  • Data: 2011-03-09 20:57:10
    Temat: Re: Mysz laserowa - czy może być niebezpieczna dla oczu?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Mar 2011 19:24:34 +0100, sofu wrote:
    >Kasjerki na kasach siedzą pod takim kątem, że im laser nie świeci w oczy,
    >chyba że sie od czegos bezpośednio odbije.
    >Ja wielokrotnie nadziałem sie na promień lasera z klasy i nie było to
    >przyjemne.

    Ale co - serwisujesz ? Przeciez to tak zrobione zeby po klientach tez
    nie swiecic.

    >A raz jakoś pod paskudnym kontem laser zaświecił mi w oko tak że miałem
    >wrażenie silnego bólu i chwilowe porażenie wzroku.
    >Zauważcie, że na kążdym nawet najmniejszym laserze są nalepki ostrzegajace,
    >aby na niego nie patrzeć bo jest to niebezpieczne dla wzroku.

    bo musza byc.

    >Zobaczcie np.wasze CD czy tego tam nie ma? Światło lasera zachowuje się
    >inaczej niż te pochodżace z żarówki.
    >Onego czasu były popularne małe wskażniki laserowe w formie breloczków
    >zailane bateriami zegarkowy.
    >Promień z takiego lasera był widoczny na budynkach w odległości około
    >kilometra (czerwona plamka). Świecenie nimi po oczach było zabronione.
    >To laserami się tnie np. stalowe płyty na czołgi

    Ale nie takimi jak w breloczkach. Nie ta moc, tylko z pare milionow
    mocniejsze. Breloczek z tego wszystkiego najgorszy, a jakos nie
    slychac o zakazie tak niebezpiecznej broni.
    Kasa jednak ta wiazka przemiata i do oka moze trafic drobny ulamek.
    W CD wiazka jest skupiana przez soczewke i juz po paru mm staje sie
    mocno rozbiezna, a po nastepnych gestosc mocy znow spada.

    J.