    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mysz laserowa - czy może być niebezpieczna dla oczu?
    Date: Wed, 09 Mar 2011 20:59:41 +0100

    sofu wrote:

    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ---------
    >
    > Robicie sobie jaja, a problem istnieje.
    > Kasjerki na kasach siedzą pod takim kątem, że im laser nie świeci w oczy,
    > chyba że sie od czegos bezpośednio odbije.
    > Ja wielokrotnie nadziałem sie na promień lasera z klasy i nie było to
    > przyjemne.
    > A raz jakoś pod paskudnym kontem laser zaświecił mi w oko tak że miałem
    > wrażenie silnego bólu i chwilowe porażenie wzroku.
    > Zauważcie, że na kążdym nawet najmniejszym laserze są nalepki
> [...]

    Łoj Janusz, pofolguj

    Na dzień dobry przeczytaj sobie normę IEC EN 60825-1. Tak dla informacji:
    stalowe płyty na czołgi można również kroić światłem słonecznym.
    Następne zadanie domowe: jakich laserów i jakiej mocy używa się do wypalania
    tkanek, jakich do rozbijania kamieni w śliniankach i pęcherzu, jakich do
    spawania siatkówki oka. Zobacz następnie jakiej mocy są lasery w skanerach,
    ile czasu są w jednym miejscu czyli jaka jest gęstość mocy na siatkówce oka,
    jak przyłożysz do skanera.

    Jak zadanie odrobisz lub masz jakieś pytania, to się zgłoś. Kto pyta nie
    błądzi.

    Waldek