  • Data: 2010-09-28 00:23:30
    Temat: Re: NAS - co wybrać?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "p0li" k...@p...z.dialoga

    >> --
    >> ^ 749 . . 25 27 749
    >> | 739 . .1213 . . 2021 . . 739
    >> | 724 11 15 19 26 724
    >> P|l 729 wrzesień'10 16 18 24 729
    >> E|/ 709 17 2223 709
    >> F|m 699 10 14 699

    > duuużo lepiej :)

    To dobrze. :)

    Pomyślę też o wersji z przeskalowaniem i skróceniem długości linijek -- na
    przykład do jednego miesiąca. :) Albo o wersji z FEV1 z 2 ostatnich tygodni. :)
    Zapisuję obydwa te parametry od połowy (od 18) maja br. :) Maksymalny FEV1 padł
    27 września -- 4.32 litra...

    Teraz bestie mają i FEV6 -- na dodatek taniej niz wtedy FEV1...

    http://sklep.techmed.pl/peak-flow-meter-elektroniczn
    y-piko-6,3,27

    Ja za swego dałem 180 złotych... Płacą zań dziewicą z Citi. :)

    PEF mówi o szczytowaniu w ogóle, zaś FEV o ilości litrów na
    początku wydechu -- FEV1 w pierwszej (zerowej?) sekundzie wydechu,
    natomiast FEV6 w sześciu początkowych sekundach wydechu. :) Można
    śmiało powiedzieć, że w czasie tych 6 sekund wydychane jest całe
    możliwe do wydychania powietrze. :)

    PEF w litrach na minutę. I to jest szczytowe nasilenie, nie jakieś uśrednione. :)
    W jakiejś mikrosekundzie jest (na przykład 749 litrów na minutę) tyle, nie zaś
    przez sekundę czy dłużej... :)

    Ogólnie pomiar mówi, jak mocno są zaciśnięte ;) oskrzela. :)
    Gdy będą zbyt ciasne, trzeba wziąć lek na rozkurczenie oskrzeli. :)

    Rok temu rozmyślałem (rozkoszowałem się!!) o złotym pociągu Jana Pawła II
    przebywającym
    wtedy w Białymstoku... W myślach swych fotografowałem ten pociąg i triumfowałem nad
    pokonanym papieżem... Aż tu nagle i niespodziewanie... TRACH!!! ATAK!!!! A ja nie
    miałem pojęcia o tym, co zrobić i nie miałem żadnych leków rozkurczających...

    Nie mogłem wezwać pomocy telefonicznie, ponieważ nie mogłem z siebie wydusić
    powietrza...
    Atak był solidny!! :) Ale... Ale ja żyję. :)

    Teraz mam trzy leki doraźnie działające i jeden długofalowo... :)
    Gdy PEFki na moim pikflometrze spadną do 700, trzeba będzie wziąć haust Ventolinu...
    :)
    Można próbować szczęścia ze schodzeniem niżej, ale IMO nie warto męczyć się. :)

    Lek tani (4 złote za butelczynę na 200 razy) i nie jest groźny. :)
    Drogim lekiem jest Telfexo -- 1 złotówka za jedną tabletkę. :)
    Rocznie to około 400 złotych. :) Polskie państwo nie jest
    opiekuńcze -- NFZ nie refunduje leków typu Telfexo czy Avamys...

    Biorę obydwa. :)

    Polskie państwo finansuje bełkot filozofa Jerzego Kopani. :)
    To państwo bierze podatki, zbiera składki (do Zakładu Utylizacji
    Składek) ale ani mi okularów (zez, dalekowzroczność i astygmatyzm
    oraz niedowidzenie lewego oka) nie refunduje, ani leków przeciwko
    alergii. :)

    --
    ^ 749 . . 25 27 749