  • 11. Data: 2011-09-12 16:02:02
    Temat: Re: N95 i wibracje bez dźwięków
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:j4kjia.598.0@poczta.onet.pl napisał(a):
> [...]
    > Nie wyspałeś się może? Czemu tak żółć Cię zalewa gdy ktoś świętość
    > wielbionej przez Ciebie Nokii odważy się skrytykować? :-)
    > Jeśli przyjmiemy że przestawienie telefonu na wibracje jest opcją
    > z grupy najczęściej używanych funkcji telefonu, a chyba każdy się
    > z tym zgodzi że przestawiamy tak telefon kilka razy dziennie idąc
    > na zebranie w pracy, czy do kina, czy w czasie rozmowy z kimś
    > ważnym i nie chcemy aby telefon przeszkadzał w nieodpowiednim
    > momencie - to jest oczywiste że ta funkcja musi być dostępna
    > w łatwy, wygodny i przejrzysty dla użytkownika sposób...

    Ja nie zauważyłem by ktoś miał problem z przestawieniem na wibracje,
    inicjator wątku miał problem ze skonfigurowaniem profilu, lub zamiast
    probilu w tzw. ogólnym mieszał, to nie to samo.

> [...]
    > obsłudze podstawowych funkcji telefonu to jest to dla mnie dowód
    > że interfejs z użytkownikiem danego telefonu kuleje. I niestety tak
    > było u mnie z Nokią 5630 którą mam okazję się pobawić...
    > Dziwne, pokraczne menu, część rzeczy się ustawia tu, część tam,
    > a inne jeszcze gdzie indziej i nie wiadomo gdzie co jest i gdzie
    > w tym labiryncie w danej chwili się znajdujesz... Mnóstwo opcji
    > zdublowanych nielogicznie, poukrywanych pod 2-3 poziomami
    > menu, w dziwnie nazwanych, idiotycznie przetłumaczonych nazwach
    > menu, które w ogóle nie pasują albo są idiotycznie skrócone...

    I czego to dowód? Przyzwyczaiłeś się do telefonu który ma 3 opcje, w
    bardziej zaawansowanym sprzęcie w którym masz 10x tyle opcji nie wszystko
    jest na wierzchu... Co nie zmienia faktu że też nie lubię Nokii jako takiej
    :-)

    > A przestawienie iPhone 4 z dzwonka na wibracje robi się jednym
    > suwakiem z boku obudowy :-) Można to zrobić nie wyciągając
    > telefonu z kieszeni... Ech, dużo się Nokia jeszcze musi nauczyć :-)

    iPhone? I ryzykować takimi preferencjami?
    http://www.wiocha.pl/158127,Och

    Przypomnij sobie jak się zmienia profil/wycisza i607, a ten telefon jest
    chyba starszy niż dowolny iPhone :-)

    Pozdr

  • 12. Data: 2011-09-12 16:16:57
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:j4kjkj.5jk.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > O widzisz... już lepiej...
    > I jeszcze jedno pytanie: na której stronie jest to opisane w instrukcji?

    "Wskazówka: Aby przełączyć w trybie
    gotowości między profilami ogólnym a

    cichym lub odwrotnie, naciśnij i przytrzymaj

    #."

    118
    http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N95_
    8GB_Extended_UG_pl.pdf

    A teraz że tak nieśmiało zacytuje klasyka... "Masz zaświadczenie o
    dysgugli?"

    Pozdr

  • 13. Data: 2011-09-12 17:37:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message

    > Ja nie zauważyłem by ktoś miał problem z przestawieniem na wibracje,
    > inicjator wątku miał problem ze skonfigurowaniem profilu, lub zamiast
    > probilu w tzw. ogólnym mieszał, to nie to samo.

    No właśnie - miał problem z obsługą prostej rzeczy w swoim telefonie.
    A nie powinien mieć takich problemów - interfejs powinien być
    intuicyjny i oczywisty bez wzbudzania w użytkowniku wątpliwości.

> [...]
    > bardziej zaawansowanym sprzęcie w którym masz 10x tyle opcji nie wszystko
    > jest na wierzchu... Co nie zmienia faktu że też nie lubię Nokii jako

    Różnica pomiędzy telefonem co ma "trzy opcje" i wszystkie są
    niezbędne, często używane i mają swoje miejsce w telefonie
    a telefonem który ma gazilion opcji z których 90% nikt nigdy
    nie użyje a przy tym funkcje są porozrzucane wszędzie bez
    ładu i składu tworząc niezrozumiały i trudny w obsłudze chaos
    jest właśnie tutaj istotna. Pierwszy telefon może nie zaspokoi
    jakiegoś małego procenta super-wybrednych klientów którzy
    oczekują od telefonu czegoś, do czego telefon używany zwykle nie
    jest ale da typowemu użytkownikowi komfort obsługi gdzie
    wszystko jest jasne, przejrzyste i logiczne a do tego na swoim miejscu.

    Jak pracuję z telefonem z Androidem na pokładzie to mam wrażenie
    jakbym szukał czegoś w rozbałaganionym garażu... Owszem, ktoś
    powie "jest tu wszystko" i faktycznie: tu widzę jakieś uszczelki tam
    małe śrubki, tu zawiasy a tam większe śrubki, ale jak coś trzeba
    znaleźć to jest ból głowy. iPhone to jest garaż w którym jest samochód,
    rowery, deska surfingowa, skrzynka z narzędziami gdzie jest WSZYSTKO
    - a Ty narzekasz ze nie walają się na przypadkowych półkach klucze
    i śrubki...

    > iPhone? I ryzykować takimi preferencjami?
    > http://www.wiocha.pl/158127,Och

    No cóż... no comments.

    > Przypomnij sobie jak się zmienia profil/wycisza i607, a ten telefon jest
    > chyba starszy niż dowolny iPhone :-)

    Trzeba nacisnąć guzik "power" a potem wybrać z menu pozycję Silent.
    Czy to jest proste?

  • 14. Data: 2011-09-12 17:37:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    8GB_Extended_UG_pl.pdf

    > A teraz że tak nieśmiało zacytuje klasyka... "Masz zaświadczenie o

    Nie, ale mam zaświadczenie o lenistwie :-) Dzięki.

  • 15. Data: 2011-09-12 18:25:01
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Pszemol wrote:
    > O widzisz... już lepiej...
    > I jeszcze jedno pytanie: na której stronie jest to opisane w instrukcji?

    nie mam pojecia bo to rzecz stosowana w nokiach 'od zawsze' a i dorysowany
    symbol przekreslonej nutki daje tyle do myslenia ze lata temu jakos prosciej
    bylo mi sprobowac co sie stanie niz wertowac instrukcje

  • 16. Data: 2011-09-12 18:25:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Trzeba nacisnąć guzik "power" a potem wybrać z menu pozycję Silent.
    > Czy to jest proste?

    Acha, i nie da się tego zrobić nie patrząc na ekran, bo zaznaczona
    pozycja menu zmienia się w zależności od tego co wcześniej
    wybrałeś, więc kicha: musisz wyciągnać aparat z kieszeni,
    popatrzeć na ekran, itp, itd...

    No chyba że jest jakiś shortcut o którym nie wiedziałem, taki jak
    przytrzymanie dłużej klawisza '*' dla zablokowania klawiatury?

  • 17. Data: 2011-09-12 18:49:38
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:j4kue6.3as.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > No właśnie - miał problem z obsługą prostej rzeczy w swoim telefonie.
    > A nie powinien mieć takich problemów - interfejs powinien być
    > intuicyjny i oczywisty bez wzbudzania w użytkowniku wątpliwości.

    Bo przekombinował, inaczej nie było by problemu i wciśniecie hash, kratki
    bądź płotka (już piszę obrazkowo, najczęściej dziewczyny w bankach tylko to
    określenie kojarzą) rozwiązałoby problem. Po tym wątku waperr tak sobie
    ustawi profile że będzie to hulało jak instrukcja przykazała :-)

> [...]
    > rowery, deska surfingowa, skrzynka z narzędziami gdzie jest WSZYSTKO
    > - a Ty narzekasz ze nie walają się na przypadkowych półkach klucze

    A wystarczy wiedzieć że śrubki trymamy tuż obok wkrętów, podkładek,
    nakrętek... i już bałągan robi się logicznie uporządkowany :-)

    > No cóż... no comments.

    No cóż... ale sam zacząłeś używać pewnego wszystkim znanego określenia - sam
    się prosiłeś :-p

    > Trzeba nacisnąć guzik "power" a potem wybrać z menu pozycję Silent.
    > Czy to jest proste?

    Jakbyś spojrzał na klawiaturę to byś wiedział że da się to zrobić prosto,
    naciskasz na 2s jeden przycisk, ten z przekreślonym głośnikiem. Powiedz mi
    jak bardzo trzeba sobie nie radzić z obsługą telefonu by nie wiedzieć co
    oznacza taki symbol na klawiaturze?
    Ja mam co prawda i600, czyli bogatszą wersję, sądzę że jest identycznie w
    i607... tylko to są telefony w najlepszym razie 2 generacje wstecz od
    dzisiejszych sprzętów z tej półki, a jak wdzisz prostej i podstawowej według
    Ciebie opcji wyrzuconej na sam wierzch UI nie odkryłeś, dziwne to trochę.

    Pozdr

  • 18. Data: 2011-09-12 18:53:37
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:j4kuf3.7fc.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
    8GB_Extended_UG_pl.pd
    > Nie, ale mam zaświadczenie o lenistwie :-) Dzięki.

    To wiele wyjaśnia i źle o Tobie świadczy, z drugiej strony ja do dziś też
    nie wiedziałem że to jest w instrukcji... raczej nigdy instrukcji nie
    czytam...

    Pozdr

  • 19. Data: 2011-09-12 19:07:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A wystarczy wiedzieć że śrubki trymamy tuż obok wkrętów, podkładek,
    > nakrętek... i już bałągan robi się logicznie uporządkowany :-)

    No właśnie w nokii masz gdzie indziej ustawienia dla połączeń,
    gdzie indziej ustawienia dla wifi a jeszcze gdzie indziej profile.
    To jest bałagan.

    Zresztą nie jestem zwolennikiem urządzeń z 1000 opcji na wyrost.
    990 tych opcji nigdy nie używasz a przeciskasz się przez las ustawień
    które logiczne są tylko dla tej nielicznej garstki ludzi którzy znają
    wszystkie 1000 funkcji swojego telefonu.

    Jak kupuję torbę na laptopa 13" to chcę aby ta torba była perfekt
    na moje potrzeby, a więc aby mieścił się tam bez zbędnych luzów
    laptop. Niektórzy kupują torbę w laptop 13" w której mogliby
    zmieścić też 15 kilowy kilof, na wypadek gdyby się im taka
    potrzeba zdarzyła że trzeba wyłamać drzwi w czasie pożaru.
    I potem noszą ten ciężar kilofa codziennie w postaci menu
    z 1000 opcji w którym ciężko znaleźć te 10 opcji które używasz
    na codzień...

    > No cóż... ale sam zacząłeś używać pewnego wszystkim znanego
    > określenia - sam się prosiłeś :-p

    Ja sam zacząłem protestować przeciw nieuczciwej argumentacji
    z użyciem emocjonalnych epitetów pod adresem mojego ulubionego
    telefonu. Swoją drogą, nie gniotły Cię te szelki w plecy? ;-)

> [...]
    > jak bardzo trzeba sobie nie radzić z obsługą telefonu by nie wiedzieć co

    Szczerze powiedziawszy ten telefon mi nie przypadł do gustu i nigdy
    nie "rozgryzałem" go tak jak rozgryzałem inne swoje telefony...
    W szczególności te znaczki na klawiaturze są tak małe że ledwie się
    można domyślić co to za literka tam wydrukowana.

> [...]
    > dzisiejszych sprzętów z tej półki, a jak wdzisz prostej i podstawowej
    > według Ciebie opcji wyrzuconej na sam wierzch UI nie odkryłeś, dziwne to

    Mnie to nie dziwi - tego telefonu używałem tylko na wakacjach
    i potrzebowałem go zawsze w ustawieniu najgłośniejszym aby
    go było słychać w kieszeni na rowerze lub gdzieś daleko w torbie
    przy leżaku na plaży :-)

  • 20. Data: 2011-09-12 19:09:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > To wiele wyjaśnia i źle o Tobie świadczy, z drugiej strony ja do dziś też
    > nie wiedziałem że to jest w instrukcji... raczej nigdy instrukcji nie

    Ja też nie, pierwszy raz chwyciłem za nią jak nie umiałem sprawdzić
    czy na pewno jestem połączony przez wifi w mojej Nokii 5630.
    I jak pewnie zgadłeś, nie znalazłem tam tego, dlatego chciałem
    zadać teraz retoryczne pytanie o numer strony w instrukcji ale się
    przeliczyłem bo to akurat w niej znalazłeś :-P