  • Data: 2010-02-17 21:44:41
    Temat: Re: NAS do firmy
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 17:45:17 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

    > Z VMWare to różnie bywa. Ichni initiator, a w zasadzie w ogóle całe VMWare
    > potrafi różnie działać w zależności od targetu (z tego co pamiętam wymaga
    > ustawiania jakiegoś parametru dla eksportowanego LUN, który nie wszystkie
    > targety obsługują). Lepiej sprawdź opinie przed zakupem odnośnie VMWare.
    > Generalnie QNap chyba jako jedyny z ww. jest certyfikowany pod VMWare.

    NetGear ReadyNAS z serii 63xx także ma taki certyfikat.

    > Tzn. jaki? :) Tzn. wiesz, że większość tych NAS jest oparta o Linuksa i jakąś
    > dosyć zwykłą Sambę - tzn. w podstawowym zakresie to będzie działać, ale cudów
    > (np. dobrej obsługi ACL) się nie spodziewaj.

    Cóż, oczekiwałbym głównie automatycznej aktualizacji haseł do kont
    użytkowników NAS-a po zmianie tych haseł w AD, ale obawiam się, że to
    będzie niemożliwe. Pewnie trzeba będzie ręcznie rzeźbić. No, chyba że
    będzie miał wsparcie dla radius-a.

    [...]
    > W takim NAS to ja też obawiałbym się padu *pojedynczego* kontrolera - nie wiem
    > co będzie jak padnie cała obudowa czy będzie tak łatwo po prostu przenieść
    > dyski do nowej - nie praktykowałem tego.

    To fakt, dlatego istotne były dla mnie także warunki gwarancji. Netgear
    przez 5 lat daje mi możliwość wymiany urządzenia na inne sprawne w
    trybie NBD. Podobno wystarczy tylko w nowej budzie podmienić dyski.

    > Do NetGear dają też całkiem zjadliwy soft do backupu stacji Windows. Tyle, że z
    > tego co patrzyłem największe modele są po 4 dyski - a Ty chcesz RAID6 i 6TB
    > przestrzeni to nie wiem jakie dyski chcesz tam zamontować? :)
    >
    > Dwa takie NetGeary ReadyNAS??? NV+ 4-Bay będę lada dzień konfigurował to mogę się
    > podzielić wrażeniami. :)

    Ja się już zdecydowałem na zakup NetGear ReadyNAS Pro RNDP 6350. To nowa
    sześciodyskowa seria, oparta na Atomie i płycie głównej Intela. Firmowe
    3 napędy 500 GB wykorzystam do innych celów, a zamiast nich wrzucę
    komplet zwykłych dysków 1,5 TB. Cenowo tak wyjdzie najkorzystniej.

    Programik NTI Shadow faktycznie wygląda dobrze, ale ma jedną wadę - nie
    czyta plików w użyciu. Mam co prawda do tego własny patent, ale to znowu
    oznacza rzeźbienie.

    Bardzo mi się za to podobała aplikacja dołączana do NAS-ów firmy CTERA,
    którą można było bezobsługowo zainstalować na kliencie poprzez udział
    IPC$, przeglądać zdalnie zasoby, zdefiniować zakres i harmonogram
    backupów - i wszystko to z poziomu NAS-a, bez konieczności robienia
    czegokolwiek na maszynie klienta. Backup odbywał się oczywiście z
    użyciem szyfrowanego rsync i z kopiowaniem plików otwartych. Kiedyś
    bawiłem się innym programem o podobnych możliwościach mało znanej
    maleńkiej firmy z Rosji o nazwie KieSoft EaseBackup - no po prostu
    perełka.

    Aha, dzięki za wsparcie :-).
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]