  • 31. Data: 2010-09-18 21:12:20
    Temat: Re: NAS - co wybrać?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4c952494$0$21004$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:i736me$dfq$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie Ciebie pytam.
    >
    > Bez urazy ale to wiem - chcę się wiecej dowiedzieć od mondrusia
    > "konieczko":)

    Miłosierdzie jest ci obce?

  • 32. Data: 2010-09-19 08:04:37
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-18 22:16, Leszek K. pisze:

    > "Prosty scalak" obsługuje tylko warstwę sprzętową. System, do którego
    > podpięte jest to USB obsługuje resztę.

    Wal sie na ryj przyglupie.

  • 33. Data: 2010-09-19 09:29:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.09.2010 23:04, MC pisze:

    > Nic podobnego. Spróbuj samodzielnie wymienić jakąś część, np. silnik w
    > lodówce, to zauważysz różnicę.

    Właśnie dlatego. Komputer *wymaga* czasem grzebania we "wnę-
    trznościach", czy to sprzętowo, czy to przez dogłębną insta-
    lację i konfigurację oprogramowania systemowego. A samochodu
    czy lodówki się po prostu *używa*.

    Komputery są pod względem wymagań stawianych użytkownikowi
    gdzieś na poziomie motoryzacji sprzed 100 lat :)

    > Ta cecha się niestety kurczy. Coraz więcej jest gotowych produktów czego
    > najlepszym przykładem jest wypieranie desktopów przez laptopy, netbooki
    > i inne takie.

    Gotowe produkty też nie są złe. Cały czas na szczęście pozo-
    staje możliwość dogłębnego modyfikowania i dobierania opro-
    gramowania. No i typowe "pudła" stacjonarne też się mają
    wciąż całkiem nieźle.

    > Nie ma w tym nic dziwnego, że pojawieniu się w domu drugiego i trzeciego
    > komputera towarzyszy zapotrzebowanie na jakąś formę wspólnej pamięci.

    W takim przypadku łatwiej jest udostępnić folder na tym
    częściej włączonym komputerze, a nie dokładać sobie proble-
    mów z dodatkowym urządzeniem. Poza tym wiele komputerów w
    domu to wciąż nie norma, a posiadacze kilku maszyn też nie
    zawsze mają aż takie potrzeby wymiany danych, żeby zwykły
    pen-drive sobie nie poradził.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 34. Data: 2010-09-19 10:09:45
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie dlatego. Komputer *wymaga* czasem grzebania we "wnę-
    > trznościach", czy to sprzętowo, czy to przez dogłębną insta-
    > lację i konfigurację oprogramowania systemowego. A samochodu
    > czy lodówki się po prostu *używa*.

    Komputera też się używa. Popatrz jak zmienił się algorytm podłączenia do
    Wi-Fi. Firmy wydały ciężkie pieniądze żeby nie trzeba było szyfrowania
    wprowadzać ręcznie. Dzisiaj wystarczy nacisnąć guzik i wszystko gotowe.

    > Komputery są pod względem wymagań stawianych użytkownikowi
    > gdzieś na poziomie motoryzacji sprzed 100 lat :)

    Osobę optymalizującą swój komputer pod względem wydajności jest równie
    trudno spotkać jak tuningującego samochód. To są nisze, a trudno na
    podstawie niszowych populacji wyciągać wnioski.

    > W takim przypadku łatwiej jest udostępnić folder na tym
    > częściej włączonym komputerze, a nie dokładać sobie proble-
    > mów z dodatkowym urządzeniem.

    Popatrz, a wydawało mi się, że będziesz zwolennikiem domowych sieci. Cechą
    wspólnej pamięci jest stały dostęp a nie dopiero od momentu włączenia
    jakiegoś komputera. Jest jeszcze licznik energii (15W to nie 150) i parę
    innych korzyści z małęj sieci.

    > Poza tym wiele komputerów w
    > domu to wciąż nie norma, a posiadacze kilku maszyn też nie
    > zawsze mają aż takie potrzeby wymiany danych, żeby zwykły
    > pen-drive sobie nie poradził.

    Do włączenia się do sieci aspiruje także konsola, odtwarzacz blu-ray czy
    telewizor. Dane do wymiany to dzisiaj także filmy HD. To już są poważnie
    objętości.

  • 35. Data: 2010-09-19 12:27:24
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 19 Sep 2010 11:29:51 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    >czy lodówki się po prostu *używa*.
    >
    >Komputery są pod względem wymagań stawianych użytkownikowi
    >gdzieś na poziomie motoryzacji sprzed 100 lat :)

    Naprawdę? Zacznij oddawać komputer do serwisu za każdym razem gdy coś
    się ,,zepsuje'' to natychmiast sytuacja się wyrówna. Na razie pokutuje
    przekonanie, że trzeba wiedzieć co jest w środku komputera - a to
    nieprawda.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 36. Data: 2010-09-19 13:13:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-18 13:34, Użytkownik konieczko napisał:

    > Opis tez robia debilne lemingi ktore nie maja nawet pojecia co to system
    > plikow, w kazdym NAS systemem operacyjnym jest Linux a systemem plikow
    > na dysku EXT3 lub raiserfs ewentualnie inny linuxowy, debilizmem byloby
    > formatowac w OS LInux systemem plikow NTSF albo FAT. Zreszta tak jak
    > napisalem dla przecietnego leminga nie ma to zadnego znaczenia pliki i
    > tak leca po RJ45 i SMB. A proste obudowy USB to inna para kaloszy i
    > tutaj moze byc system plikow FAT lub NTFS bo taki dysk obsluguje jeden
    > prosty scalak.

    To dlaczego na takim NASie który podobno ma EXT3 nie da się
    nagrać obrazu płytki DVD ?
    Nagle jakimś cudem EXT3 dostał ograniczeń starego FAT32 czy może
    jednak opisy były poprawne a ty nie do końca wiesz o czym
    piszesz ?
    I w dalszym ciągu czekam na nazwę tego NASa z filesystemem EXT3.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2010-09-19 13:48:45
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > I w dalszym ciągu czekam na nazwę tego NASa z filesystemem EXT3.

    Wszystkie klasyki: QNAP-y, Synology, Raidsoniki i reszta. Ext dwójka,
    trójka, czwórka rzadziej ReiserFS i XFS. Oczywiście nie chodzi o dyski
    podłączane przez USB.

  • 38. Data: 2010-09-19 15:48:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-19 15:48, Użytkownik MC napisał:

    > Wszystkie klasyki: QNAP-y, Synology, Raidsoniki i reszta. Ext dwójka,
    > trójka, czwórka rzadziej ReiserFS i XFS. Oczywiście nie chodzi o dyski
    > podłączane przez USB.

    Właśnie chodziło mi o NASy w których jest możliwość odczytu i zapisu
    przez USB.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-09-19 15:57:57
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Właśnie chodziło mi o NASy w których jest możliwość odczytu i zapisu
    > przez USB.

    Niektóre z nich mają taką możliwość. Ja wykluczyłem dyski a nie o NAS-y.

  • 40. Data: 2010-09-19 16:45:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.09.2010 14:27, Grzegorz Krukowski pisze:
    > Naprawdę? Zacznij oddawać komputer do serwisu za każdym razem gdy coś

    Jakiego serwisu? Wiele komputerów to zwykłe składaki i nikt
    im serwisu nie zagwarantuje. A typowe niezależne serwisy
    komputerowe wciąż raczkują (no i zawsze jest taniej wezwać
    znajomego sprzętowca).

    Co innego komputery markowe. Ale one znów się tak nie psują.

    Inna sprawa, że spora część niedomagań to kwestie programo-
    we, na które czasem nawet serwis nie znajdzie innej rady niż
    "reinstalacja".

    > się ,,zepsuje'' to natychmiast sytuacja się wyrówna. Na razie pokutuje
    > przekonanie, że trzeba wiedzieć co jest w środku komputera - a to
    > nieprawda.

    Nieprawda jeżeli stać Cię na wydanie prawie tyle co wart jest
    komputer na wynagrodzenie serwisu ;) Nawet głupia reinstalacja
    systemu to IIRC od 50 do 100 zł, w zależności od zakresu usług
    dodatkowych. Szczerze mówiąc, bardziej opłaca się nauczyć się
    tego i zaoszczędzić trochę na takich usługach, nie wymagają-
    cych specjalnego zaplecza. Co innego z usterkami sprzętowymi.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./