  • 11. Data: 2010-11-05 15:28:39
    Temat: Re: Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 05.11.2010 15:21, choczsz pisze:

    > Przyczyna jest taka, ze to blok wielorodzinny, wspolnota mieszkaniowa.
    > Na razie tylko rozpatruje rozne mozliwosci, bo czeka mnie cala
    > biurokracja zwiazana z ustaleniem z zarzadem wspolnoty miejsca i
    > sposobu zamontowania anteny. Zarzad nic jeszcze o tym nie wie, wiec
    > czeka mnie pewnie troche walki, bo jak raz o tym wspomnialem w
    > adnministracji, to uslyszalem tylko "mowy nie ma nawet zeby na dach
    > sobie wejsc" ;)

    nie mają prawa Ci zabronić. jak nie pomyśleli zawczasu o instalacji
    zbiorczej to niech spadają na drzewo.
    to jest właśnie Polska. ile razy robili drogę, a o kanalizie
    zapomnieli? zrywali.

    > porzadniejsze opasanie komina z profili stalowych, albo polaczenia
    > naroznikow stalowych z pretami sciagajacymi, no ale to byloby troche
    > roboty i musialbym spawarke od brata pozyczac albo gdzies zamowic
    > wykonanie i potem dobrze to zabezpieczyc przed korodowaniem.

    wszystko kupisz gotowe i w ocynku
    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 12. Data: 2010-11-05 16:28:29
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl>

    Dnia 05-11-2010 o 15:21:33 choczsz <z...@j...pl> napisał(a):

    > Przyczyna jest taka, ze to blok wielorodzinny, wspolnota mieszkaniowa.

    Ta kwestia kwalifikuje się na grupę rozważającą przepisy prawa.
    osobiście śmiem twierdzić, że chyba komuś władza do głowy uderzyła w tej
    wspólnocie.

> [...]
    > roboty i musialbym spawarke od brata pozyczac albo gdzies zamowic
    > wykonanie i potem dobrze to zabezpieczyc przed korodowaniem.

    Wydaje mi się, że bez spawania.
    Na "przód' i "tył" po kawałku dwuteownika na całej długości komina +
    kawałek poza jego obrys, w dwuteownikach na końcach otwory aby przez nie
    pręty gwintowane przełożyć (w każdym hipermarkecie budowlanym są
    dostępne), kwestia jakie fi zastosować ewentualnie, ale chyba nie mniej
    niż 10mm nie ma sensu. Skręcić śrubami z podkładkami sprężynowymi.
    Oczywiście do dwuteownika przykręcić uchwyt antenowy. Można tak
    zaprojektować aby "przedni' dwuteownik był z jednej strony dłuższy o
    kawałek dla uchwytu anteny.
    Być może trzeba będzie przerobić samą łapę uchwytu masztu celem mocnego
    przykręcenia do dwuteownika.
    W zasadzie to nawet z ceownikami powinno też się udać, tylko raczej
    musiałyby być walcowane, łatwiejszy montaż łapy byłby w tym wypadku.

    --
    Piotr

  • 13. Data: 2010-11-06 21:24:21
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Fri, 5 Nov 2010, Mane wrote:

    | polecić jakiś uchwyt do montażu anteny (aluminiowej) 110
    | pod obrotnicę? Antena będzie montowana do ściany lub do
    | barierki balkonowej ("betonowa" płyta).

    ~115 cm, jak na obrazku:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/bw.html

    mam na podobnym aluminiowym stojaku jak:
    [Stojak alu ścienny AS Sat 35cm]
    http://www.hollex.pl/stojaki-do-anten/1711-stojak-al
    u-scienny-as-sat-35cm

    przymocowany przelotowo do barierki.

    Z drugiej strony grube szeorokie listwy aluminiowe,
    podkladki sprezynujace, a na koncach podkladki dopasowujace
    o duzej srednicy.

    Zalozeniem bylo rownomierne, zamortyzowane rozlozenie
    obciazenia i amortyzacja gwaltownych porywow wiatru.

    Zakladam tez, ze przy bardzo silnym wietrze, antena przekreci
    sie na wschod i oprze sie o barierke.

    Gorna antena (85 cm) jest zamocowana na podobnym stojaku,
    umocowanym na zatynkowanych, U-wygietych katownikach
    obejmujacych wystep przyokienny, solidnie mocowanych
    w poprzek wystepu i zakotwiczonych dodatkowo z pol metra w glab
    sciany (cegla).

    Poprzednio mialem parabole 1,2 m + silownik. Opisywalem juz
    swoje przezycia przy wichurach.
    Ostatecznie zamocowalem stojak przelotowo przez sciane
    (~1 metra gruba). Na szczescie byl to pianobeton, wiec
    wiercilo sie jak w maslo.

    Z mocowaniem anteny na wydmuchowie to nie hahaha.
    Nie jest to wsciekly krysztal co spada z sufitu.
    Zabije polityka i wojna z Rosja gotowa.

    Pzdr.J.P.