  • Data: 2011-07-05 16:39:20
    Temat: Re: Motorola A920 jako modem w Linuxie
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-04 15:02, kakmar pisze:

    > Kiedyś używałem różnych telefonów (często motoroli) jako modemów, połączenie
    > odpalałem ze skryptu bo tak było wygodniej zmienić ustawienia i dopasować
    > się do lokalnych wymagań. Tu masz kilka konfiguracji:

    <ciach>

    > Ogólnie podłącz telefon, znajdź urządzenie USB pod którym się pojawi w systemie.
    Wpisz
    > odpowiedni dla sieci APN i ewentualnie parametry dla urządzenia i będzie działać.
    > Z powyższych przykładów spokojnie coś sklecisz.
    >
    > Oczywiście na stałe z 1 siecią i telefonem lepiej sobie wklikać 1 konfigurację, ale
    > do testowania, czy częstych zmian to jw.
    >
    > W nowych ubutu, czy podobnych to się podpina modem/telefon i klika na pasku
    powiadomień
    > połącz w znaczek nowej sieci ;)

    Dzięki za skrypt. Zostałem przy wvdial, łączy mnie coś takiego:
    [Dialer Defaults]
    Init = ATZ
    Init 2= AT+CGDCONT=1,"IP","freedata.pl",""
    Modem = /dev/ttyACM0
    Phone = *99***1#
    Username = ppp
    Password = ppp
    #Stupid Mode = yes
    Init2 = ATM0
    Baud = 460800
    New PPPD = yes
    ISDN=0
    Dial Command = ATDT
    FlowControl = NOFLOW

    Może jak kiedyś ktoś będzie szukał ustawień, to się ucieszy :)
    Jedna rzecz mnie tylko zastanawia - moja Motorolka ma UMTS i się w jego
    zasięgu znajduje. Transfer który miałem nie był za ciekawy, chyba koło
    5kB/s. Też tak macie z operatorem FreeM? A może jeszcze coś muszę
    poprawić w komendach AT?

    Pozdrawiam!