  • Data: 2012-01-21 12:05:28
    Temat: Re: MultiTool i Atmega8 - AVRStudio nie widzi atmegii
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    > A piny 22 i 20?

    A czy to jest wymagane, zeby atmega byla widoczna? Wiem, ze to powinno
    byc podlaczone jak sie juz cos robi, ale czy takze to trzeba podlaczyc,
    zeby atmega byla widoczna?

    O jednej rzeczy sobie przypomnialem. Jak na samym poczatku dawalem
    Build->Build and run w AVRStudio4 to kompilacja i teoretycznie
    zaprogramowanie przebieglo bez problemow (nie bylo zadnych warningow,
    ani errorow), ale jak probowalem juz uruchomic to, to juz nie dzialalo.

    Taki kod dalem:
    #define F_CPU 1000000L
    #include <avr/io.h>
    #include <util/delay.h>

    int main(void)
    {

    DDRB = 0b11111111;

    PORTB = 0b11111111;

    while(1)
    {
    }
    }
    PORTB probowalem ustawiac na rozne sposoby, czyli same zera i same
    jedynki, ale dioda nie palila sie. Dioda podlaczona byla do (jesli sie
    nie myle) do PB1 przez rezystor 10kiloomow, a druga nozka do GND gniazda
    USB. Probowalem w obu kierunkach podlaczac diode (dla pewnosci), bo
    wiem, ze LED tylko w jedna strone przewodzi prad.