eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polip › NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 11. Data: 2007-01-11 12:22:19
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 11 Jan 2007 12:23:54 +0100, icek wrote:

    > tak, ale dobrze by było gdyby można było łącza odbierac nie tylko w
    > default City, ale też w pcimiu dolnym na 40 tys mieszkanców..

    a czemu na 40tys mieszkanow a nie wszedzie tam gdzie sa wezly dostepowe
    ADSL ?

    > to jest dla mnie nie pojęte,
    > ciągle brak time do napisania pisma w tej sprawie, ale chyba napisze
    > wreszcie do UKE...

    i w tym wlasnie problem, fTP ma wydzielony dzial to smazenia takich pism,
    zas urynaprowajderzy gdzie niekiedy jedna osoba pelni role wlasciciela,
    administratora, instalatora, dzialu planowania, ksiegowej i tak dalej nie
    maja na takie rzeczy wolnych zasobow

    > jednak uważam, że mocno sami winni jesteśmy.. nie potrafiliśmy do tej
    > pory zrzeszyć się..

    spoko spooooko, robi sie juz :)



    --
    futszaK
    0601061867
    Nie przeszkadza mi ze ktos mnie myli z kobieta,
    chyba ze ta ostatnia jest Renata Beger :>


  • 12. Data: 2007-01-11 12:52:35
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):
    > On Thu, 11 Jan 2007 12:23:54 +0100, icek wrote:
    >
    >> tak, ale dobrze by było gdyby można było łącza odbierac nie tylko w
    >> default City, ale też w pcimiu dolnym na 40 tys mieszkanców..
    >
    > a czemu na 40tys mieszkanow a nie wszedzie tam gdzie sa wezly dostepowe
    > ADSL ?
    wszędzie :)
    mi chodziło o to, by nie było to 5 big miast
    ale wszędzie..

    >
    >> to jest dla mnie nie pojęte,
    >> ciągle brak time do napisania pisma w tej sprawie, ale chyba napisze
    >> wreszcie do UKE...
    >
    > i w tym wlasnie problem, fTP ma wydzielony dzial to smazenia takich pism,
    > zas urynaprowajderzy gdzie niekiedy jedna osoba pelni role wlasciciela,
    > administratora, instalatora, dzialu planowania, ksiegowej i tak dalej nie
    > maja na takie rzeczy wolnych zasobow
    u mnie tak nie jest, niemniej jednak i takbrak wolnych zasobów..
    to nie jest n-dziesiąt etatów

    pomijam kwestie w fTP ze jest promo na FRy z którego nie da się
    skorzystać :)))

    >
    >> jednak uważam, że mocno sami winni jesteśmy.. nie potrafiliśmy do tej
    >> pory zrzeszyć się..
    >
    > spoko spooooko, robi sie juz :)
    może więcej szczegółów?


    --
    pozdros
    icek


  • 13. Data: 2007-01-11 14:34:50
    Temat: Re: [off-topic] Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    FINCH napisał(a):
    > Michal Sz napisał(a):
    >> Zajmuje się internetem jako ISP od 5 lat.
    >> Wcześniej na początku było to jakoś do przełknięcia, stosunek cen do
    >> łącz FR czy POLPAK a NEO (którego było znacznie mniej) był znośny.
    >> To co dzieje się dzisiaj to już jest przesada.
    >> Usługa FR kosztuje ok 1300netto lub 700netto, a NEO ok 34 jakoś .
    > > [...]
    Ale się czepiasz tak z głowy średnio przez cały okres użytkowania nie
    licząc opłat stałych :-)

    >
    > Cześć,
    >
    > Czy możesz mi pokazać w cenniku NEO za około 34 PLN ?
    >
    > --
    > FINCH

    Michał


  • 14. Data: 2007-01-11 14:44:57
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    icek napisał(a):
    ......
    > ciągle brak time do napisania pisma w tej sprawie, ale chyba napisze
    > wreszcie do UKE...
    > naprawde.. oferta TP - ATM, jako hurtowy dostęp ma się nijak do oferty
    > detaliczne świadczonej przez TP
    >
    > jednak uważam, że mocno sami winni jesteśmy.. nie potrafiliśmy do tej
    > pory zrzeszyć się..
    >

    Tak chyba nadszedł czas aby coś z tym zrobić,
    kiedys była taka próba 2 lata temu ale nie wiem jak to się skończyło,
    inaczej wykończą cenami operatorów których teraz nie stać na ATMa,
    moim zdaniem koszty łącza 50% dochodu to nie jest dobre rozwiązanie.


    Michał


  • 15. Data: 2007-01-11 14:56:16
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    icek napisał(a):
    (...)
    >
    > pomijam kwestie w fTP ze jest promo na FRy z którego nie da się
    > skorzystać :)))
    >
    >>
    >>> jednak uważam, że mocno sami winni jesteśmy.. nie potrafiliśmy do tej
    >>> pory zrzeszyć się..
    >>

    przecież to jest celowe aby operatorzy którzy dają sobie rade pomimo
    starań TP do doprowadzenia upadku lokalnych ISP, nie mogli, lub aby nie
    opłacało im się zakup kilku łacz FR.

    W Marciu kończy mi się umowa na FR i nie wiem czy przedłużać dalej czy
    na tren poczet zakupić 4xDSL których juz mam 3.

    >> spoko spooooko, robi sie juz :)
    > może więcej szczegółów?
    >
    >

    Michał


  • 16. Data: 2007-01-11 22:49:15
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik icek napisał:
    > to jest dla mnie nie pojęte,

    <no prsonal offence>
    Dla mnie przede wszystkim jest niepojęte, że niektórzy ludzie piszący tutaj,
    a mogący wnieść wartościowe uwagi do debaty, nie przedstawiają się z imienia
    i nazwiska, co generalnie (zgodnie z tzw. zasadami) niestety zwalnia
    'zarzutobiorców' od podjęcia polemiki.
    </no personal offence>

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,
    bez nich nie działa żadna kolej, bezsilne są lokomotywy.


  • 17. Data: 2007-01-11 23:04:53
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Adam Szendzielorz napisał(a):
    > To policz sobie ile mozesz sciagnac/wyslac danych na takim drogim
    > symetryku, a ile na taniutkiej neostradzie. Sadze, ze drogie okaze sie
    > jednak tansze :-)

    Niemal rownie taniutki DSL od Dialogu (2mbps/256kbps (bodaj) za 69
    brutto/m-c) nie ma limitow transferu. W porownaniu do ceny symetrycznych
    2mbps FR nawet ten maly upload przestaje bolec ;) A na pewno danych
    sciagnac mozna rownie wiele - z wyslaniem gorzej.


    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net
    "One man can make a difference" - Wilton Knight


  • 18. Data: 2007-01-11 23:14:21
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):
    > Użyszkodnik icek napisał:
    >> to jest dla mnie nie pojęte,
    >
    > <no prsonal offence>
    > Dla mnie przede wszystkim jest niepojęte, że niektórzy ludzie piszący
    > tutaj, a mogący wnieść wartościowe uwagi do debaty, nie przedstawiają
    > się z imienia i nazwiska, co generalnie (zgodnie z tzw. zasadami)
    > niestety zwalnia 'zarzutobiorców' od podjęcia polemiki.
    > </no personal offence>
    >
    jak wiadomo, zarzutobiorcy w tej materii nie odzywają się na tej grupie..
    ja chciałbym podjąć polemikę i chętnie coś "wykombinować" by zmienić ten
    stan rzeczy. Pytanie tylko: co my "maluchy" możemy zrobić w tej materii?
    Czy uke zajmie się (w rozsądnym czasie) sprawą hurtowego kupowania łączy
    od TP? zmienieniu nastawienia na "small" providerów?
    nie BSA, WLR etc
    ale ludzkimi cenami na łącza od TP..
    oczywiscie, ktoś może powiedzieć, że cena 10k za 100 Mbit w TP jest do
    osiągnięcia (słyszałem takie informacje)
    ale 10 Mbit w TP to juz 4,5k (z BGP of corz)
    czy też kwestia samego kasowania za BGP - no comments

    <dygresja mode on>
    rynek na pewno się zmieni, to nie ulega wątpliwości, ja jestem zdania,
    że w PL zostaną sieci o zasięgu miejskim (wielo dzielnicowym)
    Ceny nie będą spadać, prędkości będą "gonić świat", a dobrze budowane
    LANy mają wielką przyszłość, choćby pod kątem pełnego tripple play..

    cóż, <dygresja mode off>

    wracając do meritum,
    ja akurat używam jakiegoś pseudonimu, nie rzucam "bluzgami" liczę jednak
    na dyskusję w stylu: co możemy zrobić, jak może pomóc nam UKE, by było
    lepiej dla konsumentów, dzięki lepszym usługom świadczonym przez nas.

    a pseudo..
    cóż, odpisując na korespondencję (pisaną nawet na podany adres mailowy)
    zawsze podpisuję sie z imienia i nazwiska..

    Tutaj liczę na dyskusję w stylu co możemy zrobić i podjęcie - przez nas
    Wszystkich - kroków do zmiany tej sytuacji poprzez naświetlenie problemu
    dla UKE.

    pozdrawiam i liczę, że przyjdą Nam konkretne pomysły i UKE pomoże
    zmienic ten stan rzeczy, szybciej niż później
    jak? np. zmiana chorej ceny za port ATM..



    --
    pozdros
    icek


  • 19. Data: 2007-01-11 23:20:18
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Mateusz Papiernik napisał(a):
    > Adam Szendzielorz napisał(a):
    >> To policz sobie ile mozesz sciagnac/wyslac danych na takim drogim
    >> symetryku, a ile na taniutkiej neostradzie. Sadze, ze drogie okaze sie
    >> jednak tansze :-)
    >
    > Niemal rownie taniutki DSL od Dialogu (2mbps/256kbps (bodaj) za 69
    > brutto/m-c) nie ma limitow transferu. W porownaniu do ceny symetrycznych
    > 2mbps FR nawet ten maly upload przestaje bolec ;) A na pewno danych
    > sciagnac mozna rownie wiele - z wyslaniem gorzej.
    >
    >
    hmm
    ale Dialog DSLi 2jek w tej cenie nie oferuje :))

    a cene za FR ma prawie jak TP :))


    --
    pozdros
    icek


  • 20. Data: 2007-01-12 08:31:57
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: "another ISP" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałem zwrócić uwagę na fakt, iż conajmniej kilku alternatywnych ISP nie ma
    specjalnej ochoty kupować "Internetu" jako takiego od TP, bo ma lepsze źródełka
    i za mniejszą kasę (Frankfurt lub LIM rulez).
    Rynek hurtu w polsce by działał normalnie, gdyby TP jak każdy normalny
    właściciel sieci robiła bezpłatny (lub pokrywający koszty amortyzacji portów/
    styków) peering z innymi, chociażby kilkoma dużymi prywatnymi/alternatywnymi.
    Wtedy zaczęłaby się zdrowa konkurencja i przestalibyśmy być jedynym krajem na
    świecie gdzie hurt jest droższy niż detal...

    >
    > cena łącz indywidualnych ADSL:
    >
    > w TPSA przy umowie na 3 lata:
    >        512Kbps - 28 z VAT przez rok, później 56 z VAT
    >        1Mbps - 28 z VAT przez pół roku, później 56 z VAT
    >        2Mbps - 53 z VAT przez pół roku, później 106 z VAT
    >        6Mbps - 63 z VAT przez pół roku, później 126 z VAT
    >
    > w TPSA przy umowie na 2 lata:  
    >        512Kbps - 33 z VAT przez rok, później 66 z VAT
    >        1Mbps - 33 z VAT przez 3 miesiące, później 66 z VAT
    >        2Mbps - 63 z VAT przez 3 miesiące, później 126 z VAT
    >        6Mbps - 73 z VAT przez 3 miesiące, później 146 z VAT
    >
    > w TPSA przy umowie na 1 rok:            
    >        1Mbps - 38 z VAT przez 1 miesiąc, później 76,01 z VAT
    >        2Mbps - 68 z VAT przez 1 miesiąc, później 136,01 z VAT
    >        6Mbps - 78 z VAT przez 1 miesiąc, później 156 z VAT
    >
    > w Netii:
    >        Net24 Optimum+ (1Mbps)  134 z VAT
    >        Net24 Premium+ (2Mbps)  170 z VAT
    >        Net24 VIP+ (4Mbps)      231 z VAT
    >
    > a teraz jak wygląda oferta dla biznesu, chcąc wziąć symetryk?
    > Symetryk, bo usługa DSL niestety do biznesu się nie nadaje, chyba że na
    > ruch www.
    >
    > a oto ceny za 1 Mbps:
    >        ok. 800 PLN netto przy wolumenie 1 Mbps
    >        ok. 450 PLN netto przy wolumenie 2 - 10 Mbps
    >        ok. 350 PLN netto przy wolumenie 10 - 20 Mbps
    >        ok. 300 PLN netto przy wolumenie powyżej 20 Mbps
    >        ok. 250 PLN netto przy wolumenie powyżej 50 Mbps
    >        ok. 180 PLN netto przy wolumenie powyżej 100 Mbps (i często bez TP lub
    > z ograniczeniem transferu do nich)
    >
    > i jak tu biznes utrzymać?
    > hipotetyczny przykład:
    > 6 użytkowników neo 6Mbps generuje ruch 36 Mbps za który TPSA kasuje od
    > nich (wg najwyższej stawki) 126 PLN miesięcznie x 6 = 756 PLN
    > dla porównania ISP aby zapewnić dostęp do pełnego łącza na poziomie
    > 36Mbps musi za niego zapłacić 36 x 300 = 10800 PLN miesięcznie
    >
    > jasne, dochodzi do tego overbooking na łączu, poza tym nikt nie używa
    > łącza na maxa przez cały czas, oprócz tego neo ma limity przesyłu danych
    > w miesiącu, a i tak ta dysproporcja cen jest okropna.
    >
    > A UKE jakby nic nie widziało. Walczy z TP tylko o ceny dla klientów
    > indywidualnych, podczas gdy sieci osiedlowe, ISP, mający 30-40% rynku
    > internetowego w Polsce drapią się po głowie jak zapewnić ofertę
    > konkurencyjną do TP. Jasne, że dla dużych operatorów to pestka, ale sieć
    > powiedzmy z 300 użytkownikami może sobie nie poradzić...
    >
    > Najwyższy czas by ruszyć w temacie obniżki cen dla operatorów!
    >
    > maz
    >        
    >        


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: