  • 1. Data: 2010-09-17 10:58:54
    Temat: NAS na atomie
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Mam takie pytania odnoścnie NAS'a na atomie.
    Czy freenas bez problemu wspólpracuje z tą platformą?
    Jakie transfery taka platforma zapewnia po gigabitowym Lanie? To znaczy
    rozumiem ze dyski ect ale chodzi mi o to czy ograniczeniem jest wydajność
    platformy czy dysku. Czy te 50GB/s da rade?

  • 2. Data: 2010-09-17 11:17:38
    Temat: Re: NAS na atomie
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "...::QRT::..."

    > [...]
    > Czy te 50GB/s da rade?

    Ile ?????????? ;)

  • 3. Data: 2010-09-17 11:18:50
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Fri, 17 Sep 2010 13:17:38 +0200, Aleksander napisał(a):

    > "...::QRT::..."

    > Ile ?????????? ;)

    wiadomo MB :)

  • 4. Data: 2010-09-17 11:50:39
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości
    > Czy te 50GB/s da rade?

    Z palcem w tylku, tylko nie 50, a 5, nie GB a MB, nie /s a na /h i nie "da
    rade", ale "nie da rady"... :P

  • 5. Data: 2010-09-17 12:38:10
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    aaaa wrote:

    > Z palcem w tylku, tylko nie 50, a 5, nie GB a MB,

    Eee tam, fatalista ;)
    Ja podpiąłem do gigabitowego switcha NAS Asmaxa a do niego 2,5" dysk
    Transcenda na USB i wychodzi ok 13 MB/s.
    Co prawda to inny zestaw niż ten u pytacza ale zawsze jakieś
    odniesienie jest.

    --
    Wojtek

  • 6. Data: 2010-09-17 13:54:29
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-17 12:58, ...::QRT::... wrote:
> [...]
    > rozumiem ze dyski ect ale chodzi mi o to czy ograniczeniem jest wydajność
    > platformy czy dysku. Czy te 50GB/s da rade?

    Z moich doświadczeń, bo bezpośrednio korzystam, głównym ograniczeniem
    jest sam protokół i ew. jego implementacja. Na kartach/switchach
    Gbit/SOHO bez Jumbo Frame via SMB mam gdzieś 35-40MB/s z windowsami XP.
    Atom 1.6 nie jest przytkany, dysk też nie (zresztą to samo jest na Core
    2 Duo 3Ghz)

    Teoretyczny limit interfejsu to ~100MB/s, więc korzystając z innych
    protokołów i ew innych ustawień sieciowych /MTU/ uzyskasz pewno więcej.

    Nie wiem ile wyciągnie NFS, nie testowałem :)

    pozdrawiam

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 7. Data: 2010-09-17 16:39:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-09-17 12:58, ...::QRT::... pisze:
> [...]
    > rozumiem ze dyski ect ale chodzi mi o to czy ograniczeniem jest wydajność
    > platformy czy dysku. Czy te 50GB/s da rade?
    50MB/s będzie ciężko, ale te 40-44MB/s idzie bez problemu w jednej
    transmisji, o ile dysk w miarę współczesny, i reszta osprzętu też 1Gbit.
    Ale nie licz że osiągniesz obciążenie eth 40MB/s przy transferze
    pierdyliardem plików po 1kB ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-09-17 20:48:54
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > rozumiem ze dyski ect ale chodzi mi o to czy ograniczeniem jest wydajność
    > platformy czy dysku. Czy te 50GB/s da rade?

    Zdecydowanie platformy.