  • 1. Data: 2010-11-05 11:23:41
    Temat: Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    Witam.

    Zamierzam zamontowac czasze anteny satelitarnej (80cm) na plaskim
    dachu budynku wielorodzinnego.
    Aby nie naruszac w zadnym stopniu struktury budynku/dachu zamierzam
    uzyc uchwytu-opaski kominowej
    Takiej jakie mozna znalezc tutaj (np. produktu o symbolu OK-43T13):
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=%28opask
    a+uchwyt%29+%28kominowa+kominowy%29

    Nastepnie przewody zamierzam doprowadzic do swojego mieszkania kanalem
    wentylacyjnym do kuchni, a dalej rozprowadzic po mieszkaniu

    Niestety moje mieszkanie jest od polnocno wschodniej strony bloku
    (blok ustawiony pod katem 10 stopni w kierunku przeciwnym do ruchu
    wsk. zegara), a "moj" komin z moim kanalem wentylacyjnym jest
    "zasloniety" innymi kominami.

    Biorac pod uwage, ze "elewacja" satelity to okolo 30 stopni doszedlem
    do wniosku, ze jeden z naroznikow ("A") "mojego" komina nie jest
    zacieniowany. Jednak chcialbym nie stawiac wysokiego masztu i
    umieszczac czaszy ponad kominem, tylko umiescic czasze jak najnizej,
    blisko powierzchni dachu tak, ze bedzie niewidoczna z dolu, bedzie
    oslonieta od wiatru (dach jest ocokolowany) oraz bedzie sporo ponizej
    odgomnikow umieszczonych na gornych krawedziach kominow.

    Ponizej szkic, z lewej strony umiescilem szkic sposobu "z wysokim
    masztem" - nie chce takiego sposobu.
    Z prawej strony przedstawilem sposob montazu jaki sobie wyobrazam.

    http://img138.imageshack.us/img138/5320/uchwyt.png

    Czarny kolor pokazuje os montazu czaszy anteny, rozowy kolor pokazuje
    usytuowanie czaszy skierowanej na HOT-Birda.
    Jak widac na rysunku zamierzam pomiedzy uchwyt kominowy a czasze
    dolozyc przedluzajacy uchwyt w ksztalcie litery "U" o dlugosci 30cm

    Po tym dlugim wstepie zadaje pytanie: Czy to wytrzyma?

    Bo az o 30cm wydluzam ramie mocowania, wiec na sam uchwyt kominowy
    beda dzialac wieksze sily, to raz.
    Dwa: nie wiem jaka jest wytrzymalaosc cybantow np takich:
    http://rad-sat.home.pl/sklep/images/large1/cybant63m
    m_04.JPG
    na sily skrecajace.

    Z trzeciej strony widywalem juz instalacje, gdzie zastosowano nawet
    podwojone przedluzenia uchwytu na cybantach ,ale nigdy nie widzialem
    takich na dachu, gdzie moze troche wiac wiatr.

    Ktos wyrazi opinie?

    pozdr

  • 2. Data: 2010-11-05 12:39:07
    Temat: Re: Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-05 12:23, choczsz pisze:
> [...]
    > dolozyc przedluzajacy uchwyt w ksztalcie litery "U" o dlugosci 30cm
    >
    > Po tym dlugim wstepie zadaje pytanie: Czy to wytrzyma?

    jak dobrze poskręcasz to wytrzyma

> [...]
    > podwojone przedluzenia uchwytu na cybantach ,ale nigdy nie widzialem
    > takich na dachu, gdzie moze troche wiac wiatr.

    obydwa sposoby są dobre i mają wady.
    nie wiem w jakiej kondycji jest komin, ja osobiście rzadko używam
    takich opasek. najlepsze byłyby z kątowników i skrecone prętami,
    są stabilniejsze. z drugiej jednak strony 80cm to nie tak duża
    więc i ta będzie spoko (mowa o antenie wystawionej w górę),
    jakby komin był solidny to polecam na kołki.
    tu lepsze chyba będzie na przedłużce, choć są inne -
    link podeśle.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-11-05 12:44:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

> [...]

    > dolozyc przedluzajacy uchwyt w ksztalcie litery "U" o dlugosci 30cm
    >
    > Po tym dlugim wstepie zadaje pytanie: Czy to wytrzyma?

    Jeżeli wytrzyma opaska, to wytrzyma cała reszta. Widzę tu inny problem -
    obracanie się tego "ucha" chociażby pod wpływem wiatru.

  • 4. Data: 2010-11-05 12:53:41
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-05 13:44, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Jeżeli wytrzyma opaska, to wytrzyma cała reszta. Widzę tu inny problem -
    > obracanie się tego "ucha" chociażby pod wpływem wiatru.

    jak dobrze skręci to się nie obróci.
    chyba, że przyjdzie taki wiatr co kominy powala ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 5. Data: 2010-11-05 12:55:39
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]

    > beda dzialac wieksze sily, to raz.
    > Dwa: nie wiem jaka jest wytrzymalaosc cybantow np takich:

    zamiast ucha
    http://www.dipol.com.pl/uchwyt_masztowy_murowy_url-3
    8z30_cynkowany_E8798C.htm

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 6. Data: 2010-11-05 13:20:12
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl>

    Dnia 05-11-2010 o 12:23:41 choczsz <z...@j...pl> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Zamierzam zamontowac czasze anteny satelitarnej (80cm) na plaskim

    [ciach]
    Bardzo porządny szkic.

    Dwie kwestie.
    Dlaczego nie przykręcisz uchwytu do komina na kołki rozporowe, przecież
    nie uszkodzisz go w ten sposób ?
    Mam tak u siebie, domek jednorodzinny wprawdzie, ale komin jest zwyczajny,
    taki jak przedstawiłeś na rysunku. Wysięgnik mam spory, ok 50cm.
    Raz w roku trzeba skorygować ustawienie anteny, ale nic poza tym, trzyma
    się mocno.
    Z opaskami miałbym obawy. Może gdybyś zastosował jakąś konstrukcje
    obejmującą komin złożoną z dwuteowników aby uzyskać odpowiednią stabilność.
    Generalnie łapa takiego uchwytu ma 4 otwory, kupić 4 porządne kołki
    rozporowe, bo te z zestawu jeśli są w komplecie mogą być nieco liche.
    Może ktoś będzie miał inne, lepsze pomysły.

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2010-11-05 13:26:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-05 14:20, Piotr pisze:
    > Dlaczego nie przykręcisz uchwytu do komina na kołki rozporowe, przecież
    > nie uszkodzisz go w ten sposób ?

    ja też wolę kołki

    > Może ktoś będzie miał inne, lepsze pomysły.

    są jeszcze takie rozkłada maszty wolno-stojące.
    jak znajdę to podeślę link

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 8. Data: 2010-11-05 13:33:40
    Od: Mane <m...@g...pl>

    Przyłączę się do tematu, mógłby ktoś polecić jakiś uchwyt do montażu
    anteny (aluminiowej) 110 pod obrotnicę? Antena będzie montowana do
    ściany lub do barierki balkonowej ("betonowa" płyta).

  • 9. Data: 2010-11-05 13:46:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-05 14:33, Mane pisze:
    > Przyłączę się do tematu, mógłby ktoś polecić jakiś uchwyt do montażu
    > anteny (aluminiowej) 110 pod obrotnicę? Antena będzie montowana do
    > ściany lub do barierki balkonowej ("betonowa" płyta).

    może boczny do ściany:
    http://www.dipol.com.pl/uchwyt_antenowy_tv-sat_uml-3
    8z75_lewy__E8755L.htm

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-11-05 14:21:33
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 5 Lis, 14:20, Piotr <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Dlaczego nie przykręcisz uchwytu do komina na kołki rozporowe, przecież
    > nie uszkodzisz go w ten sposób ?

    Przyczyna jest taka, ze to blok wielorodzinny, wspolnota mieszkaniowa.
    Na razie tylko rozpatruje rozne mozliwosci, bo czeka mnie cala
    biurokracja zwiazana z ustaleniem z zarzadem wspolnoty miejsca i
    sposobu zamontowania anteny. Zarzad nic jeszcze o tym nie wie, wiec
    czeka mnie pewnie troche walki, bo jak raz o tym wspomnialem w
    adnministracji, to uslyszalem tylko "mowy nie ma nawet zeby na dach
    sobie wejsc" ;)
    Wracajac do tematu: jesli zarzad bedzie wymagal opasek i zabroni
    wiercenia, to bede musial sie dostosowac.

    > Z opaskami miałbym obawy. Może gdybyś zastosował jakąś konstrukcje
    > obejmującą komin złożoną z dwuteowników aby uzyskać odpowiednią stabilność.

    No wlasnie dlatego rozpytuje o taka konstrucje bo mialbym wszystko na
    gotowe do kupienia i do tego ocynkowane. Ostatecznie moge ulepic sam
    porzadniejsze opasanie komina z profili stalowych, albo polaczenia
    naroznikow stalowych z pretami sciagajacymi, no ale to byloby troche
    roboty i musialbym spawarke od brata pozyczac albo gdzies zamowic
    wykonanie i potem dobrze to zabezpieczyc przed korodowaniem.

    Dziekuje wszystkim za odzew i cenne rady!