  • 31. Data: 2009-03-10 10:34:11
    Temat: Re: Mozliwosci skutera, ile trza pojemnosci? [OT]
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Kefir pisze:
    > Elou!
    > "Nikanor" <p...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Glupio-cwaniackie podejscie do prawa drazni. A ze likwidatorzy szkod w
    > firmach ubezpieczeniowych to czesto glaby, hmm, trudno polimeryzowac,
    > ba, placi im sie wlasnie za bycie sluzbowymi glabami by w nieskonczonosc
    > przedluzac wyplate odszkodowania i zanizac jego kwote.

    Do FAQ'a z tym!

    --

    pozdr
    pj

  • 32. Data: 2009-03-10 12:26:59
    Temat: Re: Mozliwosci skutera, ile trza pojemnosci?
    Od: "Rafael" <r...@N...gazeta.pl>

    RadoslawF <r...@g...pl> napisał(a):

    > Dotychczas nie byli zainteresowani sprawdzaniem.
    > Ale jeśli znasz ich wytyczne na nadchodzący sezon
    > to chętnie poczytam.

    A czy jesteś w stanie zagwarantować nabywcy takiego pojazdu, że trafi na
    rzeczoznawcę nie zainteresowanego sprawdzaniem?

    Pozdro
    Rafael
    Bandit650

  • 33. Data: 2009-03-10 16:40:16
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-10 13:26, Użytkownik Rafael napisał:

    > A czy jesteś w stanie zagwarantować nabywcy takiego pojazdu, że trafi na
    > rzeczoznawcę nie zainteresowanego sprawdzaniem?

    Nic nie mam zamiaru gwarantować bo i niby dlaczego.
    Natomiast przypominam że nie było ostatnio przypadku
    zakwestionowania wypłaty z powodu niezgodnej z dokumentacją
    rzeczywistej pojemności silnika.
    Powiem więcej była drobna afera, ktoś zeznając w sądzie
    stwierdził że ma większa pojemność i nikomu to nie
    przeszkadza. Sędziemu i prokuraturze to zeznanie też
    w niczym nie przeszkodziło.

    A na allegro ofert sprzętów 80cm (bywają też 125cm) w dziale
    motorowery z adnotacją że zarejestrowany jako 50cm też
    chyba o czymś świadczą.
    http://moto.allegro.pl/item572720761_honda_cbr_125_5
    0_zarejestrowant_na_50_pilnie.html

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2009-03-10 20:04:59
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Dysiek wrote:

    > Da sie - przeczytaj ogloszenie do konca. Zarejestrowany jest jako motorower
    > i sporo takich 80ccm znajdziesz :-)
    >
    > pozdrawiam
    > Dysiek

    Takich numerow to nie jestem sklonny robic, tak jak pisalem, to moze
    byc kolejny ktrok po zrobieniu PJ, ale pewnie wtedy nie 80 a 125
    przynajmniej

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 35. Data: 2009-03-10 20:05:26
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Ritchie wrote:
    > Laphroaig <m...@v...pl> napisał(a):

    > Widze, ze kolega sie troche miota - zeby nie zdejmowac blokady, zeby nie byl
    > za slaby, zeby byl 50 i zeby na gorke wjechal. Tak se ne da ;) Wg mnie
    > najsensowniejsze rozwiazanie w takiej sytuacji to 50 2T bez blokady.
    > Kupowalem w salonie dwa skutery i w obu przypadkach nie bylo problemu, zeby
    > panowie zdjeli blokady przed wydaniem sprzetu. Odblokowany szedl ok. 80 km/h
    > i jestem pewien, ze corce spokojnie wystarczy. Pzdr. Ritchie.
    >
    > ----------------------
    > XV 1700

    Witka,
    wlasnie po postach kolegow wyciagnalem podobne wnioski, ze trzeba
    zrobic tak jak piszesz :) : 50cm/2T i blokade jednak trzeba zdjac zeby
    sie dalo bezpiecznie jezdzic po miescie.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 36. Data: 2009-03-10 20:32:21
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >Jassne. A rzeczoznawcy ubezpieczycieli to głąby i frajerzy i pojęcia
    >nie mają, że można wymienić tłok i cylinder.

    Widzisz, a ja w moim motorze mialem opinie rzeczoznawcy, ze posiadam
    motorower. Wystarczylo zmienic bebechy przed sprawdzaniem. To samo mozna
    zrobic przed wizyta ubezpieczyciela to po pierwsze. A po drugie juz widze
    jak gosciowi majacemu objechac iles rozbitkow (a jak skonczy wczesniej to
    jedzie na chate) bedzie sie chcialo rozkrecac pol silnika i jeszcze zlozyc
    na dodatek.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 37. Data: 2009-03-10 23:12:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadoslawF pisze:

    > Nic nie mam zamiaru gwarantować bo i niby dlaczego.
    > Natomiast przypominam że nie było ostatnio przypadku
    > zakwestionowania wypłaty z powodu niezgodnej z dokumentacją
    > rzeczywistej pojemności silnika.

    Masz wgląd do wszystkich likwidacji szkód na terenie całego kraju? ;->

    > Powiem więcej była drobna afera, ktoś zeznając w sądzie
    > stwierdził że ma większa pojemność i nikomu to nie
    > przeszkadza. Sędziemu i prokuraturze to zeznanie też
    > w niczym nie przeszkodziło.

    Sędziowie nie zauważają, że w uzasadnieniu wyroku jedna osoba pojawia
    się jednocześnie w dwóch różnych miejscach, więc bez odpowiedniego
    "szturchnięcia" nie są zbyt spostrzegawczy.

    Niemniej jednak chciałbym zauważyć, że nigdzie nie pisałem, że tak
    zawsze musi się zdarzyć.

    Niemniej jednak sytuację prawną w takim przypadku warto poznać przed
    podjęciem decyzji, nie uważasz?

    Pamiętaj, że były przypadki wyroków skazujących przy innej dupereli -
    ktoś sobie przedłużył legitymację studencką przy pomocy stempelka z
    monety. I zdaje się nawet był studentem, tylko sobie ułatwił.

  • 38. Data: 2009-03-11 07:23:26
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-11 00:12, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Masz wgląd do wszystkich likwidacji szkód na terenie całego kraju? ;->

    Widzę że Ty masz, tylko jakoś wstydzisz się o tym wprost
    napisać i tak ładnie kluczysz.

> [...]
    > zawsze musi się zdarzyć.
    >
    > Niemniej jednak sytuację prawną w takim przypadku warto poznać przed

    Zawsze warto.

    > Pamiętaj, że były przypadki wyroków skazujących przy innej dupereli -
    > ktoś sobie przedłużył legitymację studencką przy pomocy stempelka z
    > monety. I zdaje się nawet był studentem, tylko sobie ułatwił.

    Przepraszam ale czy jesteś dzieckiem ?
    Inna jest sytuacja prawna kiedy ktoś dokonuje fałszerstwa
    a inna kiedy w dobrej wierze kupuje motorower który potem
    jakimś cudem okazuje się motocyklem. No chyba że ktoś kupił
    motorower a potem świadomie przerobił go na motocykl.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2009-03-11 08:25:00
    Od: "Rafael" <r...@N...gazeta.pl>

    RadoslawF <r...@g...pl> napisał(a):

    > Nic nie mam zamiaru gwarantować bo i niby dlaczego.
    > Natomiast przypominam że nie było ostatnio przypadku
    > zakwestionowania wypłaty z powodu niezgodnej z dokumentacją
    > rzeczywistej pojemności silnika.

    Nawet jeśli czegoś takiego nie było (ja w to wątpię znając firmy
    ubezpieczeniowe) to czy to znaczy że dziś/jutro firma ubezpieczeniowa nie
    zakwestionuje wypłaty odszkodowania?

    > Powiem więcej była drobna afera, ktoś zeznając w sądzie
    > stwierdził że ma większa pojemność i nikomu to nie
    > przeszkadza. Sędziemu i prokuraturze to zeznanie też
    > w niczym nie przeszkodziło.

    OK, przypominam sobie z mediów tą sprawę, tylko zdaje się że jak się
    zakończyło to postępowanie to już nie podali, a Ty może wiesz jak?, bo ja nie :).
    W każdym razie biorąc pod uwagę to że taki pojazd niezgodnie z prawem jeździ
    po drogach oraz to, że jest ryzyko problemów z ubezpieczalnią to ja bym swojej
    córce nie pozwolił na jazdę takim "skuterem". I to jest dla mnie EOT ...

    Znalazłem jeszcze takie cuś:
    http://tinyurl.com/dd7tnt
    http://tinyurl.com/cmf99f

    Pozdro
    Rafael
    Bandit650

  • 40. Data: 2009-03-11 08:45:59
    Od: n...@s...com

    On Sun, 08 Mar 2009 23:43:36 +0100, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

    >bez koniecznosci robienia prawa jazdy. Zeby dziewczyna nie musiala tluc
    >sie komunikacja miejska ale tez nie musiala robic PJ bo to potrwa. A na
    >skurerze 50 moze jezdzic od prawie zaraz

    Z tego co widze to u nas bardziej sie licza duze kola niz odblokowanie
    skutera (chociaz nieodblokowanym lepiej szukac bocznych drog i NIE
    jechac przy prawej krawedzi). Na malych kolkach juz przy 40km/h na
    dziurach, kierowca wyglada jak podekscytowany Fragles ;>
    A gorka w Przegorzalach nie jest jakas straszna, chyba kazda,
    niezakatowana 50ccm da sobie rade (o ile kierowca nie cierpi na
    makdolandyzm).

    Pozdr
    newrom
    --