  • 21. Data: 2011-07-06 11:22:07
    Temat: Re: Mulasty ztec 1.6
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-06 10:34, Cavallino pisze:

    > A jednak tak.
    > Idzie oczywiście ustawić gaz tak, żeby jego zużycie było niższe niż
    > benzyny w analogicznym przypadku.
    > Ale nie ma nic za darmo, takie nieprawidłowe ustawienie instalacji
    > odbywa się kosztem silnika i jego osiągów.

    Ja to wszystko wiem, ale moze 1.6 po prostu jest za maly do takiej budy
    i dlatego tyle zre? Albo niezbyt dobrze wyregulowany? Nie wiem jak w
    moim bylym Mondku byla instalka ustawiona, ale samochod jezdzil calkiem
    zwawo tak do 120km/h. Ponizej 8 sie nie dalo zejsc, a do 11 dochodzilo w
    baaardzo sporadycznych przypadkach. Nie licze sytuacji, gdy przy
    zasyfionych filtrach zima palilo 13, ale to juz ekstremum.

    > No chyba że chcesz nam wpierać, że faktyczne zużycie benzyny w dużym
    > aucie klasy D jest rzędu 7 l.

    Benzyny nie wiem jakie bylo zuzycie. Odpalalem na gazie, bo mi takiego
    taniego samochodu nie bylo szkoda.

    > Ale to tym bardziej świadczy o użytkowniku takiego przypadku - kapelusz
    > pełną gębą.

    Cos ty sie tak uwzial na tego kapelusza? Tak ciezko przyjac do
    wiadomosci, ze samochod tyle spala? Nie neguje, ze 1.6zetec pali wiecej,
    tylko jestem nieco zdziwiony.

    Zreszta to nie tylko moje doswiadczenie:
    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154
    -Mondeo.html?fueltype=3&fuelsort=12&constyear_s=1991
    &constyear_e=1996&power_e=120&gearing=1&powerunit=2
    --
    venioo

  • 22. Data: 2011-07-06 11:28:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Benzyny nie wiem jakie bylo zuzycie. Odpalalem na gazie, bo mi takiego
    > taniego samochodu nie bylo szkoda.

    > Cos ty sie tak uwzial na tego kapelusza? Tak ciezko przyjac do wiadomosci,
    > ze samochod tyle spala?

    To nie jest kwestia przyjęcia, tylko wiedzy.
    Przy normalnej jeździe taki silnik, w takim aucie tyle NIE SPALA.

    To, że wielu ludzi normalnie nie jeździ, tylko kapeluszniczo się wlecze, to
    już zupełnie inna sprawa.

    Link który zapodałeś tylko tego dowodzi - średnio ponad 10, a w to wchodzą
    również te kapelusze którym rzekomo pali 8.

  • 23. Data: 2011-07-06 12:40:30
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-07-06 11:28, Cavallino pisze:

    > Link który zapodałeś tylko tego dowodzi - średnio ponad 10, a w to
    > wchodzą również te kapelusze którym rzekomo pali 8.

    Panowie, zamiast spierac sie nad wyzszoscia jaja nad kura, moze byscie
    kolektywnie cos doradzili ?:)

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline
    Hotspot w Tychach: http://www.hotspot.tychy.pl

  • 24. Data: 2011-07-06 12:43:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Jopczyński" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:iv1e2u$ln2$1@inews.gazeta.pl...

    > Panowie, zamiast spierac sie nad wyzszoscia jaja nad kura, moze byscie
    > kolektywnie cos doradzili ?:)

    Skoro spieramy się na deczko inny temat, to pewnie oznacza że wróżki
    wyginęły.
    Kto czuł się na siłach na dawanie rad w ciemno, to już to wykonał zapewne.
    Nie ma bata, będziesz musiał wykosztować się na lepszego mechanika.

  • 25. Data: 2011-07-06 12:45:16
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-07-06 12:43, Cavallino pisze:
> [...]
    > Kto czuł się na siłach na dawanie rad w ciemno, to już to wykonał zapewne.
    > Nie ma bata, będziesz musiał wykosztować się na lepszego mechanika.

    No dobrze, skoro danych jest za malo, to jakich potrzebujecie by chociaz
    nakierowac....

    Tak jak pisalem wczesniej - zatkanie wydechu nie zmienilo prawie w ogole
    pracy silnika. Jestem teraz u tlumikarza - sprawdza wydech i kat...

    Na razie rozpoczalem poszukiwania jakiegos solidnego - czy
    nieterminowosc u mechanikow to standard?

    Czy az tak wiele oczekuje, ze jak umawiam sie na 8 i jestem na 8, to na
    8 ktos ma dla mnie czas ?:)

  • 26. Data: 2011-07-06 12:51:32
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-06-10 17:59, to pisze:
    > begin Mikołaj Tutak

    > Chyba nie prowadziłeś nigdy forda z klimą. ;)

    Prowadziłem Focusa II 1.8 TDCi z klima i bez przez ponad rok (~30kkm).
    Nie zauważalnym żadnych anomalii związanych z drastycznym spadkiem mocy
    po załączeniu sprężarki klimatyzacji. Natomiast Focusa jako całość,
    uważam za przewartościowany, plastikowy badziew.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 27. Data: 2011-07-06 12:53:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Tak jak pisalem wczesniej - zatkanie wydechu nie zmienilo prawie w ogole
    > pracy silnika. Jestem teraz u tlumikarza - sprawdza wydech i kat...

    IMO tylko się wykosztujesz próbując sprawdzać pomysły z grupy.
    Jedź do kogoś kto naprawi problem i płać po jego usunięciu.

> [...]
    > u mechanikow to standard?
    >
    > Czy az tak wiele oczekuje, ze jak umawiam sie na 8 i jestem na 8, to na 8

    W dobrym i drogim serwisie raczej możesz tego wymagać.
    U papudraka w stodole nie bardzo.

  • 28. Data: 2011-07-06 12:57:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > W Megane 1.6 115 KM nie udało mi się zejść poniżej 9,5 l nawet przy bardzo
    kapeluszniczej jeździe w trasie.

    Primera 1.6 pali mi na trasie 7.5-8 L LPG. A w mieście 10.
    A w trochę innym mieście: 13

  • 29. Data: 2011-07-06 13:16:10
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-06 12:40, Mikołaj Jopczyński pisze:

    > Panowie, zamiast spierac sie nad wyzszoscia jaja nad kura, moze byscie
    > kolektywnie cos doradzili ?:)

    Kolektywnie: sprawdziles juz przeplywomierz jak radzilem wczesniej, w
    rozpoczetym przez Ciebie poprzednim wątku?
    Na odpalonym silniku odepnij od niego wtyczke i sprawdz, czy jakies
    zmiany w pracy silnika beda. Jak masz kogos do pomocy, to niech lekko
    przycisnie gaz i w tym czasie odpinaj wtyczke.

    --
    venioo

  • 30. Data: 2011-07-06 15:09:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2011 23:26:56 +0200, venioo napisał(a):

> [...]

    Z ciekawosci, jaka to byla instalacja? Bo ja mam taki silnik w zagazowanym
    Mondeo i jezdzi dobrze, ale moj pali 13 litrow po miescie i 10 w dlugich
    trasach...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał