  • 31. Data: 2013-03-05 21:47:10
    Temat: Re: Monitorowanie poziomu ołowiu w tyglach lutowniczych (RoHS)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello DJ,

    > Rozumiem że poszukujesz czegoś z dolnej półki, typu opakowanie testów
    > paskowych za 9.99pln ?

    Wszystko odbierasz czarno-biało? Szukam rozwiązanie pomiędzy 32k euro
    za analizator a badziewnymi testami po $49.99 za 100 sztuk.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2013-03-05 21:54:11
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 05.03.2013 21:11, DJ wrote:

    > Rozumiem że poszukujesz czegoś z dolnej półki, typu opakowanie testów
    > paskowych za 9.99pln ?

    BTW; Chemicy - bo mi się przypomniało - czy nie ma jakiegoś prostego
    testu na truciznę, która jest obecna w muchomorze sromotnikowym? ... ja
    wiem, że to są niezwykle rzadkie przypadki, ale pewnie dało by się na
    tym zarobić ;) Np jakiś test w formie pasków do kupienia w kiosku... czy
    chociażby... łyżka (nóż?) do grzybów z testerem ;)

    Mirek.

  • 33. Data: 2013-03-05 21:56:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Wszystko odbierasz czarno-biało? Szukam rozwiązanie pomiędzy 32k euro
    > za analizator a badziewnymi testami po $49.99 za 100 sztuk.

    Obawiam się, że skończy się na fotometrii i klasycznej metodzie z
    ditizonem. Ale to jednak oznacza zaplecze analityczne i pewną wiedzę w
    tym zakresie.
    I nieco babraniny.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 34. Data: 2013-03-05 21:59:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-05 21:54, Mirek pisze:

> [...]
    > tym zarobić ;) Np jakiś test w formie pasków do kupienia w kiosku... czy
    > chociażby... łyżka (nóż?) do grzybów z testerem ;)

    Nie ma.
    Ale za to są na pigułkę gwałtu ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 35. Data: 2013-03-05 22:20:32
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-03-05 21:44, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ale to może zrobić więcej szkody niż pożytku.
    > Typowa elektroda jonoselektywna czuła na ołów
    > zawiera mieszaninę soli ołowiu i srebra.
    > Czym chcesz maskować miedź i srebro nie robiąc
    > krzywdy elektrodzie, a przynajmniej jej nie
    > ogłupiając?
    >
    > P.P.

    Zgadza się, dla typowej ISE czułej na ołów,
    srebro i miedź to problem. Tyle, że
    technologia idzie do przodu i istnieją
    elektrody dla których te interferenty nie są
    problemem (np.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18965586)..

    JK

  • 36. Data: 2013-03-05 22:23:22
    Temat: Re: Monitorowanie poziomu o?owiu w tyglach lutowniczych (RoHS)
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-03-05 16:53, Waldemar Krzok pisze:

    > No i kwas azotowy trudniej kupić bez podpadnięcia "odpowiednim organom" ;-).

    za octowy lodowaty też można podpaść.. i to chyba nawet szybciej niż za
    azotowy. Nie jest on przypadkiem na liście prekursorów?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 37. Data: 2013-03-05 22:28:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-03-05 22:20, JK pisze:

    > Zgadza się, dla typowej ISE czułej na ołów, srebro i miedź to problem.
    > Tyle, że technologia idzie do przodu i istnieją elektrody dla których te
> [...]

    Pytanie nie brzmi, czy istnieją. Pytanie brzmi, czy dają się kupić?
    Tej akurat się nie da.
    Pojawiają się też pytania dodatkowe: za ile? ile razy dziennie trzeba ją
    będzie kalibrować? jak długo wytrzyma?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 38. Data: 2013-03-05 22:42:41
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-03-05 22:23:22 +0100, =?UTF-8?B?TWljaGHFgiBCYXN6ecWEc2tp?=
    <m...@g...ze.ta.pl> said:

    > za octowy lodowaty też można podpaść.. i to chyba nawet szybciej niż za
    > azotowy. Nie jest on przypadkiem na liście prekursorów?

    Na prekursorach kat.2 jest tylko bezwodnik.
    Na prekursorach kat.3 chyba nawet jest HCl i H2SO4. Szkoda że nie
    wpadli na pomysł aby umieścić tam NaCl ;))) a mogli, mogli ;)))) W
    spożywczm byśmy pisali oświadczenie o przeznaczeniu produktu.

    --
    DJ

  • 39. Data: 2013-03-05 23:23:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello DJ,

> [...]
    > wpadli na pomysł aby umieścić tam NaCl ;))) a mogli, mogli ;)))) W
    > spożywczm byśmy pisali oświadczenie o przeznaczeniu produktu.

    Nie bardzo - jodowana sól nie nadaje się do aktywacji jonitów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2013-03-05 23:54:00
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Nie bardzo - jodowana sól nie nadaje się do aktywacji jonitów.

    Ta do zmywarek droższa, ale pewna:) A i kuchenną niejodowaną
    czasem można spotkać.

    pzdr
    bartekltg