  • Data: 2012-03-16 10:39:51
    Temat: Re: Motocyklista nie żyje, a 20 osób jest rannych
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-13 19:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Ze zdjec wyglada mi na to, ze kierownik autobusu probowal uniknac
    > zderzenia i uciekal na pobocze, gdzie niestety byl row. Z podstaw fizyki
    > (ped) samo uderzenie motocykla w autobus raczej nie spowodowaloby
    > wiekszych szkod w tym ostatnim. Na zdjeciu widac niewielkie uszkodzenie
    > przodu autobusu. Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze dla pasazerow
    > przezycie raczej do milych nie nalezy.

    W takiej sytuacji głośnie kilka miesięcy temu hasło TIR-manów "wal po
    osobówkach" nie jest pozbawione racjonalności :(
    Wiem, że to brzmi cyniczne, ale ludzki odruch kierowcy - ucieczka przed
    zderzeniem, i chęć dania szansy motocykliście spowodowała tylko
    powiększenie tragedii. Zapewne ja też bym się tak zachował - nie wiem,
    na szczęście nie byłem jeszcze w takiej sytuacji.

    A gdyby kierowca nie próbował uniknąć kolizji, tylko dbał wyłącznie o
    swoich pasażerów to były by lamenty: "mógł zjechać, skręcić, nie jechać
    tą drogą itd..."

    --
    Wojciech Smagowicz