  • 21. Data: 2011-10-13 17:59:30
    Temat: Re: N-ka o mnie zapomniała...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:4e969d05$0$5817$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j74bdv$46d$1@news.onet.pl...

    > A wcale nie bo nie można zapłacić bez rachunku

    Bzdura.
    Nie zabieraj głosu na tematy, o których nie masz pojęcia.

  • 22. Data: 2011-10-13 18:00:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prowadząc dz gosp mam obowiązek dostać i posiadać faktury potwierdzający
    > wydany każdy grosz.

    Co ma się nijak do tego czy musi płacić czy nie musi.
    A o tym mowa.

  • 23. Data: 2011-10-13 18:00:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości

    > Umowa nie może być ponad prawem skarbowym albo w sprzeczności z jego
    > wymogami.

    NTG

  • 24. Data: 2011-10-13 18:01:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

    > Na szczęście sądy mają w tym temacie odmienne zdanie.

    Tak, na pewno.
    A nie pomyliłeś raczej umów?
    Pamiętaj, że mówimy o prawie telekomunikacyjnym.

  • 25. Data: 2011-10-14 06:49:49
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > wpłaty całości.. Albo płać tyle, ile wiesz że się im
    > należy, w oparciu o wcześniejsze faktury.

    Odkładam, odkładam :)

    z płaceniem mam o tyle problem że właśnie w lipcu korzystałem z jakiejś
    "promocji" która dawała mi full-pakiet za :"nie_pamiętam_ile" (wiem że mniej
    niż wcześniej płaciłem za 3 pakiety tematyczne) i jednocześnie zmieniała
    warunki umowy z bezterminowej na 13to miesięczną. no i pewnie stąd to całe
    zamieszanie, że coś w systemie nie zadziałało przy zmianie abonamentu. Umowa
    miała przyjść pocztą tradycyjną i nie przyszła (no ale to mnie nie dziwi)
    tak czy siak kasę odkładam, czekam aż się połapią i przestaną wysyłać
    uprawnienia (bo pewnie tak to załatwią) i wtedy będę sprawę odkręcał :)
    byłem tylko ciekaw czy błąd w systemie wystąpił raz czy jest popularny :)

    pzdr

    Piotr

  • 26. Data: 2011-10-14 07:21:51
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Pamiętaj, że mówimy o prawie telekomunikacyjnym.

    A to tu prawo działa inaczej niż w przytoczonych wyrokach niżej? Pytam
    powaznie.

  • 27. Data: 2011-10-14 09:42:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:j76v6u$poq$1@news.onet.pl...
    > www.uokik.gov.pl/download.php?id=588

    Dla opornych czytuję dokładnie to co odzwierciedliło mój przypadek, czyli
    chęć naliczenia odsetek mimo że to ja ich zawiadamiałem o fakcie nie
    otrzymania faktury.

    "Biorąc pod uwagę, że konsument fakt nieotrzymania faktury zgłosi po upływie
    kilku dni oraz że najczęściej rachunki otrzymywane są w niewielkim odstępie
    od przewidzianego w nich terminu płatności - abonent nie jest w stanie
    zachować pierwotnego terminu płatności. Naliczenie w takiej sytuacji odsetek
    karnych z tytułu nieterminowej płatności nie powinno mieć miejsca. Również
    nie jest właściwym wyłączanie odpowiedzialności z zaistniałego stanu rzeczy
    przez operatora i wskazywanie operatora pocztowego jako podmiotu
    odpowiedzialnego za powstałe utrudnienia. Zauważyć należy, że przedsiębiorca
    telekomunikacyjny jako profesjonalista świadczy usługi z zachowaniem
    staranności wyznaczonej zawodowym charakterem swojej działalności (art. 355
    § 2 k.c.). Tym samym może i powinien zapewnić taki przekaz korespondencji,
    by jego klienci otrzymywali rachunki na czas. W przypadku nie zapewnienia
    takich warunków przedsiębiorcy nie powinni wyprowadzać z tego tytułu
    negatywnych konsekwencji dla swoich klientów. "

    Marek

  • 28. Data: 2011-10-14 09:49:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Można się spierać o konieczność zapłaty bez dostarczonej faktury w
    > przypadku np. telefonu, gdzie co miesiąc jest inna kwota...

    Ależ oczywiście. Wróżką nie jestem, nie wiem jaki jest stan rachunku za
    rozmowy więc zapłacę tylko to co jest abonamentem a za rozmowy rozliczymy
    się w następnym miesiącu. Oczywiście to operator zawinił że nie przysłał
    faktury na czas i klient nie wiedział o wartości rachunku więc nie może go
    ścigac z odsetkami. W przypadku TV sprawa jest prosta bo tu raczej kwota
    comiesięczna w większości przypadków stała, poza tymi osobami które
    korzystają z VOD.

    Marek

  • 29. Data: 2011-10-14 09:51:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Jeszcze jedno. Dokument ten jest z roku 2007. Od tamtego czasu sporo na
    korzyść klienta się zmieniło i obowiązek zapłaty tylko na podstawie
    faktury.

    Marek

  • 30. Data: 2011-10-14 09:53:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:j778tk$d4$1@news.onet.pl...

    > Bzdura.
    > Nie zabieraj głosu na tematy, o których nie masz pojęcia.

    To ty nie masz. Sprzedawca nie może żądać pieniędzy bez uprzedniej zgody
    kupującego co do terminu dostarczenia faktury, ale nie zmienia to faktu ża
    KAŻDA sprzedaż ma być zafakturowana.

    Marek