  • 31. Data: 2011-10-14 10:29:48
    Temat: Re: N-ka o mnie zapomniała...
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Maciej !

    Dnia (czwartek), 2011-10-13 o godz. 17:13:56
    Maciej Bebenek (news.onet.pl) m...@t...waw.pl news:j76v6u$poq$1@news.onet.pl
    Napisał na temat "N-ka o mnie zapomniała...":

    > www.uokik.gov.pl/download.php?id=588
    > pkt. 2.4

    Załóżmy...
    Mam umowę na Net, płacę rachunki regularnie i odpisuję to od podatku w PIT.
    Nie otrzymałem kilku faktur, bo po prostu nie otrzymałem i tyle.

    Urząd Skarbowy wzywa mnie do wyrywkowej kontroli:
    - odpisał pan VAT za Internet, proszę pokazać faktury
    - nie mam kilku ale za wszystkie (za te nie wystawione również) zapłaciłem.
    - nie ma pan faktur czyli próbował pan wyłudzić nienależny zwrot podatku VAT!
    - ale mam umowę

    Czy US będzie interesowała moja umowa czy faktury wystawione na moje
    nazwisko, potwierdzające dokonanie wpłaty?
    Wg mnie faktury! Umowę można zerwać/wypowiedzieć lub w ogóle takowej nie
    mieć. (*) I dlatego f-ry VAT trzeba przechowywać 5 lat, bo one są dowodem
    wpłaty/poniesionych kosztów.

    * - swego czasu korzystałem z iPlus jako usługa dodana do n-ru abonamentowego
    tel. kom. w sieci Plus GSM.
    Umowa była tylko na abonament za rozmowy ale faktura opiewała również za
    iPlus czyli za Internet, który odpisywałem w PIT.

    --
    Hej!
    TheZas

  • 32. Data: 2011-10-14 16:10:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

    > A to tu prawo działa inaczej niż w przytoczonych wyrokach niżej?

    Nie wiem co to jest niżej, wyroki które czytałem były jasne - masz płacić za
    usługę niezależnie od tego czy dostałeś fakturę.

  • 33. Data: 2011-10-14 16:12:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j778tk$d4$1@news.onet.pl...

    > To ty nie masz.

    Nie, Ty nie masz.

    > Sprzedawca nie może żądać pieniędzy bez uprzedniej zgody kupującego co do
    > terminu dostarczenia faktury

    Co Ty bredzisz?
    Podaj podstawę prawną tego pierdzielenia, albo PLONK WARNING jeśli nadal
    będziesz się upierał że czarne jest białe.

    >, ale nie zmienia to faktu ża KAŻDA sprzedaż ma być zafakturowana.

    Ma się to nijak to tematu o którym gadamy.

  • 34. Data: 2011-10-14 16:13:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "TZ" <g...@t...cy[ROT13]> napisał w wiadomości news:

    > Czy US będzie interesowała moja umowa czy faktury wystawione na moje
    > nazwisko, potwierdzające dokonanie wpłaty?

    A co to ma wspólnego z zagadnieniem, czy masz prawo nie zapłacić za wykonane
    usługi?

  • 35. Data: 2011-10-14 22:03:23
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Cavallino !

    Dnia (piątek), 2011-10-14 o godz. 18:13:33
    Cavallino c...@k...pl news:j79n2v$109$1@news.onet.pl

    > A co to ma wspólnego z zagadnieniem, czy masz prawo nie zapłacić za wykonane
    > usługi?

    A no to, że:
    ========
    Podstawą zapłaty jest umowa, a nie faktura.
    =========

    Co jest nieprawdą bo umowy mogę nie mieć.

    --
    Hej!
    TheZas

  • 36. Data: 2011-10-14 22:06:23
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-10-15 00:03, TZ pisze:

    > Podstawą zapłaty jest umowa, a nie faktura.
    >
    > Co jest nieprawdą bo umowy mogę nie mieć.

    Kupując zapałki w kiosku, też zawierasz umowę. Owszem, możesz o tym nie
    wiedzieć :-)

  • 37. Data: 2011-10-15 07:06:52
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    wiadomości news:j79mt1$dt$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co to jest niżej, wyroki które czytałem były jasne - masz płacić
    > za usługę niezależnie od tego czy dostałeś fakturę.

    TE wyroki tak stwierdzają?!

    Z wyroku Sądu Okręgowy w Warszawie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów z
    dnia 17 X 2005 Sygn. akt XVII Amc 75/04 stwierdzającego nieważność z prawem
    zapisu
    " Opłata za korzystanie z usług jest pobierana z góry za dany okres
    rozliczeniowy i należy ją uiścić w terminie wskazanym na
    fakturze/książeczce opłat. Operator zastrzega, że nie doręczenie faktury lub
    książeczki opłat do Abonenta
    nie zwalnia Abonenta z obowiązku uiszczenia opłaty abonamentowej."

    Kolejny wyrok z 5 X 2005 Sygn. akt XVII Amc 73/04 uznający za niezgodny z
    prawem następujący zapis:
    "Ramtel zastrzega, że nie doręczenia faktury za abonament nie zwalnia
    Abonenta z obowiązku opłaty abonamentowej"

  • 38. Data: 2011-10-15 11:04:42
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Maciej !

    Dnia (sobota), 2011-10-15 o godz. 00:06:23
    Maciej Bebenek (news.onet.pl) m...@t...waw.pl news:j7abo5$g6d$1@news.onet.pl

    > Kupując zapałki w kiosku, też zawierasz umowę. Owszem, możesz o tym nie
    > wiedzieć :-)

    Ale potwierdzeniem tej umowy na "gębę" jest właśnie nic innego jak paragon
    czy faktura VAT.

    --
    Hej!
    TheZas

  • 39. Data: 2011-10-15 11:32:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    ============

    > Co jest nieprawdą bo umowy mogę nie mieć.

    Bzdura.
    Jak nie wiesz co to jest umowa, to poczytaj trochę na ten temat, zamiast się
    wymądrzać o rzeczach, o których nie masz pojęcia.
    Umowę zawierasz nawet, jeśli kupujesz 1 bułkę w sklepie.

    Czekasz z zapłatą, aż dostaniesz fakturę, czy też uważasz, że dopóki nie
    dostaniesz faktury listem do domu, to możesz bułkę zjeść i za nią nie
    zapłacić?

  • 40. Data: 2011-10-15 11:33:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Maciej Bebenek (news.onet.pl) m...@t...waw.pl

    > Ale potwierdzeniem tej umowy na "gębę" jest właśnie nic innego jak paragon

    Albo nic, jeśli sprzedawca nie jest zobowiązany wystawiać paragonów, a
    faktury nikt nie żąda.