  • Data: 2012-01-21 14:30:05
    Temat: Re: MultiTool i Atmega8 - AVRStudio nie widzi atmegii
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-21 13:20, Pawel pisze:
    > Zasilania nie biore z kompa, tylko z huba usB ktore ma osobne zasilanie
    > (to jest takie moje dodatkowe zabezpieczenie, ze jakbym cos zle
    > podlaczyl, to najwyzej zjara sie hub za 30 zl, a nie komp za kilka
    > tysiecy). Do kompa jest tylko podpiety MultiTool i nic poza tym.

    No to MUSISZ połączyć masy MultiToola (kompa) z masą urządzenia! Swoją
    drogą - jeśli tego nie zrobiłeś, to mogłeś już nawet ubić swoją atmegę...

    > A jakie powinny byc poprawne ustawienia tego Multitoola i atmegi? W
    > opcjach MultiToola trzeba ustawiac parametry zwiazane z portem COM (bit
    > parzystosci itd).

    Wiesz, nie znam tego programatora, nie wiem nawet, czy programujesz
    przez AVR Studio czy inaczej... . Musiałbyś poszukać w instrukcji czegoś
    takiego jak ISP_Clock, szybkość programowania itp... .

    > A czy to moze miec jakis wplyw na widocznosc Atmegi?

    Tak! Programator próbuje "gadać" do ATmegi ale za szybko (częśtotliwość
    na SCK nie może być wyższa niż(chyba!) F_CPU/6, czyli w Twoim wypadku
    max to 166kHz). No i ATmega nie odpowiada, stąd programator uznaje, że
    jej tam nie ma... .

    Ciężko mi podawać konkretne wskazówki jak coś zrobić, skoro nie posiadam
    takiego programatora jak Ty, a Twojej wersji AVR Studio używałem dawno
    temu... ALE! Znalazłem w necie instrukcję do *mojego* programatora, dla
    *Twojej* wersji AVR studio...
    http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny
    _Mkii/studio_device_dialog.jpg
    Poniżej przycisku settings jest prędkość 125kHz i ustawia się ją
    wciskając przycisk Settings... Ale nie mam pojęcia, jak to wygląda u
    Ciebie i czy ta uwaga cokolwiek Tobie pomoże...

    Konop