    From: "Rasta" <i...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Date: Tue, 20 May 2014 22:39:32 -0000
    <ll8el1$4ae$1@node1.news.atman.pl>
    <q44wqj2qzyw1$.vz3r0cf5djrk.dlg@40tude.net>
    <llb94q$vt6$1@node1.news.atman.pl> <lld0uh$pnc$1@node2.news.atman.pl>
    <lldj1e$bkp$1@node1.news.atman.pl> <lldlvr$gh0$1@node2.news.atman.pl>

    "bartekltg" <b...@g...com> wrote in message
    news:lldlvr$gh0$1@node2.news.atman.pl...
    > On 19.05.2014 20:37, Rasta wrote:

    <ciach>

> [...]
    > Ot, czary;)
    >
    > Silnik faradaya moze byc nie na dysku, a na drucie, wtedy to
    > pijany student biologii wyjasni, no, chyba, zeby go zaczac
    > wkrecac 'no ale strumien pola przez cewke sie nie zmienia':-)
    >
    > Na _generator_ Faraday'a rzeczywiscie trzeba sie nieco nagimnastykowac,
    > popatrzyc z jednego ukladu, popatrzec z drugiego, zastanowic
    > sie co sie stanie, jesli dysk bedzie nadprzewodnikiem (! :))
    > aby upewnic, ze sie z wyjasnieniem nie oszukuje, ale wszystko to
    > nadal w ramach XIXwiecznej (dla wygodny pierwsze lata XX sie

    Wnioskuje z tego, ze zaszlo dosc zabawne nieporozumienie.
    Rozumiem, ze piszesz o maszynie ktora Faradaya zbudowal 1821 roku, jako
    wersje 2.0, umieszczajac magnes, (np: w ksztalcie 'podkowy'), na podstawie w
    sposob trwaly, nieruchomo a wirnik, w ksztalcie dysku, wykonany z jakiegos
    przewodzacego prad diamagnetyka, np: z miedzi na ulozyskowanym wale...
    cos takiego:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/F
    araday_disk_generator.jpg
    http://www.zamandayolculuk.com/cetinbal/FJ/faradisk1
    .gif
    Co do tej maszyny, to istotnie zadne czary, nikt nie ma jak dotad,
    jakichkolwiek uwag, Tak jak napisales, zasade dzialania mozna wylozyc w
    prostych slowach, nawet licealiscie no i wsrod fizykow panuje pelna zgoda,
    panowie Newton, Lorentz i Maxwell odpoczywaja w pokoju.

    Mnie, chodzi o te pierwsza wersje maszyny, ktora Faraday zbudowal rok
    wczesniej, w 1820 roku, w ktorej elememtem wirujacym jest magnes z
    ulozyskowanym walem umieszczonym wzdluz osi magnetycznej.
    cos takiego:
    http://www.zamandayolculuk.com/cetinbal/KO/N-effect1
    .gif
    http://www.andrijar.com/rwoteewdm/frml01.png
    http://www.andrijar.com/homopolar/equ11.png
    Takie ulozenie powoduje, ze podczas obrotu tego magnesu wszystkie przedmioty
    dookola przesuwaja, sie po ekwipotencjalnych powierzchniach Gaus'a i nie sa
    poddawane dzialaniu zmiennego pola czy strumienia magnetycznego. Pomimo tego
    maszyna dziala...
    Tu wlasnie zaczynaja sie schody... Newton przewraca sie w grobie, gdyz jego
    trzecia zasada podczas pracy jako silnik, zostaje calkowicie pominiet.
    Zatem, jak postuluja niektorzy, byc moze rownania Maxwell'a sa zbyt
    wyobcowane z przestrzeni i malezalo by je 'pozenic' z dziewietnastowieczna
    teoria eteru, odpowiednio ztuningowana do wymogow w XXI ?
    Co do peacy jako generator, nie bede sie wypowiadal, gdyz zupelnie mnie to
    'nie lezy'... w moim pojeciu, nie powinna sie w takim wirniku w ogole
    indukawac jakakolwiek SEM

    </ciah>

    > Nie mówilem o wytlumaczeniu sposobu dzialania, ale o dokladnym opisie
    > co robic, aby dzialalo.

    > Bo? Leczy? Da sie sprzedac? Nie wierz w to, ze nie rusza czegos, bo to
    > im biznes popsuje. Kupia i sami biznes zrobia konkurencje wyprzedzajac,
    > w najgorszym razie wykupia, opatentuja i schowaja gleboko, aby
    > nikt nie widzial;-) Ale jakby rzucalo chocby cien, ze moze dzialac,
    > zainteresowaliby sie.

    Dziala samo z siebie, jak pisza rosjanie w opisie patentowym. Wystarczy
    arkusz wypolerowanej blachy zwinac w prawoskretna spirale okolo 1.5 obrotu i
    wejsc do srodka aby doznawac odmiennych stanow swiadomosci. Urzadzenie tak
    proste jak termofor, pomimo wielu patentow nie do upilnowania, kazdy moze
    sobie zrobic w dowolnej chwili.
    Badania oczywiscie ktos prowadzi tam gdzie latwiej i wiecej wolno np: w
    Indiach, tu kazdy moze leczyc kazdego jakakolwiek motoda :)
    http://www.drneetas.com/index.php?module=index&actio
    n=informationfields.html
    http://www.drneetas.com/index.php?module=testimonial
    &action=testimoniallisting.html