  • 21. Data: 2012-05-14 22:57:01
    Temat: Re: "Motocykl wali mi się w zakręcie" - o co tu chodzi?!
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-14 16:39, Marcin N pisze:

    > potrzebna jest niezrównoważona siła. Niezrównoważona siłą
    > odśrodkową. Ale skąd nieoczekiwanie taka siła ma się brać?

    Trza bylo pisac na pl.costam.fizyka :)

    Tu wiekszosc to praktycy i sila zlego co najwyzej z sil.
    Jak juz sie przejedziesz tym gsx g czy tak jak koledzy mowili na flaku
    (chociaz uwazam ze at przy 1barze z przodu zachowuje sie lepiej niz
    ppunkt g przy nominalnej, wiec moze inne tez) to se bedziesz mogl
    blednik leczyc, calkowac, rozniczkowac i tworzyc modele doskonale ;)

    > Poza tym - nie o Ciebie tu chodzi. Nie jesteś jedynym, któremu motocykl
    > się wali pomimo napompowanych opon.

    Wszystko przez Kpopacz, nie dala nam szczepionek naptasia grype i
    wiekszosc umarla, a reszta powariowala! ;)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 22. Data: 2012-05-14 23:20:44
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 14 May 2012 16:39:47 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Zadałem proste pytanie licząc na proste wyjaśnienie techniczne.

    To że pytanie jest proste nie oznacza, że istnieje proste wyjaśnienie.

    Proponuję żebyś sobie przeczytał "Motorcycle Chassis Design" Tony'ego
    Foale, na temat geometrii pogłębiających zakręt na pewno też tam coś
    znajdziesz. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    ST99i i NTV650

  • 23. Data: 2012-05-15 07:57:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 20:21, Monster pisze:

    > Bossz,tendencja do pogłębiania zakrętu najczęściej przy małych
    > prędkościach,że takim motocyklem nie jezdziłeś to nie znaczy że nie ma.
    > Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie mają takich tendencji,pojezdzij
    > jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

    No i proszę. Wystarczyło ze 20 postów "walki", parę wyzwisk ze strony
    kilku "ekspertów" i w końcu poznałem odpowiedź. A mówią, że dowiedzenie
    się czegokolwiek na tej grupie jest zupełnie niemożliwe.

  • 24. Data: 2012-05-15 08:30:00
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 14 May 2012 14:30:06 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > ciężkości. Żaden motocykl tego nie robi więc o co chodzi w tym stwierdzeniu?

    Obniz sobie w swoim motocyklu cisnienie w oponach o 1 atmosfere i bedziesz
    mial wtedy efekt o ktorym piszesz.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 25. Data: 2012-05-15 10:29:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Sporty i nakedy o podobnej geometrii nie mają takich tendencji,pojezdzij
    > jakimś czopkiem,najlepiej z dłuższym przodem.

    Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

    Motocykl zacieśnia zakręt - ok. Ale dlaczego zacieśnia? Musi wystąpić
    niezrównoważona siła.
    Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.
    Siła odśrodkowa równoważy siłę grawitacji wynikającą z pochylenia.
    Motocykl jest w równowadze. Jedyne elementy zmieniające pozycję to
    kręcące się koła. Skąd więc nagle ma się zacieśnić zakręt? Co ma
    wygenerować nagle dodatkową siłę, która zacieśni mi zakręt (zwiększy
    pochylenie motocykla)? Ciągle nie rozumiem jednak.

  • 26. Data: 2012-05-15 10:34:46
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-15 10:29, Marcin N pisze:

    > Powiedzmy, że jadę w zakręcie o stałym promieniu ze stałą prędkością.

    Blad w zalozeniu. Wchodzisz w zakret, motocykl opornie sie sklada i
    trzeba mu w tym pomagac, nagle JEB i leci, trzebo go trzymac zeby nie
    wywinac orla.
    Wiedzialbys to gdyby nie Twoja niechec do jazdy.

    pozdr
    newrom

  • 27. Data: 2012-05-15 10:36:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/15/2012 10:29 AM, Marcin N wrote:

    > Przemyślałem tą odpowiedź jeszcze raz i znowu mi nie pasuje coś.

    Zacznij jeździć a zrozumiesz.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2012-05-15 10:38:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-15 10:36, AZ pisze:

    > Zacznij jeździć a zrozumiesz.

    Ty, praktyk, daj szansę teoretykom. To dzięki nim w ogóle masz na czym
    jeździć. Gdybyś czasem przemyślał teorię zamiast wyłącznie zapieprzać na
    motorze - to byś też się wielu nowych rzeczy nauczył.

  • 29. Data: 2012-05-15 10:41:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > wywinac orla.
    > Wiedzialbys to gdyby nie Twoja niechec do jazdy.

    Nie rozumiem ostatniego zdania. Spróbuj unieść się ponad osobiste docinki.

    Twoim zdaniem problem walenia w zakręt dotyczy "stanu nieustalonego"?
    Znaczy pierwszej fazy wchodzenia w zakręt, gdy siły cały czas się
    zmieniają? Ok, przyjmuję to wyjaśnienie.

  • 30. Data: 2012-05-15 10:45:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/15/2012 10:38 AM, Marcin N wrote:

    > Ty, praktyk, daj szansę teoretykom. To dzięki nim w ogóle masz na czym
    > jeździć. Gdybyś czasem przemyślał teorię zamiast wyłącznie zapieprzać na
    > motorze - to byś też się wielu nowych rzeczy nauczył.

    Było wielu takich wg. których teori wiele rzeczy nie ma prawa działać i
    działa. Teoria niepoparta praktyką jest letko z dupy. Jak myślisz czemu
    projektanci budują prototypy które później ulepszają zamiast zrobić
    projekt i od razu rzucić masową produkcję bo projekt w teorii jest
    zajebisty?

    Widzisz, Ty za to w teorii jesteś mistrzem ale jeszcze nikt nie widział
    jak jeździsz ani fotki z Twoją superpozycją na torze.

    --
    Artur
    ZZR 1200