  • Date: Fri, 05 Nov 2010 13:39:07 +0100
    From: pawell32 <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow

    W dniu 2010-11-05 12:23, choczsz pisze:
    > Zamierzam zamontowac czasze anteny satelitarnej (80cm) na plaskim
    > dachu budynku wielorodzinnego.
    > Aby nie naruszac w zadnym stopniu struktury budynku/dachu zamierzam
    > uzyc uchwytu-opaski kominowej
    > Takiej jakie mozna znalezc tutaj (np. produktu o symbolu OK-43T13):
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=%28opask
    a+uchwyt%29+%28kominowa+kominowy%29

> [...]
    > odgomnikow umieszczonych na gornych krawedziach kominow.
    >
    > Ponizej szkic, z lewej strony umiescilem szkic sposobu "z wysokim
    > masztem" - nie chce takiego sposobu.
    > Z prawej strony przedstawilem sposob montazu jaki sobie wyobrazam.
    >
    > http://img138.imageshack.us/img138/5320/uchwyt.png
    >
    > Czarny kolor pokazuje os montazu czaszy anteny, rozowy kolor pokazuje
    > usytuowanie czaszy skierowanej na HOT-Birda.
    > Jak widac na rysunku zamierzam pomiedzy uchwyt kominowy a czasze
    > dolozyc przedluzajacy uchwyt w ksztalcie litery "U" o dlugosci 30cm
    >
    > Po tym dlugim wstepie zadaje pytanie: Czy to wytrzyma?

    jak dobrze poskręcasz to wytrzyma

    > Bo az o 30cm wydluzam ramie mocowania, wiec na sam uchwyt kominowy
    > beda dzialac wieksze sily, to raz.
    > Dwa: nie wiem jaka jest wytrzymalaosc cybantow np takich:
    > http://rad-sat.home.pl/sklep/images/large1/cybant63m
    m_04.JPG
    > na sily skrecajace.
    >
    > Z trzeciej strony widywalem juz instalacje, gdzie zastosowano nawet
    > podwojone przedluzenia uchwytu na cybantach ,ale nigdy nie widzialem
    > takich na dachu, gdzie moze troche wiac wiatr.
    >
    > Ktos wyrazi opinie?

    obydwa sposoby są dobre i mają wady.
    nie wiem w jakiej kondycji jest komin, ja osobiście rzadko używam
    takich opasek. najlepsze byłyby z kątowników i skrecone prętami,
    są stabilniejsze. z drugiej jednak strony 80cm to nie tak duża
    więc i ta będzie spoko (mowa o antenie wystawionej w górę),
    jakby komin był solidny to polecam na kołki.
    tu lepsze chyba będzie na przedłużce, choć są inne -
    link podeśle.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux