  • 91. Data: 2009-08-28 18:17:51
    Temat: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Bartosz Mierzwiak wrote:
    > Obawiam się, że po obejrzeniu samplów będziesz zmieniał zdanie na:
    > "jeśli zależy ci na dobrym gripie i większym wizjerze to..." ;)

    ... :) hihi :)

    > http://klubkm.pl/forum/showpost.php?p=851374&postcou
    nt=422
    > http://klubkm.pl/forum/showpost.php?p=851374&postcou
    nt=422
    > http://klubkm.pl/forum/showpost.php?p=851319&postcou
    nt=398

    > Placki znikły... :)

    Placki to znikły w sofcie v4 z A700. Zadziwia jednak to, że są wciąż w
    A900 i to w najgorszym wydaniu.
    Nawet małe alfetki robią lepsze JPG od A900 :) hehe :)

    d.

  • 92. Data: 2009-08-28 18:21:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Do końca unikatowe to to nie było - miały to wszystkie Nikony Coolpix
    > serii 900 i potem 4500 (i to Nikon miał wcześniej - pierwszy Coolpix z
    > łamanym korpusem - 900 - zaanonsowany 16.03.1998, Sony DSC-F505 -
    > 18.08.1999 - obie daty w/g dpreview). Z nieco nowszych konstrukcji
    > Nikona łamany korpus miały Coolpixy 4500, SQ, S10, rozwiaząnie takie
    > stosował też Pentax w modelu Optio X.

    Trochę tak i nie :) Owszem było kilka zginanych konstrukcji, przede
    wszystkim jednak były to kompakty. Sony chyba jako jedyne miało aparat
    tego typu z gripem i wyraźnie oddzielonym obiektywem, Wszyscy inni woleli
    wywijać sam ekran i też miało to swoje zalety.
    Oczywiście rozwiązanie made by sony miało jedną wadę - wymuszało zdjęcia w
    poziomie. Pionowo konstrukcja "nie działała" :)

    d.

  • 93. Data: 2009-08-28 19:40:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

> [...]
    > Oczywiście rozwiązanie made by sony miało jedną wadę - wymuszało zdjęcia w
    > poziomie. Pionowo konstrukcja "nie działała" :)

    Obejrzyj sobie kiedyś któryś z w/w aparatów - tam właśnie jest podział na
    część 'gripową' - z uchwytem, ekranem LCD i spustem migawki oraz obracaną
    względem niej część 'obiektywową' - z obiektywem, lampą błyskową i w
    niektórych modelach wizjerem optycznym. I też nie działa w pionie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 94. Data: 2009-08-28 20:09:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > względem niej część 'obiektywową' - z obiektywem, lampą błyskową i w
    > niektórych modelach wizjerem optycznym. I też nie działa w pionie.

    Ale to wszystko to raczej mini-kompakty były, bo chyba nie miał ani jeden
    gripa pokroju lustrzanki?

    d.

  • 95. Data: 2009-08-28 20:42:49
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Ale to wszystko to raczej mini-kompakty były, bo chyba nie miał ani jeden
    > gripa pokroju lustrzanki?

    Zobacz sobie: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp995/ - mi się tego
    Coolpixa trzymało wygodniej niż niejedną lustrzankę. A i ciężkawe te
    Coolpixy były - taki np. 990 ważył więcej (509g) niż np. Sony Alfa 230
    (fakt, że z obiektywem, a Sony sam korpus).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 96. Data: 2009-08-28 22:26:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > No, wcześniej do tej krainy odeszły kamery na film (super) 8 mm. Mimo
    > twierdzeń, że takiej czerwieni, jak odwracalny film kodaka nie da żadna
    > kamera wideo.
    > Kaseta magnetofonowa też już chyba r.i.p., nawet bardziej niż winyl.

    Mnie prywatnie jest jakoś bliższa sercu od winyla - równie kiepsko gra,
    ale ładniej wygląda :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 97. Data: 2009-08-28 23:18:06
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > Coolpixy były - taki np. 990 ważył więcej (509g) niż np. Sony Alfa 230
    > (fakt, że z obiektywem, a Sony sam korpus).

    A230 to możliwie najmniejsze i plastikowe lusterko. Mniejszy pewnie i olek
    będzie, ale to właśnie bez szkiełka. Ten nikon owszem jest większy niż się
    spodziewałe, chociaż wciąż o wiele mniejszy niż trzycyfrowa seria sonego.
    W sony konstrukcja jest też trochę inna, bo tam obiektyw obraca się wokół
    body od przodu. W sumie jednak na to samo wychodzi :)

    d.

  • 98. Data: 2009-08-29 10:55:18
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> napisał(a):

    > Obawiam się, że po obejrzeniu samplów będziesz zmieniał zdanie na:
    > "jeśli zależy ci na dobrym gripie i większym wizjerze to..." ;)

> [...]

    Placki mi nie przeszkadzały tak bardzo, bo ważniejsze zdjęcia wołałem z RAWów,
    ale to dobra wiadomość. Sony przeszedł z postmodernizmu na realizm :-)

    Jak dla mnie super, ciekawe kiedy będzie w sklepach

    Maciej

  • 99. Data: 2009-08-30 10:24:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-28 03:21:08 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Dla Ciebie.
    > Dla mnie najtandetniejszy jest olek, chociaż wiele osób tu się nie zgodzi.

    Mam wręcz przeciwne odczucia - że Olek właśnie robi najsolidniejsze
    korpusy od najtańszej klasy - najlepszy jakościowo plastik, dobrze
    spasowany, nic nie trzeszczy i nie jedzie tandetą.

    > Myślę, że wynika to wprost z przyzwyczajeń i ogólnie danego gustu.

    Bzdura, przyzwyczajenia nie mają tu nic do rzeczy.

    > A100 i A200 są zupełnie inaczej wykonane. Użyto całkiem innych materiałów itd.

    IMHO równie gównianych i tandetnych. W obu przypadkach się
    zastanawiałem czy to nie są po prostu atrapy. Ale nie, niestety okazało
    się, że działają :-P

    > Jeszcze raz Ci powtarzam - kwestia osobistego gustu. Widzisz - ja takie
    > zdanie mam o innej marce. Dla mnie tez akurat sony w swojej półce jest
    > najwytrzymalsze,

    Nic nigdzie nie pisałem o wytrzymałości.

    > Z tego co piszesz to wymagasz od producenta by robił to, tamto i siamto.

    Nie, po prostu zauważam i doceniam innowacyjność, bo to ona pcha cały
    rynek do przodu, ona generuje postęp. Choć niestety nie zawsze
    innowacyjność oznacza sukces finansowy.

    > Zeissy są tak samo niepozorne, ale potrafią zaskoczyć i odstawić
    > konkurencję pod względem jakości obrazu okrutnie.

    Siakoś nie zauważyłem tego odstawiania przez Zeissa konkurencji.
    Owszem, są bardzo dobre, choć czasem wcale nie tak zachwycające, są
    również mocno "przecenione" (w sensie overpriced).
    Zresztą dla mnie magia szkieł Zeissa czy Leici skończyła się wraz z
    analogami - tam "rzondziły" pod względem plastyki obrazu, co było
    czasem wręcz drastycznie widoczne na slajdach. Dżapsy w wielu miejsach
    dościgały niemców pod względem geometri, kontroli CA czy ostrości, ale
    w kwestii wspomnianej powyżej - zawsze byli w tyle, nawet w
    najdroższych szkłach. Rzecz w tym, że w erze cyfrowej coś takiego, jak
    plastyka obrazu nie ma już większego znaczenia, bo potrafi ją doskonale
    zabić lub wzbogacić processing aparatu, czy kombinacja kilku suwaczków
    w wołarce. I piszę to jako wieloletni użytkownik optyki Zeissa.

    > I co... wolisz pentaksa, gdzie chociaż całkiem niezłe body to jednak
    > sporo oczywistych braków w optyce no i brak pełnej klatki?

    Oczywiście że wolę Pentaxa. Bo po kiego mi obecność w systemie pełnej
    klatki, której na 98% nie kupię przez kolejne ładnych parę lat - bo
    najzwyczajniej nie ma to większego sensu dla amatora?

    Za to już dziś jest to system oferujący bodaj najlepszą ergonomię i
    nowe K7, mimo że ciut spóźnione jest chyba najciekawszą pozycją w
    segmencie. Z optyką u nich jest trochę słabiej IMHO, ale pokaż mi inną
    firmę z ofertą fajnych stałek o ludzkich ogniskowych pod kropa (co mnie
    osobiście nie kręci, ale ma wielu zwolenników).

    > Albo olka, który jest w ciemnym wilgotnym miejscu z swoim 4/3 i wiadomo
    > już, że będzie migrował do m4/3?

    Doprawdy jest? Doprawdy wiadomo? Radziłbym Ci jednak większą ostrożność
    w szafowaniu osądami.

    > Takie K-7 jako samo body jest niezłe, ale przy jego cenie niezbyt
    > będzie popularne, a i dopiąć tak trochę nie ma czego czasem.

    Tak ogólnie patrząc, to można do niego podpiąć znacznie więcej, niż do
    Sonolty :-P Zresztą Pentax ma kilka ciekawych i unikalnych szkiełek -
    jak wspomniane Limitedy, jak 17-70/4, jak 60-250/4 (który właśnie
    zniknął z europejskich stron Pentaxa).

    > No i tak większość nie spojrzy ani na niego ani na olka wiedząc co mogą
    > mieć gdzie indziej.

    A co mogą mieć gdzie indziej? Więcej marketingu? Niższą jakość? Większe
    towarzystwo fanbojów? :->

    > Od D700 według ceneo tańsza jest o pięć stów, od 5dII tańsza o ponad
    > półtora tysiąca.
    > Owszem każdy coś ma fajnego - nikon LV/filmy i AF, Canon 20Mpix i
    > LV/Filmy, sony 24Mpix i wizjer. Jak odjąć od tego ostatniego 2fps i 2%
    > wizjera to masz jeszcze taniej z A850.
    > No i teraz powiedz mi na serio co wolisz:
    > + af

    Przedewszystkim. Alfa jest tu lekko w tyle, z racji kiepsko
    rozstawionych punktów. Fakt że ma sprawniejszy od 5d nie jest
    specjalnym komplementem, bo obecnie już chyba wszystko ma od niego
    lepszy ;-)

    > + filmy

    Sik falisty.

    > + lv

    Powinno być.

    > + dużo fps

    Dla mnie okolice 4 są w zupełnności wystarczające.

    > + cenę

    Wszystkie FF są powyżej kwoty, jaką jestem skłonny wydać na body.

    > + wizjer

    Tak naprawdę dla mnie wszystko od poziomu pryzmatu z kryciem ~95% jest
    wystarczające. Owszem, 100% jest miłe, ale IMHO to taki bonusik,
    przyjemny, acz niekonieczny.

    > + matrycę

    Obok ergonomi i dopasowanego do potrzeb zakresu optyki ona jest jednym
    z najistotniejszych faktorów.

    > Myśl sobie co chcesz - IMHO to już kwestia czasu.
    > Podaję mniej więcej bo nie chce mi się sprawdzać:
    > 2003 APS-C kosztuje 6000zł 300D, pełna klatka 20000zł - kodak

    Podawanie cen historycznych w zł jest bez sensu, bo ciężko teraz
    ustalić jakie wtedy były kursy walut i jak się mają do dzisiejszych.
    300D kosztowało wtedy 1100/1200 ojro, dzisiaj odpowiednik modelu z tej
    firmy kosztuje 800/900 ojro. Ale jest też i model tańszy.

    > 2008 APS-C kosztuje 1000zł A200, pełna klatka 7000zł - 5D (ostatnie nowe)
    > 2009 APS-C ok 1000zł, pełna klatka pewnie będzie za 6000zł (już nie 5D)

    Mieszasz modele, nie uwzględniasz kursów walut, podajesz spekulacyjną
    cenę modelu, którego nie ma jeszcze na półkach - bądź poważny.

    > To jak myślisz - ile jeszcze czasu pełna klatka może siedzieć w takiej
    > cenie? Producenci nie są głupi - puszczą zaraz za 5000zł jakiś aparat
    > średniej klasy z pełną klatką. Później spadnie do tego poziomu wyższa
    > klasa, więc ludzie będą mieli powód do zmiany.

    Marzenia. Dopóki FF będą się sprzedawały dobrze jako body
    higher-semi-pro, dopóki wyższe modele kropowe idą bez problemu - to się
    po prostu nie wydarzy. Pamiętaj, producenci wkładają minimum wysiłku,
    aby zarobić jak najwięcej, FF za 3k zł zupełnie nie znajduje miejsca w
    tym modelu.

    > IMHO nie - bo z wszystkich bajerów właśnie to jest najbardziej pożądane.

    Przez kogo? Przez Ciebie? Przez miłośników gładkiego wysokiego ISO,
    którego i tak będą używać sporadycznie? Przez fanów papierowej GO,
    którzy rzadko kiedy mają coś jaśniejszego niż f2,8, jak nie f4? Komu i
    do czego jest tak naprawdę _potrzebne_ FF?

    > Ja tam mogę nie mieć LV, filmów i podobnych, ale nie zmienię lustrzanki
    > już na cropową. Po prostu nie ma to dla mnie sensu.

    No to zabulisz. I Ty będziesz szczęśliwy i producent, czyli - bez zmian.

    > ZF słucha co się mówi o aparatach i wierzy ślepo w opinie po sieci,
    > wierzy w magiczne numerki i testy oraz potrafi nieźle ułożyć w
    > kolejności aparaty - lepszy, droższy, tańszy, gorszy.

    Stąd to pojawiające się tu i ówdzie parcie na pełną klatkę - kupowanie
    obiektywów pod nią, mimo że na kropie przy krótszych ogniskowych są
    średnio użyteczne, wchodzenie w systemy gdzie jest FF, a "już za chwilę
    będzie za grosze". I latają później tacy po kilka lat z przypiętą
    optyką daleką od optymalnej, używają dużo łyżwowrotek, czasem nawet
    zmieniają body na nowsze kropowe, bo FF ciągle w cenie
    nieprzyswajalnej, ale udają że są zadowoleni i przekonują innych do
    obrania tej samej kamienistej drogi, bo to "już za chwilę"...

    > Co rok tanieją pełne klatki.

    Jasne - z 12k zł na 9k - no po prostu prawdziwa okazja.

    > IMHO właśnie nie - cropy są już bardzo wydojone. Megapikseli nie ma co dodawać,

    Doprawdy? ;-)

    > Skoro Ty tak lubisz JPG to pewnie dla Ciebie to wada pierwszej wody.
    > Dla mnie JPG mogą nie istnieć i byłoby to nawet lepsze z pewnego
    > powodu. Pewne jest, że znakomita większość ludzi, którzy kupią A900 to
    > akurat wie co to RAW.

    Wiedzieć co to raw, a być zmuszonym do używania tylko jego, to jakby
    dwie różne kwestie.

    > Wymieniasz dwa aparaty, których sprzedaż jest nikła, a zapominasz o
    > wszelkiej maści lumiksach żywcem oderżniętych od panasonika, a jedynie
    > z kropką i wyższą ceną (czy tam jeszcze serwisem).

    To może jeszcze raz uważnie przeczytaj co napisałem na początku.

    > Nie wiem jaka jest sprzedaż M8, ale to z pewnością nic w stosunku do
    > reszty tego co odżynają.

    Mieli obrót na "drobne" 150 milionów ojro w zeszłym roku. Nawet jeśli
    na sztuki to nic w porównaniu z dżapsami, to i tak wynik całkiem
    przyzwoity, jak na najbardziej niszowego producenta.

    > Ale Ty zarzucasz, że tak źle i tak sztywno. Jak fotografowie biorą ode
    > mnie aparat żeby zobaczyć jak to wygląda, to pierwsze co mówią, to, że
    > fajnie, bo po przekręceniu o 90 stopni zmienia się orientacja na LCD.
    > Taki drobiazg, a kto to jeszcze ma?

    Inni mają top panele, więc rzeźbienie ze statusem na LCD było pewnie
    dla nich zbędne, ale fakt, to miłe.

    > Z gripem zdaje się, że jako pierwsi mieli taki. Zaraz potem chyba
    > pojawił się grip do nikona.

    Dla mnie dopinanie gripa, poza kilkoma szczególnymi przypadkami, to
    zasadniczo bezsens, więc mnie jakoś szczególnie nie przekonuje, ale
    wiem też, że jest wielu fanów skuszonych wyglądem "prawie jak profi" ;-)

    > Ale to im zarzucasz - że są nieelastyczni. Przez masę lat wszyscy mieli
    > dokładnie tę samą konstrukcję.

    Bo okazała się bardzo wygodna. Nie znaczy to, że nie można lepiej, ale
    jak na razie w rozwiązaniu Sony nie widzę jakiejś szczególne przewagi
    jakościowej. Więc fajnie że ktoś szuka nowych rozwiązań, ale to jeszcze
    nie jest jakiś szczególny przełom.

    > A tu np:
    > http://www.digicamhistory.com/1991.html
    > dokładniej - to ścianka cyfrowa leaf + hasselblad = pierwsza lustrzanka
    > cyfrowa (odczyt i zapis cyfrowy).

    Ale jak już, to Leaf, nie Hassel, bo sam aparat był seryjny i mogli w
    jego miejsce zapewne użyć dowolnego innego MF z wymiennymi magazynkami
    (co niedługo miało miejsce).

    > Od kiedy to stanowi rewolucję, a do kiedy nie?

    Od wtedy, gdy nikt inny wcześniej tego nie oferował.

    > A900 ma 5fps z 24Mpix, D3x chyba nawet jeszcze więcej. Oba mają pełną
    > klatkę i śledzenie.

    W jakim czasie PO D3?

    > Casio miał ma 1000fps, albo 60 RAW/sekundę.

    W połączeniu z pełną klatką? Niesamowite. Czytaj może uważniej.

    > No niebywała możliwość jak na aparat pełnoklatkowy :)

    No niebywałe, że głowny konkurent do dziś nie daje takiej opcji. Sony
    też jakoś samo tego nie wymyśliło.

    > Zaczepnie zapytam w czym to pomierzyłeś tę rewelacyjność? Że nikon ma
    > dobry AF to ja wiem. Powiem Ci, że sony też daje radę i nie udowodnisz
    > mi, że jest dramatycznie gorzej itd, bo po prostu nie masz tu mniej lub
    > bardziej określonych słupków.

    Sony po pierwsze ma dupnie rozstawione pola, żywcem wzięte z A700, po
    drugie do skutecznego śledzenia ma zdecydowanie za mało punktów.

    > Jedno i drugie miewają znacznie tańsze puszki.

    Teraz. A w momencie wyjścia D3?

    > Niestety ten aparat nie miał wiele konkurencji. Ciągle jej nie ma.

    Bo rynek profi rządzi się nieco innymi prawami, niż elektronika
    konsumencka, tu nie ma nowości co rok.

    > Nikt nie zrobił aparatu tej klasy i w tej cenie od dłuższego czasu i
    > wcale nie znaczy to że np takie sony jest złe, niedobre i
    > nierewolucyjne.

    Dla Sony to ciągle za wysoka liga.

    > W przeciwieństwie do Ciebie nie uważam, by dostępność takiego aparatu w
    > systemie przeszkadzała w używaniu aparatów na jakie mnie stać:)

    Rozmowa nie była o tym, na co Cię stać, tylko o puszczce, która
    stanowiła jakiś tam krok naprzód w konstrukcjach dSLR.

    > Tak samo mógłbym Ci napisać, że A900 ma tak fajny wizjer, tak dużo
    > Mpix, a przy tym jest tak tanie i tego argumentu nie przebijesz
    > jakimkolwiek innym jeśli upiorę się, że taki zestaw cech to akurat jest
    > rewolucyjny.

    A jest? Bo IMHO rewolucyjna jest co najwyżej cena.

    > Upowszechnienie nie jest rewolucją. Zresztą odpowiem Ci, że sony
    > upowszechniło cyfrowe lustrzanki wojując ostro cenami. I co... nie
    > zgodzisz się?

    Nie jestem taki przekonany na ile wpływ miało na to Sony, a na ile
    pewne przesycenie rynku luster entry-level. Zresztą kierunek rozwoju z
    pojawieniem się modeli jeszcze bardziej entry robi nieco zamieszania i
    zaciemnia obraz.

    > Bo olek miał najmniejsza matryce, najbardziej wykropione obiektywy
    > i był najdroższy, a to wszystko startując od zera. Mieli naprawdę
    > sporo czasu by zdobyć niezłą pozycję, ale cena im to zabiła tak
    > skutecznie, że po prostu jedyne co mogą dziś to powoli zbierać manele i
    > jechać do m4/3.

    Czy Ty przypadkiem nie wieszczysz im upadku od ładnych paru lat? Patrz,
    a oni jak te uparte osły upaść nie chcą. Przemyśl lepiej swoje śmiałe
    wizje, bo jak na razie skuteczność Ci szwankuje.

    > W 505 i dalszych (707, 717, 828) sony miał łamane body. Coś unikatowego
    > - to było naprawdę wygodne przy kadrowaniu znad tłumu (ręka w wygodnej
    > pozycji, ekran pod lepszym kątem itd.).

    To rozwiązanie miało tyluż samo zwolenników, co przeciwników.

    > Jak już mowa o tej serii to sony miał tam laserowy AF (najlepsze
    > zdjęcia nawet w pełnej ciemności) i tryb podczerwieni. I znów były to
    > cechy niemalże nieobecne wszędzie indziej (minolta miała jeszcze chyba
    > IR).

    No fajnie, tylko gdzie to dzisiaj jest?

    > No i się możemy tak licytować.
    > Ale co z tego.
    > Taki pentaks nie padł w dyskusji ani razu w ramach innowacyjności.
    > Wręcz key-feature jest by u nich było zgodne z starym, no i takie
    > wyważone. I czy to czyni ich gorszymi?

    Oni mają wiele zalet, których większość nie doceni, jak choćy zielony
    guziczek, priorytet ISO, stała kompensacja ekspozycji przy semi- i
    full-auto, etc. Plus uszczelnienienia zarówno korpusów, jak i kropowych
    szkieł. Plus zestaw ciekawych kropowych stałek, w tym naleśników.

    > Jeszcze raz Ci powtórzę, że jakaśtam cecha jako pierwsza to bez znaczenia.

    Dla Ciebie może nie.

    > Ważne, że potem jakoś to się toczy i produkt który chcesz kupić Ci
    > odpowiada. Powiem Ci co mam, a czego Ty nie masz i długo miał nie
    > będziesz:
    > + stabilizacja stałek, tych z f/1.4

    No chyba że miałbym Pentaxa albo Olka...

    > Fajna cecha. Bardzo użyteczna. Tylko sony ma w pełnej klatce.

    A od kiedy to Ty masz pełną klatkę? Jakoś zapomniałeś się pochwalić :-P

    > Ale znów przesadzasz twierdząc, że sony to tylko odżyna. W dyskusji
    > padło kilka argumentów. Ja ci jednak wrócę do tej stabilizacji.

    Do tej znanej już od paru lat obecnej na rynku?

    > Wydaje się być to zwykłym ficzerem, ale przy A900 podobno większość
    > prac skupiała się właśnie na tym. Zaprojektowali nową komorę, lustra,
    > specjalnie jakoś jeszcze wizjer. Zrobili coś co wcześniej większość
    > uznawała za niemożliwą.

    To była tylko kwestia dopracowania strony inżynieryjnej i
    "przeskalowania" rozwiązania z mniejszego formatu. Nie widzę w tym nic
    przełomowego.

    > Ile to było plot, że sony to będzie miało cropa 1.1x? Dobrze że tam nie
    > wiedzieli, bo by nie zrobili takiego aparatu. IMHO nikon D3 był
    > rewolucyjny bo tyle canoniarzy liczyło, że niemożliwe, by cyfrowy nikon
    > był pełnoklatkowy. Podobnie sony miało winietować. Hulać na centymetry
    > i być tragiczne pod tym względem, a jest po prostu dobrze.

    No jak Ty taką wiarę pokładasz w domorosłych ekspertach z różnych
    forumów, to w sumie nie dziwny staje się Twój zachwyt... ;-)

    > Tak, lepszy. D3 ma AFAIR 0.70x, gdy A900 ma 0,74x. Większy wizjer ma
    > tylko jedynka canona, bo 0,75x, ale A900 nawet zeskalowane do tej
    > wielkości (czy to nikona czy canona) okazuje się być jaśniejsze.

    Piszesz jak rasowy "catalog boy" :->

    > Ależ mówię o efektywności stabilizacji, nie o samym w sobie jej maniu.
    > Wedle testów najlepiej wypadło E-3 (3,5-4.5EV), za nim o pół działki
    > był A700 (3-4EV), najlepszy pentaks był działkę dalej (2-3EV), było
    > jeszcze trochę aparatów zupełnie mizernych (1-1,5EV).

    Ciekaw jestem jak wyglądają obiektywne testy stabilizacji, bo ja
    jeszcze o takich nie słyszałem. Wyniki wręcz drastycznie się różnią w
    zależności od tego, kto testuje.

    > Tylko tak trochę są spóźnione. Brak porządnego LCD aż do K-7,

    Dla wielu np. porządne uszczelnienia w tej cenie są znacznie więcej
    warte. Zresztą już dało się zauważyć Twoje parcie na "full HD na 3
    calach", które dla większości nie ma aż takiego znaczenia. Owszem,
    miłe, nic więcej, żaden tam dil-brejker.

    > brak rozsądnego AF (to nawet dalej)

    Poczytaj rewiusy tych, co mieli w ręku, a nie tylko czytają katalogi,
    zamiast chrzanić.

    > Pięć stów za ceneo o ile pierwszy sklep jest wiarygodny i nie ma
    > problemów z dostępnością.
    > Ale D700 ma np urypany wizjer, nie jest uszczelniany, ma trochę tańszą matrycę.

    Ma za to 8 fps (z gripem), świetne wysokie ISO i AF z D3. Takie tam
    duperelki, na pewno nie wygrają z wizjerem Sonolty... :-P

    > Robiłem już test tu na grupie i sam się dałeś "nabrać".

    ZTCP tam było trochę wątpliwości co do rzetelności, ale już mniejsza z tym.

    de Fresz

  • 100. Data: 2009-08-30 10:26:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-28 11:34:30 +0200, "Matt " <m...@W...gazeta.pl> said:

    > To chyba do MediaMarktu wysyłają jakieś SuperSoniacze, bo macałem tam korpusy
    > różne i Sony wydał się solidniejszy od małych Canonów i Olków, i na równi z
    > Nikonem. Ale to rok temu było

    To tam gdzie ja macałem Soniacze, musieli za to mieć Super-Canony i
    Super-Nikony :-P

    de Fresz