  • Data: 2014-05-22 10:25:13
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rasta" <i...@n...spam> napisał w wiadomości
    news:llj49a$26m$1@node1.news.atman.pl...

    > Problem nie polega na tym, ze silniczek dziala... ale na tym, ze nie
    > wiadomo gdzie i do czego przylozona jest sila reakcji - (zgodnie z 3 zad.
    > dyn. Newtona), w zwiazku z istnieniem sily poruszajacej wirnik?
    > Wiadomo, ze ich punktem wspolnym jest punkt na promieniu obrotu,
    > prostopadly do tego promienia i prostopadly do osi obrotu, ale nie wiadomo
    > do czego 'zaczepiona' jest sila re_akcji?

    Oj, jak ja dawno miałem ostatnio fizykę (w 1978 roku). Już prawie nic nie
    pamiętam.
    Jako prądnica to mi to wygląda jakoś tak.
    Na każdy elektron obracającej się chmury elektronów działa siła wzdłuż
    promienia. Siły reakcji (przyłożone może do pola) się równoważą.
    Jak elektrony z brzegu wyciekają i wracają do środka to w drodze od środka
    do brzegu muszą nabrać prędkości obrotowej obijając się po drodze o
    strukturę przewodnika. Obijanie jest niesymetryczne (chyba to samo co
    Couriolis) aby elektron nabrał prędkości obrotowej i powstaje moment
    obrotowy który musi być zrównoważony momentem dostarczonym z zewnątrz
    napędzającym prądnicę. Ale nie jestem pewien, czy mam rację.
    Jako silnik musi być jakoś odwrotnie. Chciałem się nad tym zastanowić, ale
    akurat mi wyskoczyły 3 przerwania (w ciągu 2 minut) i muszę się nimi zająć.
    P.G.