  • Data: 2023-11-10 11:23:46
    Temat: Re: Myjk w całej okazałości
    Od: Trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.11.2023 o 15:26, Myjk pisze:
> [...]
    > dróg, przychodni etc. a bez tego społeczeństwo odwali kitę w dalszym
    > rozrachunku, bo sami ludzie przecież ściepy nie zrobią. Owszem, może być
    > sektor prywatny i prywatne ubezpieczenia, ale po US wiadomo że to jest
    > straszny kibel i patrz punkt pierwszy, czyt. większość ludzi myśli na
    > bardzo krótki dystans i więcej z tego kosztów i problemów niż jak państwo o
    > to dba. Kwestia tylko jeszcze sprawnego państwa, a my, jako społeczeństwo,
    > a co za tym idzie nasi przedstawiciele, mentalnie jeszcze w lesie jesteśmy.

    A ja uważam że nie, minimalny podatek dochodowy, np jakaś Dziesięcina
    byłaby najbardziej sprawiedliwym opodatkowaniem, w sytuacja gdy Państwo
    nic nie daje obywatelowi. Żadnych VATów, Akcyz itd. Wszystkie wymienione
    sprawy to gestia gospodarki, a więc sprawy emerytalne, drogi, służby
    zdrowia, porządkowe itd.
    Przy dzisiejszym systemie fiskalnym ludzie są okradani na rzecz
    pasożytnictwa. Jak to nazwać inaczej że w promieniu 30 km nie ma już
    okulisty a reżym chwali się że za kasę podatnika kupił tony militarnego
    żelastwa, na dodatek ma zamiary obciążać podatnika utrzymaniem
    300tysięcznej armii..  To cię satysfakcjonuje?

    > Moja córka, jak i syn aktualnie, chodzili do publicznego żłobka/przedszkola
    > i w tej kwestii nie mogę narzekać. W Wawie dzieci z tzw. kartą warszawiaka,
    > mają darmowy transport, basen, internet (ja zresztą też) etc. Ale wiadomo,
    > to obszar miejski a nie państwowy.

    Wiem że dobrze się żyje na czyjś koszt, ale to chyba nie o to chodzi..

    > Bez przesady z tą krwawicą -- co taki _Master_ może oddawać srając w kółko
    > politycznym (konfederackim) gównem po newsach (i pewnie w przerwach jeszcze
    > po paru innych portalach).

    Ale tak jest, nie ruszysz się aby nie zapłacić haraczu. Np nie kupisz
    płyty CD bez obcioażenie kilkoma stawkami haraczu, zawiera nawet podatek
    "antypiracki". Prąd elektryczny u nas jest bardzo tani, gdyby tylko nie
    te dodatkowe haracze którymi jest obciążany to dylemat z zakupem auta
    elektrycznego już dawno przeszedłby do historii.

    > Też uważam że to jest jedna z największych głupot naszego świata, no ale
    > zbrojenia były od zawsze, są i będą zawsze. Taka natura, i to nie tylko
    > ludzka. W przyrodzie też jest toczona wojna na każdym kroku, może akurat
    > nie o ropę i wungiel, ale o bardziej przyziemne zasoby i tereny jak
    > najbardziej.

    To nie znaczy że mamy w czasie pokoju przekuwać pługi na kosy bojowe.
    Poza tym jakbyśmy się nie zbroili to nasza zdolność obronienia się i tak
    się równa zeru.

    > No ale tu zarzucasz winę ludziom, a nie samej szkole.
    >
    > Moja córka dostała się do Staszica, czytaj najlepszego, wg rankingów,
    > liceum w Polsce, na mat-fiz, i szczerze mówiąc jestem rozczarowany
    > informacjami które córka z tej szkoły przynosi. Kretynów tam z pewnością
    > nie produkują, ale myślałem że tam jednak będzie jakiś sensowny poziom
    > kadry i nauczyciel będzie umiał przekazać wiedzę, a nie tylko drylował
    > poszczególne talenty.

    Przede wszystkim miałem na myśli tzw szkolnictwo wyższe. Scena niedawno
    obserwowana, " Heniek, kiedy wyjeżdżasz, a k*wa tylko skończę studia i
    już mnie nie ma w tym pojebanym kraju". Jak myślisz, ile kosztował
    dyplom Heńka polskiego podatnika?