  • 41. Data: 2011-07-06 16:05:57
    Temat: Re: Moze jakies zdjecia?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-07-05 23:31, marcin.STIG.saldat pisze:

    > Mnie to w sumie malo interesuje. To sprawa klienta, ktory te zdjecia
    > zlecil i bedzie je prezentowal w katalogu.
    > A jesli juz jestesmy przy innych przykladach skali, "ogladacz" katalogu
    > Matchboxa tez po zdjeciach nie domysli sie, jak duze sa te modele. Musi
    > w opisie znalezc skale, a nastepnie dowiedziec sie, jaki rozmiar ma
    > oryginal, i w koncu to sobie obliczyc. :)

    Spokojnie :) wiesz szczęśliwy człowiek nie czepia się głupot, widocznie
    koledzy źle rozpoczęli tydzień i padło na Ciebie ;).
    Szczerze powiedziawszy to dziwi mnie postawa de Fresz'a bo działa w
    branży nie od dziś a zachowuje się jakby widział pierwszy raz poziome
    portfolio ;). Sporo ludzi sięga po to rozwiązanie wbrew temu co można by
    sądzić po tej dyskusji:
    http://www.kettiger.com/
    http://www.sarahpiantadosi.com/
    http://hughlippe.com/portfolios/one/

    Co do Twoich zdjęć to masz bardzo dobre komercyjne portfolio, myślę że
    daje dobre pojęcie o Twoich możliwościach. Strona wcale nie
    przeładowana, jeśli klient trafia na www od razu wybiera interesujący go
    dział i ma wszystko podane. Czego chcieć więcej. To chyba nie jest
    galeria na Picasie gdzie jest wrzucone 1000 zdjęć, a człowiek leci
    scrolem w dół żeby pozbyć się wyrzutów sumienia że olał album kuzynki z
    chrzcin.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 42. Data: 2011-07-06 17:10:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-06 18:05:57 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Szczerze powiedziawszy to dziwi mnie postawa de Fresz'a bo działa w
    > branży nie od dziś a zachowuje się jakby widział pierwszy raz poziome
    > portfolio ;).

    Nie pierwszy raz widzę, ale akurat się złożyło, że autor był pod ręką
    do dyskusji. Bedącej stratą czasu jak się okazało, ale już mniejsza z
    tym.

    > Sporo ludzi sięga po to rozwiązanie wbrew temu co można by sądzić po
    > tej dyskusji:

    Nie ma sensu licytować się na ilość, bo nierealnym jest stworzenie
    sensownej statystyki. A to że "sporo ludzi sięga" o jakości samego
    rozwiązania znaczy całkiem nic. I miłośników stosowania poziomych
    galerii nie jest aż tak dużo (na szczęście). Gdyby komuś chciało się
    pomyśleć nad odwróceniem w takim przypadku scrolla, byłoby to
    rozwiązanie ok, a tak - przerost formy nad funkcjonalnością.

    de Fresz

  • 43. Data: 2011-07-06 21:06:38
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-07-06 19:10, de Fresz pisze:
> [...]
    > pomyśleć nad odwróceniem w takim przypadku scrolla, byłoby to
    > rozwiązanie ok, a tak - przerost formy nad funkcjonalnością.

    Wiesz ja po ilości wpisów w tym wątku widzę że jesteś bliski opracowania
    jedynego słusznego template'u ;). Widzisz to nie jest takie proste bo mi
    pozioma galeria nie przeszkadza a np. koledze JB wydaje się to bardzo
    fajne. Jednym słowem jest to strasznie subiektywne.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 44. Data: 2011-07-06 21:46:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-06 23:06:38 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Wiesz ja po ilości wpisów w tym wątku widzę że jesteś bliski
    > opracowania jedynego słusznego template'u ;).

    Gdzie tam. Jestem tyko za tym, aby UI podążało za zasadami zdrowego
    rozsądku oraz korzystało z wypracowanych empirycznie standardów.

    > Widzisz to nie jest takie proste bo mi pozioma galeria nie przeszkadza
    > a np. koledze JB wydaje się to bardzo fajne. Jednym słowem jest to
    > strasznie subiektywne.

    Wielu osobom Windows nie przeszkadza, dopóki nie spróbują czegoś innego
    ;-) Są tacy, którzy nie zwracają prawie w ogóle uwagi, bądź przywiązują
    niewielką do wygody obsługi różnych sprzętów, czy programów. Są takie,
    które przywiązują dużą i zauważają detale decydujące o wygodzie bądź
    jej braku. Żeby było fotograficznie, weźmy na przykład Canona i jego
    specyficzny układ pokręteł - popularność systemu duża, wielu osobom nie
    odpowiada, wszyscy pozostali producenci rozwiązali to inaczej, w opinii
    większości lepiej, a jednak znajdzie się parę osób, które sobie
    canonowski układ chwalą. Gdybyś zrobił pogłębiony risercz, idę o zakład
    że znaczna część (wręcz większość) nad racjonalnymi argumentami
    dlaczego, zaczęłaby się zastanawiać dopiero po zadaniu pytania.

    de Fresz

  • 45. Data: 2011-07-19 19:25:37
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    On 5 Lip, 13:38, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> wrote:

    > A ktore jeszcze z podanych linkow (oprocz zdjec makiet lodow i reportazu
    > z balu) przewijalo sie w poziomie? Pozostale (pierwsze trzy) to
    > klasyczne galerie. Nie zauwazyles? :D

    > Nooo, a te zdjecia w albumie to niby ze jak? :D Karty albumu masz z gory
    > na dol? :) Czy moze jednak lewa i prawa -- i wodzisz wzrokiem wlasnie w
    > ten sposob?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > marcin.STIG.saldatwww.saldat.pl| GG: 680500

    Marcinie - jak na moje oko - to w przypadku Twojej strony,
    rzeczywiście jest to nieco niewygodne... Strony przeglada sie glownie
    za pomoca myszki - przechodzenie na klawiature - jest niezgodne z
    przyzwyczajeniami wiekszosci ogladaczy... Co do zdjec... hmm ... lody
    ladne... technicznie b. dobre... reportaz mnie nie przekonuje... jakos
    nie lubie maniery stosowania szerokiego kata wszedzie gdzie sie da...
    ale to tylko moje zdanie. Ostatnio reportaze coraz czesciej robie
    obiektywem 50mm.
    BTW - moja galeria tez jest pozioma ;)
    pozdrawiam
    Bernard
    www.bwstudio.com.pl

  • 46. Data: 2011-07-19 20:53:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-19 21:25:37 +0200, Bernard Wybierała <b...@g...com> said:

    > BTW - moja galeria tez jest pozioma ;)

    I masz ją bez porównania wygodniej zrobioną - działa skroll, zdjęcia
    prezentowane pojedyńczo, wszystko elegancko w HTMLu bez udziału Flesza.
    To co można by udoskonalić, to sposób nawigacji po otwarciu zdjęcia -
    większe pola next/prev/close (lub część/całość zdjęcia reagująca na
    klik).

    de Fresz

  • 47. Data: 2011-07-20 21:26:30
    Od: Bodi <j...@p...pl>

    W dniu 2011-07-04 23:36, marcin.STIG.saldat pisze:

    > Mokra aleja -- swietna!
    >
    > Nie podejrzewam nikogo, ze zmeczy setki moich zdjec, no, ale...
    > Ostatnie:
    > http://www.saldat.pl/upload/ork2011/
    > http://www.saldat.pl/upload/swpap11/
    > http://www.saldat.pl/upload/blues-nsf/
    >
    > Tu cos (sztucznego) dla "ochlody":
    > http://www.saldat.pl/html/fot-produkty2.htm
    >
    > A tu sprzed kilku miesiecy, ale za to mniej komercyjnie:
    > http://www.saldat.pl/html/fot-reportaz16.htm

    To ostatnie bardzo fajne.

  • 48. Data: 2011-08-12 15:15:05
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    On 19 Lip, 22:53, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > To co można by udoskonalić, to sposób nawigacji po otwarciu zdjęcia -
    > większe pola next/prev/close (lub część/całość zdjęcia reagująca na

    Hmmm... trochę zmieniłem stronę... mam nadzieję, że teraz jest
    wygodniej... ;)

    pozdrawiam
    Bernard
    http://www.bwstudio.com.pl