    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mysz laserowa - czy może być niebezpieczna dla oczu?
    Date: Wed, 9 Mar 2011 19:24:34 +0100

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:il6fcv$g69$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Fakt, że czytniki kodów w kasach stosowane są powszechnie (w Polsce) od
    > około 20 lat, a kasjerki w sklepach dalej widzą pozwala być spokojnym, że
    > zbliżenie się do takiej kasy jest mniej niebezpieczne, niż unikanie
    > zakupów i śmierć głodowa.

    ---------

    Robicie sobie jaja, a problem istnieje.
    Kasjerki na kasach siedzą pod takim kątem, że im laser nie świeci w oczy,
    chyba że sie od czegos bezpośednio odbije.
    Ja wielokrotnie nadziałem sie na promień lasera z klasy i nie było to
    przyjemne.
    A raz jakoś pod paskudnym kontem laser zaświecił mi w oko tak że miałem
    wrażenie silnego bólu i chwilowe porażenie wzroku.
    Zauważcie, że na kążdym nawet najmniejszym laserze są nalepki ostrzegajace,
    aby na niego nie patrzeć bo jest to niebezpieczne dla wzroku.
    Zobaczcie np.wasze CD czy tego tam nie ma? Światło lasera zachowuje się
    inaczej niż te pochodżace z żarówki.
    Onego czasu były popularne małe wskażniki laserowe w formie breloczków
    zailane bateriami zegarkowy.
    Promień z takiego lasera był widoczny na budynkach w odległości około
    kilometra (czerwona plamka). Świecenie nimi po oczach było zabronione.
    To laserami się tnie np. stalowe płyty na czołgi, a nie promieniami
    słonecznymi czy tymi z żarówek.
    Laserów używa się w medycynie do wypalania tkanek i nie są to lasery o
    dużej mocy. Laserami dokonuje się różnych operacji oka, w tym przykleja
    siatkówkę.
    Wystaczy, że za każdym takim zaświeceniem nam w oczy laserem cos w oku nam
    się poraza lub przepala, aby skumulowany efekt pogorszył nam w istotny
    sposób wzrok na stare lata.

    Janusz