  • 1. Data: 2014-02-05 15:36:36
    Temat: Mora na obu monitorach
    Od: "Andrzej" <A...@d...pl>

    Mam podłączone równocześnie 2 monitory,
    jeden CRT, drugi LCD.
    Nigdy wcześniej taki problem nie wystąpił.
    Podczas startu systemu do portu USB był
    włożony pendrive, zostawiony tam wcześniej.
    Komputer zaczął sam ten pendrive skanować,
    więc to przerwałem przez restart komputera
    z przycinku na obudowie.Wyjąłem pendrive.

    Po restarcie na obu monitorach pojawiły się
    dziwne, poruszające się kolorowe znaczki,
    głownie w poziomie.
    Po kolejnych restartach było ich więcej, do tego
    stopnia, że nic nie było widać np. w OE, albo jest
    ich dużo mniej, jednak są uciążliwe.

    Co powinienem zrobić żeby się tego pozbyć?
    Proszę o ratunek.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2014-02-05 19:11:29
    Temat: Re: Mora na obu monitorach
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-05 15:36, Andrzej pisze:
> [...]
    > głownie w poziomie.
    > Po kolejnych restartach było ich więcej, do tego
    > stopnia, że nic nie było widać np. w OE, albo jest
    Uszkodzona karta graficzna

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-02-05 20:50:50
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Uszkodzona karta graficzna

    Będzie ich coraz to więcej i więcej, aż nastąpi pad. Czasem udaje się
    ruszyć z czystym obrazem w trybie awaryjnym.

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2014-02-06 06:25:02
    Od: "Andrzej" <A...@d...pl>

    > Uszkodzona karta graficzna

    Zanim napisałem na tę grupę przejrzałem trochę
    Internet i oczekiwałem tutaj opisu jakichś własnych
    doświadczeń z tego typu usterką. Bo diagnoz typu:
    gdy mora jest na jedynym monitorze, to na pewno
    zepsuty monitor, a jeśli na dwóch monitorach, to
    zepsuta karta graficzna, jest w Internecie pełno.
    Wiem, że uszkodzenie karty graficznej jest w tym
    przypadku prawdopodobne, ale czy tylko to?
    Czy na przykład ktoś próbował zainstalować od nowa
    kartę graficzną i jaki był efekt - całkowity pad, sytuacja
    nie zmieniła się czy chociaż trochę pomogło?
    Co tak naprawdę mogło zepsuć przerwanie skanowania
    pendriva podczas startu (chyba robił wtedy CHKDSK)
    przez restart z przycisku na obudowie?

    W tej chwili, zaraz po ściągnięciu systemu zakłócenie
    na obu monitorach jest tak duże, że trudno cokolwiek
    robić, bo treść okienek jest całkowicie zamazana,
    ale po chwili sytuacja znacznie się poprawia.
    Na monitorze LCD, na którym oglądam TV, obraz po
    pewnym czasie od startu systemu jest wręcz doskonały.
    Obawiam się jednak, że samo się nie "wyleczy".

    Pzdr.
    Andrzej

  • 5. Data: 2014-02-06 16:04:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-06 06:25, Andrzej pisze:

> [...]
    > Czy na przykład ktoś próbował zainstalować od nowa
    > kartę graficzną i jaki był efekt - całkowity pad, sytuacja

    Co rozumiesz pod pojęciem "zainstalować kartę graficzną"?
    Zainstalować w komputerze - czyli włożyć inną, czy zainstalować soft?

    > nie zmieniła się czy chociaż trochę pomogło?
    > Co tak naprawdę mogło zepsuć przerwanie skanowania
    > pendriva podczas startu (chyba robił wtedy CHKDSK)
    > przez restart z przycisku na obudowie?

    Dlaczego zastosowałeś twardy a nie miękki restart?

    > W tej chwili, zaraz po ściągnięciu systemu zakłócenie
    > na obu monitorach jest tak duże, że trudno cokolwiek

    Co to jest "ściągnięcie systemu"?

> [...]
    > pewnym czasie od startu systemu jest wręcz doskonały.
    > Obawiam się jednak, że samo się nie "wyleczy".

    Jaka MB? Jaka grafika? Wbudowana czy na złączu?

    Z Twojego opisu wynika, że grafika jest OK - poprawny obraz na teście
    POST i do momentu uruchomienia sterowników.

    Spróbuj na jakiejś dystrybucji live - najlepiej linuksowej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-02-06 17:58:03
    Od: "Andrzej" <A...@d...pl>

    > Co rozumiesz pod pojęciem "zainstalować kartę graficzną"?
    > Zainstalować w komputerze - czyli włożyć inną, czy zainstalować soft?
    Myślałem o odinstalowaniu w menedżerze urządzeń i poleceniu
    szukania sprzętu ze wskazaniem na oryginalną płytkę ze sterownikami,
    a gdyby się nie dało, to włożeniu płytki i próbie nadpisania sterowników.

    > Dlaczego zastosowałeś twardy a nie miękki restart?
    śpieszyłem się, bo nie chciałem żeby to skanowanie coś mi
    napsuło na pendrive. Mam złe doświadczenia z CHKDSK.

    > Co to jest "ściągnięcie systemu"?

    Start systemu. Przepraszam za slang.

    > Jaka MB? Jaka grafika? Wbudowana czy na złączu?

    MB: ASUS P4C800 Deluxe
    Karta na złączu: RADEON 9600 Pro Sapphire
    Podłączone 2 monitory, jak już pisałem. monitor LCD pełni właściwie
    rolę telewizora (mam kartę TV).

    > Z Twojego opisu wynika, że grafika jest OK - poprawny obraz na teście POST
    > i do momentu uruchomienia sterowników.

    > Spróbuj na jakiejś dystrybucji live - najlepiej linuksowej.
    Spróbuję. Muszę coś znaleźć.

    Garść nowych "doświadczeń".
    Mam stary system na starym dysku, bardzo rzadko używany.
    Wybierać, z którego dysku ma odbyć się bootowanie, mogę
    przy pomocy klawisza F8 podczas startu.
    O dziwo, na tym starym systemie było zero mory, na obu monitorach.
    Natomiast podczas restartu mora pokazała się już podczas POSTu,
    po raz pierwszy to się zdarzyło. Potem w systemie, którego normalnie
    używam, mora byla bardzo długo, dużo dłużej niż rano. Potem sama
    zniknęła i teraz jest OK.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2014-02-08 13:16:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-06 17:58, Andrzej pisze:
    > MB: ASUS P4C800 Deluxe
    > Karta na złączu: RADEON 9600 Pro Sapphire
    > Natomiast podczas restartu mora pokazała się już podczas POSTu,
    Zdecydowanie pada karta graficzna - pamięci, przegrzanie czipu itp. Choć
    w takim staruszku też na kondensatory na płycie gł. bym patrzał (ale to
    i innymi niestabilnościami by się objawiało) a przede wszystkim - na
    kondensatory na +12v w zasilaczu (których wywalenie - będzie siało na
    +12v z którego jest zasilana grafika, i może takie śmieci generować).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-02-08 13:32:48
    Od: "Andrzej" <A...@d...pl>

    > Zdecydowanie pada karta graficzna
    Tak, okazało się, że jednak karta graficzna.
    Pożyczyłem kartę z mniej więcej tego samego
    okresu co cały mój komputer i jest OK.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2014-02-09 12:31:47
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <A...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Tak, okazało się, że jednak karta graficzna.

    Spróbuj obniżyć taktowanie procesora i pamięci na karcie graficznej, może
    coś pomoże.
    Kiedyś też tak miałem na karcie ATI i po obniżeniu taktowania pod Windowsem
    karta działała bez zarzutu, później zmodyfikowałem BIOS karty, żeby miała
    wpisane nowe częstotliwości taktowania na stałe. :-)

  • 10. Data: 2014-02-10 17:06:20
    Od: "Andrzej" <A...@d...pl>

> [...]
    > Windowsem karta działała bez zarzutu, później zmodyfikowałem BIOS karty,
    > żeby miała wpisane nowe częstotliwości taktowania na stałe. :-)

    Nie mam pojęcia jak to zrobić. :-(
    Nigdy niczego nie przetaktowywałem.
    BIOS karty pewnie znalazłbym w Internecie, ale to zdaje się,
    jak każda modyfikacja BIOSu, może być nieodwracalne.
    Wolałbym spróbować wpierw z przetaktowaniem. Czy to może
    wystarczyć, czy modyfikacja BIOSu jest potem niezbędna?
    Gdzie można znaleźć opis takiego przetaktowania (mojej karty)?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Andrzej