    From: falco <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Motosieka k. Kutna - opinie...?
    Date: Mon, 20 Jul 2009 21:47:02 +0200

    Ivam pisze:

    > A teraz do Falco:

    > Przegapilem watek. Nie chce mi sie w tej chwili sprawdzac, ale patrzac
    > po znajomych i sobie, to polece:

    Spoko, ja mam bardzo indywidualne podejście do różnych spraw, w tym
    także przy wyborze motocykla, więc nie oczekuję, że ktoś mnie zrozumie,
    ale jak zawsze doceniam wszelką pomoc czy sugestie! ;)

    > - Zephyr 550

    Jedynie ten sprzęt mi w miarę przypasował, ale na razie pozostanie w
    teoretycznym wyborze. ;)

    > ...szosowe 400, 450'tki bym omijal. stad problemy z czesciami i ew. zbytem
    > gdy juz Ci sie znudzi.

    Tak, biorę pod uwagę popularność, bo wiem jak trudno np. o niektóre
    części do moje 175, gdy już do 250 jest niemal wszystko i to od ręki.

    > Na wyglad oczywiscie zwaracaj uwage, ale niech to nie bedzie decydujaca
    > sprawa.

    Decydująca nie jest, ale na... 2 miejscu ;) Na pierwszym jest prostota,
    łatwość obsługi, tania eksploiatacja. Na 3 miejscu (kto wie czy nie
    najważniejszym - budżet) ;) Na razie zamrożony niestety... :(

    > Napalisz sie np. na Estrellke (albo gn 400)

    Nie, nie z tego już wyrosłem, owszem piekielnie mi się podoba, ale
    właśnie dlatego, że jest praktycznie niedostępna w PL, od razu poszła na
    półkę z napisem "piękna, acz niedostępna". ;)

    > Tak samo odradzilbym Ci GN 250. Za slabe, po prostu. Nie czulbym sie na tym
    calkowicie bezpiecznie w
    > codziennej jezdzie. Nie powiem, pewnie jawa jest slabsza, ale szukasz
    > maszyny do przemieszczania, a nie jazdy raz od swieta, zeby sie w
    > niedziele pokazac, prawda? A poza tym na mocniejszych maszynach mozesz
    > jechac zarowno powoli, jak szybko, na slabym sprzecie, tylko to pierwsze;)

    Z tego co się zorientowałem, to popularny Gienek ma chyba tak samo dużo
    zwolenników, co przeciwników, jeszcze nie spotkałem opinii pośredniej,
    jedynie "jestem za a nawet przeciw". ;)

    Co do babci Jawy, to pomiędzy większymi siostrami a moją 175 jest
    naprawdę znaczna różnica, ja mogę sobie co najwyżej popyrkać... ;)
    Dlatego myślę o innym motocyklu, ale też małym, zgrabnym i cieszącym oko
    bez zarywania kieszeni na części i wachę... ;)

    Co do samych prędkości, to może ja dziwny jestem, ale nie kręci mnie to
    wcale, co więcej mam mocne obawy przed dużymi prędkościami na motocyklu.
    Owszem fajnie jest mieć poczucie, że gdy odkręcę, to pojadę, ale z moich
    bardzo nikłych doświadczeń, właśnie jazda 250 sprawiała mi frajdę.
    Prędkość rzędu 90-100 osiągana bez problemu i w miarę elastycznie a na
    podróżną już w zupełności wystarczy.
    Może, kiedyś zmienię zdanie, ale na razie absolutnie nie jest dla mnie
    priorytetem lecieć 130, 150, bo to pozostaje jako abstrakcja.
    Podobnie jak jazda Garbuskami, gdzie ludzie nie czujący bluesa pukają
    się w głowę słysząc i widząc gdy ruszam w kolejną trasę, przecież "to
    jest małe, wolne i w ogóle brzydkie".
    Przy Popielku (Garbus 1200 6V) maksymalną mam rzędu 110 przy dobrych
    wiatrach 120 (z górki) ;) owszem do wyprzedzania muszę mieć spooory
    zapas, ale nie stanowi dla mnie problemu jechać w kolejną kilkuset km
    trasę. (2 tygodnie nazad 800 pękło w czwartek, jeśli nic sie nie zmieni
    poleci kolejne 800). Ja czerpię frajdę z samej jazdy, owszem czasem
    brakuje pod nogą, gdy chciałbym wyprzedzić coś na szybko, ale za to
    ekonomiczny rachunek przy dystrybutorze, zwłaszcza przy chorych cenach
    benzyny znacznie mi to rekompensuje... ;)

    Szukam nieśpiesznie, trafię w tym sezonie i będę mógł kupić, super,
    jeśli nie, popyrkam nadal Jawą, poszukam w nowym sezonie... ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V