  • 11. Data: 2012-01-19 15:44:58
    Temat: Re: Monitor - tanszy S-IPS czy drogi TN
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 16:40, kamil pisze:

    > Przyzwoite monitory są dziś na tyle niedrogie i wystarczają na tak
    > długo, że nie warto oszczędzać.

    Ciekawe, jak by wypadł "ślepy test" obrazu różnych monitorów.
    Czy dostrzegłbyś różnice nie wiedząc, jaki monitor generuje obraz.

  • 12. Data: 2012-01-19 15:50:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 15:44, Marcin N wrote:

    > Ciekawe, jak by wypadł "ślepy test" obrazu różnych monitorów.
    > Czy dostrzegłbyś różnice nie wiedząc, jaki monitor generuje obraz.

    Wystarczy mi, że w pracy dziesiątki najróżniejszych TNów oglądam i
    uwierz, że różnicę widać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 13. Data: 2012-01-19 16:00:54
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > No i co? Umrę od tego? To tylko obraz ekranu. 60 lat temu moja mama spod
    > stołu oglądała pierwszy we wsi telewizor z okrągłym kineskopem i 40
    > odcieniach szarości. Czy naprawdę lekkie przebarwienie idealnie
    > wyrazistego i niezakłóconego obrazu współczesnego komputera ma mnie
    > przyprawić o ból głowy?

    No i nico, nie umrzesz ;) Ja edytuję zdjęcia zawodowo i potrzebuję ekranu,
    który nie przekłamie mi koloru, kiedy bardziej się odchylę na krześle. Z
    jakiegoś powodu w Polsce się uważa, że jeśli dwa razy w roku przygotowujemy
    galerię z wakacji dla znajomych, to warto kupić monitor za 2000zł. Ten sam
    tok myślenia dotyczy aparatów fotograficznych. Masowy pęd w kierunku
    lustrzanek. Jeśli w Tajlandii zobaczysz bladego turystę z lustrzanką, to
    raczej Polak :P

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 14. Data: 2012-01-19 16:01:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 16:00, =Marcos= wrote:

> [...]
    > za 2000zł. Ten sam tok myślenia dotyczy aparatów fotograficznych. Masowy
    > pęd w kierunku lustrzanek. Jeśli w Tajlandii zobaczysz bladego turystę z

    Bogu dzięki, że w Polsce nie mieszkam i dobrego IPSa kupiłem za jedną
    sobotę nadgodzin, zamiast nadrabiać wydumaną ideologią.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2012-01-19 16:31:10
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]
    > za 2000zł. Ten sam tok myślenia dotyczy aparatów fotograficznych. Masowy
    > pęd w kierunku lustrzanek. Jeśli w Tajlandii zobaczysz bladego turystę z

    Mały eksperyment z pierwszymi z brzegu fotkami z wakacji i dwoma TNami
    na biurku obok:

    http://imageshack.us/f/210/lighthousea.jpg/

    Jak przewidywałem - ciemne niebo robi się raz czarne, a raz niebieskie w
    zależności od nachylenia głowy.

    http://imageshack.us/f/803/edcl.jpg/

    Tu już lepiej, ale na starszym przejścia między odcieniami szarości
    strasznie toporne.

    Podziękuję za rady, ale wydać raz 2000zł na monitor, niż połowę wydruków
    z labu poprawiać zgadując czy tym razem się uda.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 16. Data: 2012-01-19 17:02:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 17:31, kamil pisze:

> [...]
    >

    > Podziękuję za rady, ale wydać raz 2000zł na monitor, niż połowę wydruków
    > z labu poprawiać zgadując czy tym razem się uda.

    Piękne zdjęcia.
    Na moim TN wyglądają cudnie.

    Kto Ci każe zmieniać kolory przed wydrukiem zdjęcia w labie? Kadrujesz i
    tyle. 10 lat temu nawet nie marzyłeś, żeby mieć możliwość jakiejś
    obróbki zdjęcia przed wywołaniem. Dostawałeś to, co sfotografowałeś.
    Ludzie byli równie szczęśliwi, co teraz.

  • 17. Data: 2012-01-19 17:10:03
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/01/2012 17:02, Marcin N wrote:

> [...]
    > obróbki zdjęcia przed wywołaniem. Dostawałeś to, co sfotografowałeś.
    > Ludzie byli równie szczęśliwi, co teraz.

    10 lat temu nawet nie marzyłeś, żeby zdjęcia robić cyfrowo. Dlaczego nie
    biegasz z kliszakiem?

    Moja babka wodę do kąpieli ze studni nosiła kiedy jako smarkacz
    jeździłem do niej na wakacje, ciepły prysznic to jakieś zbędne fanaberie.

    Wygoda i tyle. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 18. Data: 2012-01-19 18:17:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.01.2012 11:42, Marcin pisze:
    > Witam,
    > Byc moze ktos stal niedawno przed podobnym wyborem I moze podzielic sie uwagami:
    > Planuje zmienic monitor&#8211; aktualnie chcialbym cos w okolicy 23-24 cali
    przecież na ten temat napisano już wszystko. w zeszłym miesiącu
    conajmniej raz. Z mojego punkty widzenia, siedząc przed monitorem TN w
    odległości jego przekątnej, obraz (nawet jednokolorowa plansza) na
    środku i w rogach ma różne odcienie. Przy pisaniu tekstów, przy czytaniu
    listów czy też przeglądaniu stron - bez różnicy. natomiast jak bym miał
    edytować zdjęcie, nawet czerwone oczy przyciemnić, nie wyobrażam sobie
    wtykania nosa w monitor aby zobaczyć piksele, a potem oddalania głowy
    aby ocenić jak to wygląda z daleka - kiedy widać bez zniekształceń kolorów.
    Mam tani monitor sips, dell wa 2209 czy jakos tak.

    ToMasz

  • 19. Data: 2012-01-20 00:31:53
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A teraz poruszaj głową i podziwiaj, jak wszystko się zmienia w
    > zależności od kąta z którego na ten monitor patrzysz.

    A na wuj patrzeć inaczej niż prosto? Jak kupuję kibel to też mam
    sprawdzać jak się do niego leje z ukosa albo z klęczek?

  • 20. Data: 2012-01-20 00:36:59
    Od: Padre <P...@n...net>

    Wygląda że wszyscy wkoło zajmują się w domu profesjonalną edycją zdjęć
    tylko ciekawe czemu, do kogo nie pójdę, to mam wrażenie graniczące z
    pewnością że nikt ich nie edytował, ba nawet z aparatu korzystał
    wyłącznie w funkcji auto :) Ale sprzęty to trzeba mieć "pro".