  • 1. Data: 2009-07-28 12:29:01
    Temat: Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
    Od: "DiBi" <d...@t...pl>

    Pacjent gsxr600 k7.
    Objaw, ryczący dźwięk dolotu ;)
    Z tego co udało mi się zorientować to ten typ tak ma (wyczytane i wysłyszane
    na innym egzemplarzu), że poprostu szmery ssania są bardzo głośne i wyraźne
    w tym modelu - naklejka na ramie ma info że motocykl ma normę 100dB przy
    6750rpm o ile dobrze pamiętam, czyli chyba sporo ? Zagłusza to nawet wydech
    w niskich zakresach obrotów. Wcześniej miałem zx6rr 2006 i też dolot był
    wyraźnie słyszalny ale k7 poprostu głowe urywa ;) Rozchodzi się tu o niski
    zakres obrotów 4-6 tys, czyli jak trzeba się spokojnie poturlać po mieście,
    powyżej 6 zaczyna trochę cichnąć, wyrównywać sie praca silnika i jest już
    ok. Męczy mnie to i odbiera radość ze spokojniej jazdy, ale jak się zapie...
    to jest bosko :] Pierwszy raz jak zasiadłem na sprzęta to myślałem że coś
    sie tam popsuło :D
    Może macie pomysł na wyciszenie tego ? :) Wiem że japońscy inżynierowie
    głowili się jak tu zrobić parę KM więcej, a teraz ja to chcę popsuć, ale tak
    się jeździć nie da, a zx6rr miał identyczną moc i był cichy, czyli da się
    ;) Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
    cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
    wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

    ps
    filtr czyściutki, wszystko jak nowe, moto ma 3500km przebiegu

  • 2. Data: 2009-07-28 13:03:09
    Temat: Re: Może troche głupie, ale ... jak wyciszyć dolot ?
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Tue, 28 Jul 2009 14:29:01 +0200, "DiBi" <d...@t...pl> wrote:

    > Narazie myślę o wyłożeniu części airboxu i rur dolotowych, jakąś gąbką
    >cieniutką 2-3mm ? :D Może ten dźwięk nie będzie się tak odbijał od tego
    >wszystkiego, a trochę się jakoś tam wytłumi ?

    Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
    sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
    temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 3. Data: 2009-07-28 13:23:30
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Eskimos wrote:

    > Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
    > sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
    > temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

    Nie no, za filtrem to ja bym sie nie odwazyl przy takim ssaniu.
    K.14

  • 4. Data: 2009-07-28 13:34:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    kocyk pisze:

    > Nie no, za filtrem to ja bym sie nie odwazyl przy takim ssaniu.
    > K.14

    Rolls Royca 126p (miał taki wredny kołnierz na dolocie) niektórzy
    tiuningowali oklejając (wygładzając) ten kołnierz na obły gładki kształt
    masą plastyczną. Tam chodziło akurat o płynność przelotu i extra konie.

  • 5. Data: 2009-07-28 13:45:47
    Od: fv <f...@c...com>

    DiBi wrote:
    > ale k7 poprostu głowe urywa ;)
    (..)

    Ale chcesz sprzedać, że tak reklamujesz?

    PS: tak, zazdroszczę
    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 6. Data: 2009-07-28 14:46:23
    Od: "DiBi" <d...@t...pl>

    > Sprobowac mozna, byle tylko ta gabka, czy czym tam bedziesz wyklejac,
    > sie nie odklejała i nie kruszyla od oparow paliwa, oleju i
    > temperatury, bo po co ma ja ciagnac do silnika?

    no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
    w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie

    jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam

  • 7. Data: 2009-07-28 14:53:10
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    DiBi pisze:

    > no no, dlatego chcę to zrobić przed filtrem
    > w ostateczności za, ale po testach gąbki/pianki i bardzo niechętnie
    >
    > jak by ktoś miał jeszcze jakiegoś pomysła to chętnie poczytam

    Głupie pytanie CO SZUMI? Kanty, zawirowania, elementy obce? Zwykle
    (jestem zaskoczony) cichość (niezakłócone przepływy) jest zbieżna z mocą.

    Oczywiście na zdrowy rozsądek, tunelu aero nie masz, ani komory ciszy.

    Sugerujesz hałas 'wraca' jakims rezonansem z głębszych odcinków dolotu?

  • 8. Data: 2009-07-29 11:03:20
    Od: "DiBi" <d...@t...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście na zdrowy rozsądek, tunelu aero nie masz, ani komory ciszy.
    >
    > Sugerujesz hałas 'wraca' jakims rezonansem z głębszych odcinków dolotu?

    Trudno powiedzieć dlaczego to jest tak głośno, efekt jest taki jak w
    normalnym moto jechał byś bez airboxa, poprostu z przepustnicami na
    wierzchu - tak mniej więcej ryczy, szczególnie 4-6 tys rpm. Żadnych kantów
    tam nie ma, raczej gładkie krawędzie, wszystko seryjne w stanie tip top
    nuffka sztuka.
    Zx6rr miało jakąś malutką puszkę pod tunelem prowadzącym powietrze do
    airboxa, jakiś rezonator czy coś, ale tutaj nie da się niestety nic
    podobnego uczynić.