcję oraz właściciele
    supermarketów i monopoliści. Wszystko inne zdycha lub już zdechło.

    A "wielkopłytowe" społeczeństwo i tak wie swoje...

    pozdrawiam.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: