  • 11. Data: 2010-04-08 09:51:34
    Temat: Re: Myjka ciśnieniowa
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    aha.. każda myjka zaciągnie z beczki, czy innego baniaka, oczywiście pod
    warukniem, że cały przewód ssący będzie napełniony wodą a nie powietrzem i
    dobrze by było, żeby wąż ssący nie był typu "kapeć", który się zasiska przy
    ssaniu.
    Jacek

  • 12. Data: 2010-04-08 10:10:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 1. poczytaj archiwum i jeszcze na pl.misc.budowanie bo było "milion" razy.
    > 2. mam Karchera z serii 7 z pianownicą i powiem tyle, że auta się umyć nie
    > da. Można je opłukać, wymyć zakamarki i podwozie, silnik itp. ale
    > karoserii bezwysiłkowo (czytaj bez szamty, gąbki itp) nie umyjesz, bo
    > zawsze zostaje osad.

    A pianownica to jaka?
    Kawałek plastiku bez dyszy, który zazwyczaj jest dodawny do myjki, czy coś
    porządnego?
    Bo ja myślałem tak jak Ty, dopóki nie kupiłem prawdziwej pianownicy.

  • 13. Data: 2010-04-08 10:51:07
    Temat: Re: Myjka cisnieniowa
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    > bylo juz chyba wszystko na ten temat ;)
    > Zalezy co to znaczy "mycia": jesli np. do oplukania blota z terenowki
    > to OK (sam uzywam do takiego "mycia" motocykla enduro), natomiast
    > jesli chcesz porzadnie umyc samochod, to myjka jest zbedna - tak samo
    > myje sie zwyklym wezem z woda (liczac z rozkladaniem myjki to nawet
    > szybciej), tzn. i tak trzeba porzadnie umyc recznie (szmata,
    > szczotka...)
    > ostatnio ktos pisal, ze dziala mycie piana - ale za 500PLN nie kupisz
    > porzadnej pianownicy + myjki...

    Sama aktywna piana nic nie daje, kilka razy na takie myjnie zajechalem i
    jeszcze nigdy samochod nie byl czysty, a podobno obsluga wie co robi. Bez
    szczoty sie nie obejdzie, jesli nie chcesz miec zaciekow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2010-04-08 12:54:59
    Od: BearBag <c...@g...com>

    wiadomo ze auta z brudu nie umyje sie samym cisnieniem wody. tak samo
    jak rąd z brudu nie umyjesz samym oplukiwaniem pod kranem.
    Bez gąbki nawet najlepsza i najdroższa pianownica nic nie daje. Osad
    (moze niewidoczny z odleglosci) zawsze zostanie. Testowalem juz to na
    wszystkich smartach itd.
    A co myslicie o zakupie myjki z biedronki za 160zl chyba, jest
    pokazana na ich stronie. Cel: wyplukiwanie brudu z podwozia, kół i
    mycie ogrodzenia i podwórka.
    Ma niby 5l/min i 80bar o ile pamietam.

  • 15. Data: 2010-04-08 12:56:38
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > jak rąd z brudu nie umyjesz samym oplukiwaniem pod kranem.
    miało być rąk :)

  • 16. Data: 2010-04-08 13:08:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >wiadomo ze auta z brudu nie umyje sie samym cisnieniem wody.

    Oczywiście.

    > tak samo
    >jak rąd z brudu nie umyjesz samym oplukiwaniem pod kranem.
    >Bez gąbki nawet najlepsza i najdroższa pianownica nic nie daje.

    Nieprawda.
    Po to właśnie jest piana, żeby brud rozpuściła.
    Mycie zasadnicze (myjką) oczywiście robi się PO nałożeniu piany, a nie przed
    (to podstawowy błąd).
    I auto jest czyste.
    Potem wytrzeć irchą i rezultat jest lepszy niż szybkie mycie gąbką.
    A myjkę mam starą, tanią i z kiepskim ciśnieniem.
    Na lepszych powinno być jeszcze łatwiej.

    > Osad
    >(moze niewidoczny z odleglosci) zawsze zostanie. Testowalem juz to na
    >wszystkich smartach itd.

    Widać źle myłeś.

    >A co myslicie o zakupie myjki z biedronki za 160zl chyba, jest
    >pokazana na ich stronie. Cel: wyplukiwanie brudu z podwozia, kół i
    >mycie ogrodzenia i podwórka.
    >Ma niby 5l/min i 80bar o ile pamietam.

    Nie spełni celu.
    Moim badziewiem nawet ptasich gówien z filaru nie mogę zmyć.

  • 17. Data: 2010-04-08 14:21:50
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Pianownica z dyszą i do tego płyn pt. "aktywna piana".
    Jacek

  • 18. Data: 2010-04-08 14:33:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pianownica z dyszą i do tego płyn pt. "aktywna piana".

    Cytuj komu i na co odpowiadasz.

    A co do efektów - gdzieś musisz popełniać błąd, skoro Tobie nie wychodzi,
    albo ta pianownica funta kłaków nie jest warta.
    Pianę z niej masz taką jak tu?
    http://www.swistak.pl/a3831517,CISNIENIOWY-ROZPYLACZ
    -PIANOWNICA-24L-KARCHER.html

  • 19. Data: 2010-04-08 14:46:59
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > A myjkę mam starą, tanią i z kiepskim ciśnieniem.
    > Na lepszych powinno być jeszcze łatwiej.

    .Jesli mowisz o porzadnej szczocie na kiju, ktora zmywasz brud, to dziala.
    Jesli o psikaniu woda pod cisnieniem, to nie dziala to nawet na
    profesjonalnych automyjniach, a ty chcesz jakims pierdzidlem z marketu domyc
    samochod.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-04-08 14:50:54
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Tata pisze:
    > Jaką myjkę ciśnieniową polecacie? Będę wdzięczny za podanie producenta i
    > modelu, z krótkim i merytorycznym uzasadnieniem dlaczego TAK

    to jest jakiś prosty karcher w okolicach modelu K 2.91 za chyba 300 i
    iles PLN (bez bajeru superwytrzymalej pompy), podlaczany do wody pod
    cisnieniem, 3 dysze - prosta, turbo (zawirowuje wode tak ze odrywa
    naklejki z motocykla) i szczota do tarasow.
    No i rurka do pobierania szamponu.

    Jedno co wazne to na wejsciu wody powinien byc filtr zeby ochronic
    mechanizm w srodku.

    Dziala od roku, regularnie uzywana, glownie do mycia motocykla enduro
    (czyli sama woda), kilka razy uzywana z pobieraniem szampon.

    Wg mnie do domu jednorodzinnego w sam raz.

    KJ