eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleMotocykl prostuje w zakręcieRe: Motocykl prostuje w zakręcie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
    Date: Mon, 4 Apr 2011 20:21:04 +0000 (UTC)
    Organization: TR Newsportal [http://www.newsportal.one.pl]
    Lines: 49
    Message-ID: <5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79$1@grupy.scigacz.pl>
    References: <incsoc$1hpm$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: bemo.akonet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1301948464 21938 85.232.234.178 (4 Apr 2011 20:21:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Apr 2011 20:21:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/4.0
    X-HTTP-Posting-Host: abde39.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:637656
    [ ukryj nagłówki ]

    KinKongnapisal

    > Witam Szanowną Grupę,

    > Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem
    > posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem
    > go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem
    > bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie
    > natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Nie wiem za
    > bardzo gdzie szukać przyczyny? Może to wina opon czy może raczej wyjechanego
    > łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
    > niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo
    > trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;)

    > Z góry dzięki za odpowiedzi :)


    "Prostowanie" po odjęciu gazu to normalne zjawisko. W zależności o paru
    czynników może być mocniejsze, lub słabsze. Lekki wpływ mogą mieć na to
    opony, ale też stan zawieszenia, łożysk w kołach i główce ramy. Np.
    miękkie zawieszenie (słabe napięcie wstępne, ściorany olej, albo uklepane
    sprężyny) i motocykl po ujęciu gazu mocniej nurkuje -> wyostrza się
    geometria -> mocniej prosuje.

    W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie
    ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu
    na zewnątrz. Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do
    ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać
    się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i
    przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie.

    Reasumując. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego
    zawiasu. W GSRze pod Twoim ciężarem powinien ugiąć się w granicach 25 mm
    (Rider Sag). Jeśli siadasz na moto (najlepiej podparte z boku, abyś
    całkowicie je dociążał, jak w czasie jazdy) to możesz mieć pierwszą z
    przyczyn.

    Ale mogą być też inne przyczyny. Trzeba by zobaczyć. W każdym razie
    zjawisko nie jest "nienormalne". Aha, cały czas zakładam że masz prosty,
    sprawny motocykl.

    Pozdr,
    Mariusz



    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: