  • Data: 2009-07-20 20:57:52
    Temat: Re: Motosieka k. Kutna - opinie...?
    Od: "Ivam" <f...@-...fm> szukaj wiadomości tego autora

    "falco" <m...@w...pl> wrote in message
    news:h42i9t$qa1$1@mx1.internetia.pl...

    > Jedynie ten sprzęt mi w miarę przypasował, ale na razie pozostanie w
    > teoretycznym wyborze. ;)

    Bardzo fajny... po prawdzie ja bym bral wiekszego, ale i tak bardzo fajny;)

    > Tak, biorę pod uwagę popularność, bo wiem jak trudno np. o niektóre części
    > do moje 175, gdy już do 250 jest niemal wszystko i to od ręki.

    Problemem moga byc ceny do japonii. Pogooglaj i sam sprawdz, ze czym starsza
    tym pasci drozsze. Chociazby ta wlasnie wspomniana wczesniej tarcza (juz nie
    wspominajac o czesciach silnikowych)

    > Decydująca nie jest, ale na... 2 miejscu ;) Na pierwszym jest prostota,
    > łatwość obsługi, tania eksploiatacja. Na 3 miejscu (kto wie czy nie
    > najważniejszym - budżet) ;) Na razie zamrożony niestety... :(

    To z mojej listy pozostaw XJ w wersji naked jest duzo ladniejsza. Przyznam
    szczerze, ze gdyby nie wyglad to w sumie chyba XJ'ta wszystkie te wymagania
    spelnia;)

    > Z tego co się zorientowałem, to popularny Gienek ma chyba tak samo dużo
    > zwolenników, co przeciwników, jeszcze nie spotkałem opinii pośredniej,
    > jedynie "jestem za a nawet przeciw". ;)

    Jak na tak mala maszynke to jest ok, ale odpusc sobie jednak tak male (250)
    maszyny. Spalanie wcale (w starych) nie jest duzo mniejsze od 500-600, a
    konikow bylo malo, do tego sporo pozdychalo, bo ciagle katowanie (zeby
    wyprzedzic czy cokolwiek), bo zazwyczaj ludzie mlodzi, itp.

    Ja bym gienka przygarnal, ale powiedzmy na 20'tym miejscu w moim garazu i
    tylko i wylacznie jako maszyne do okazyjnych wyjazdow, a nie jako maszyne
    podstawowa.

    > Co do babci Jawy, to pomiędzy większymi siostrami a moją 175 jest naprawdę
    > znaczna różnica, ja mogę sobie co najwyżej popyrkać... ;)
    > Dlatego myślę o innym motocyklu, ale też małym, zgrabnym i cieszącym oko
    > bez zarywania kieszeni na części i wachę... ;)

    To olej pojemnosci typu 400, 450 i pewnie tez niektore 550. Za malo tego,
    zeby bylo w czym wybierac. Poza tym trzebaby dokladnie sprawdzac, w czym jak
    sam powiedziales - nie mas za duzo doswiadczenia. A to, ze pojedziesz z
    mechanikiem nie znaczy, ze to wiele zmieni - w nietypowych sprzetach
    niebardzo wiadomo co (poza tym co zawsze) sprawdzac.

    > co więcej mam mocne obawy przed dużymi prędkościami na motocyklu.

    A kto Ci kaze jechac szybko? Zapas mocy/momentu nie oznacza koniecznie
    zasuwania z predkosciami kosmicznymi. Wieksze maszyny, ktore moga bez
    problemu jechac np. 160, nie bada tak zakatowane, jak te, ktore maja vmax
    ~110.

    > bardzo nikłych doświadczeń, właśnie jazda 250 sprawiała mi frajdę.
    > Prędkość rzędu 90-100 osiągana bez problemu i w miarę elastycznie a na
    > podróżną już w zupełności wystarczy.

    Tylko wlasnie problem sie zaczyna, jak wezmiesz troche gratow, albo bardzo
    silny wiatr, albo pasazerke zabierzesz, itp.

    > Może, kiedyś zmienię zdanie, ale na razie absolutnie nie jest dla mnie
    > priorytetem lecieć 130, 150, bo to pozostaje jako abstrakcja.

    Nikt Cie nie zmusza, to Ty masz panowac nad sprzetem, a nie on nad Toba. W
    sumie nie kwestia predkosci dla mnie jest najwazniejsza, ale przyspieszenie.
    Bo slaba maszyne najpierw musisz rozpedzic, sprawdzic czy mozesz wyprzedzac
    i albo hamowac, albo wyprzedzac. Majac mocna maszyne, jedziesz sobie
    spokojnie i wyprzedzasz "z miejsca".

    > Przy Popielku (Garbus 1200 6V) maksymalną mam rzędu 110 przy dobrych
    > wiatrach 120 (z górki) ;) owszem do wyprzedzania muszę mieć spooory zapas,

    W ogole wyprzedzasz? Ja bym sie zastanawial po co. Na MZ'cie juz naprawde
    poza miastem to chyba w ogole nie wyprzedzam. Jezeli masz max 110, to
    przelot ~90. W moich okolicach, poza miastem to jestes zawalidroga i nawet
    ciezarowki Cie wyprzedzaja;P

    > Ja czerpię frajdę z samej jazdy, owszem czasem brakuje pod nogą, gdy
    > chciałbym wyprzedzić coś na szybko, ale za to ekonomiczny rachunek przy
    > dystrybutorze, zwłaszcza przy chorych cenach benzyny znacznie mi to
    > rekompensuje... ;)

    Czego szukasz zatem? Ekonomicznego, acz wolnego? To szukaj 125/250. Ale 400
    raczej sobie odpusc.

    > Szukam nieśpiesznie, trafię w tym sezonie i będę mógł kupić, super, jeśli
    > nie, popyrkam nadal Jawą, poszukam w nowym sezonie... ;)

    Zastanow sie dobrze czego chcesz, zebys nie skonczyl z gienkiem 400, albo
    estrelka;) albo ducatami: mark 3, apollo, albo 750SS i kilkoma latami w
    garazu spedzonymi, zeby doprowadzic to do idealnego stanu ;)

    --
    pzdr:
    Ivam