  • Data: 2012-01-21 12:06:36
    Temat: Re: MultiTool i Atmega8 - AVRStudio nie widzi atmegii
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.01.2012 01:22, Pawel pisze:
    > Macie pomysl, co moge zrobic zle? Kable raczej sa dobre, bo kilka dni
    > temu sprawdzalem multimetrem z beeperem i piszczalo, wiec raczej dobre.

    Sprawdź nie same kable, ale i połączenia (jak ATmega jest wpięta, ale
    bez zasilania). Tak, jak Tobie już pisano, musisz podłączyć WSZYSTKIE
    piny GND i VCC!! Poza tym - połączyłbym masę uC z masą MultiToola, choć
    pewnie mają ten sam potencjał, jeśli są podłączone do jednego kompa...
    Gdzieś w ustawieniach programatora ustawiało się prędkość ISP. Niestety,
    nie mam AVR Studio 4.x, więc nie powiem dokładnie gdzie, ale ogólnie w
    tym okienku do obsługi programatora (albo bezpośrednio, na którejś
    zakładce, albo pod jakimś przyciskiem było dodatkowe okienko). Ustaw
    NAJNIŻSZĄ dostępną prędkość (dla testów). Tak naprawdę, powinno chodzić
    do 125kHz, jeśli to nowa ATMEGA. A jeśli nie nowa... no to masz problem
    ;). Może jest skonfigurowana do pracy z zewnętrznym kwarcem albo
    zewnętrznym zegarem... wtedy niestety musisz coś podłączyć z zewnątrz.
    Nowa ATMEGA ma ustawiony wewnętrzny RC 1MHz (tzn. 8MHz, ale włączony
    podział /8).

    Konop